Lounasongelma!
Millaisen lounaan te yleensä syötte töissä? Tuli vain mieleen, kun työkaverini vetävät isojakin annoksia kesken työpaivän... mä en vaan pysty, sillä jos syön ison aterian päivällä, vireys lässähtää täysin. Olen ihan tapettu mato! Perheellämme päivän pääruoka on illalla kotona ja ilmeisesti kroppani on tottunut siihen. Päivällä puolestaan riittää esim. pieni salaatti/pikapuuro/keitto ja kahvin kanssa myslipatukka/pieni jäde/pulla tms. mitä kahviolla on tarjota. Ärsyttää vaan, kun työkaverit siunailevat pieniruokaisuuttani :/
Kommentit (7)
Eihän tuossa ole mitään ongelmaa, jos et siitä sellaista tee! Selität työkavereille, että syöt tukevamman ruuan kotona tai sitten annat toisten siunailla ihan omassa rauhassaan!
tai jonkin lämpimän ruoan. Kotona syön töiden jälkeen toisen kunnon ruoan. Meillä taas töissä taivastellaan mun isoja annoksia ja jatkuvaa syömistä, etenkin kun se ei keräänny mihinkään ;)
kai aikuiset ny puhetta ymmärtää :-)
kerrot vaan työkavereilles syöväsi isommin kotona. Mä teen just toisinpäin eli työpaikkalounaalla syön kunnolla, illalla kotona sitten vain jotain leipää tms. Mulla usein venyy työpäivät ja silloin ei pärjää koko päivää pienellä lounaalla tai alkaa päätä särkeä.
Mä syön ns. kunnon ruuan kaksi kertaa päivässä.
Tällä viikolla lounaana ollut tomaattista tonnikalakastiketta ja pastaa (sekä vihreä salaatti), porkkanasosekeittoa ja raejuustoa sekä broilerisalaattia. Kaikki itsetehtyä, otan omat eväät aina mukaan.
Mä tarvitsen kaksi kunnon ruokaa, muuten menee leivän puputtamiseksi.
Anna toisten ihmetellä. Musta on kyllä aika lapsellista kytätä toisten syömisiä.
siis olen aika hoikka (BMI jotain 19) ja pulskemmat työkaverini mulkoilevat ja vihjailevat - kuvittelevat ehkä etten syö töiden ulkopuolella mitään! Se ei tosiaankaan pidä paikkaansa. Mutta minusta vaan on kiva tehdä perheelle ruoka klo 18:ksi (tai mies tekee, jos minä en ehdi ajoissa kotiin), ja se ilta-ateria on meillä sellaisia arjen tähtihetkiä... jokainen kertoo jotain päivästään ja on tosi kivaa... olen vain niin tottunut siihen.
eikä sitä oikein esimerkkinä rääppiä kehtaa.