Ehdotin juuri viikon mittaista kokeilua miehelleni
nimittäin siitä, että koko ensi viikko (ma-su) vietettäisiin niin ettei avata tietokonetta, televisiota eikä pelikonsoleita kertaakaan. Mies laittakoon "pakolliset" mielenkiintoiset ohjelmansa digiboksille nauhoitukseen, ja tietysti jos joku äkillinen lasku pitää maksaa, saa avata tietokoneen hetkeksi sitä varten.
Syynä tähän ehdotukseeni se, että meillä on sellainen ongelma perheessä ja parisuhteessa, että nuo toosat (tv, tietsikka, pelikonsolit) vievät miehen kaiken valveillaoloajan syömistä, työssäkäyntiä ja nukkumista lukuunottamatta (enkä liioitele siinä!) ja se taas heijastuu parisuhteemme tilaan ja perheeseemme, ei vietetä juuri lainkaan aikaa yhdessä, pariskuntana eikä perheenä. Ja tästä taas koituu monenlaisia muita ongelmia (ei miehen mielestä mutta mun ja varmasti lasten).
Porkkanana sanoin miehelle, että jokaisesta onnistuneesta tietsikka/pelikonsoli/tv:ttömästä päivästä hän _saa_ illalla ;)
(meillä on seksiä todella vähän, juurikin siksi että mies ei ole/juttele/vietä aikaa mun kanssa juuri laisinkaan niin eipä petihommatkaan jaksa innostaa)
Nyt mies oli ihan hyvällä päällä, kun tuota ehdotin, toivotaan että hän suostuu kokeiluun. Itse odotan viikolta sitä, että juttelisimme/touhuaisimme kahdestaan ja perheenä kaikenlaista, ihan vaan arkisia juttuja; ruoanlaittoa yhdessä, kahvijuontia yhdessä, lautapelien pelailua, ulkoilua jne. YHDESSÄ. Ja että mieskin huomaisi että se on ihan mukavaa, ja kenties tulevaisuudessa, vaikkei kokonaan luovuttaisi viihde-elektroniikasta, ne eivät olisi enää pääosassa vaan jossain sivussa sopivassa suhteessa...
Kommentit (26)
sen suhteen että nuo laitteet pilaisivat yhteisen ajan. Tv:tä katsotaan kumpikin hyvin vähän, ja silloin kun katsotaan niin illalla yhdessä paremman tekemisen puutteessa. Kumpikaan ei seuraa mitään sarjoja, eli aika usein jos jotain katsotaan niin se on illalla (viikonloppuna) tv:stä tuleva leffa.
Pelikonsoli miehellä on, mutta pelaa sillä oikeastaan vain silloin kun olen poissa (teen yövuoroa niin mies pelaa illalla ennenkuin menee nukkumaan yksinollessaan).
Tietokone on ehkä ainoa jonka voisin millään tavalla laskea "häiriöksi".. Joskus aamuisin ärsyttää suunnattomasti kun noustaan ylös ja olisi kiva mennä vaikka keittiöön keittämään aamukahvia (tai että mies vaikka vaihteeksi sen tekisi! mutta kun itse hän ei siitä niin riippuvainen ole kuin minä niin ei hän sen eteen kyllä sitten kiirehdikään..) tai aamusuihkuun yhdessä tai ihan vaikka sohvalle köllöttelemään jos on kummallakin vapaapäivä. Mutta mies suuntaa ensimmäiseksi ylösnoustuaan lukemaan uutiset netistä! Tämä kyllä joskus pistää v*tuttamaan mutta toisaalta, mies viipyy koneella usein vain sen 10min joten olen ehkä hieman tätä sormien välistä katsonut.
Eli en minä noita mitään varsinaisesti häiriöksi ajattele. Ja kummankin kohdalla menee niin että jos toinen pyytää että tuletko vielä köllöttelemään sänkyyn tms, niin toinen kyllä tulee eikä jää esim. tv:tä katsomaan.
ja väittäisin, että meillä on aika lailla sama tilanne, vaikkei taloudesta noita masiinoita löydy kuin tietokoneen ja tv:n verran, eikä niistä jälkimmäistäkään katso kuin lapset pikku kakkosen verran. Joka ilta toistuu sama kuvio: minä alan nukuttamaan kuopusta klo 19.30, mies pesee esikoisen hampaat ja laittaa hänet sänkyyn, ja viimeistään 19.45 aukeaa tietokone. Minä hoidan iltapaloilta jääneet tiskit (tiskikonetta ei ole, eli tiskaan oikeasti), siivoilen paikkoja aamuksi kuntoon, teen töihin eväät sekä mulle että miehelle, pakkaan lasten reput, katson vaatteet valmiiksi, puuhailen yhtä ja toista, ja klo 21.00, miehen istuessa edelleen tietokoneella, minä totean, ettei mies koneelta irtoa, ja päädyn itsekin nettiin surffailemaan. Viimeistään klo 22.30 päätän, että on aika mennä nukkumaan, kysyn mieheltä, tuleeko hän, mies vastaa, että "ihan kohta", ja minä päätän mennä jo edeltä, koska tiedän etukäteen, että "ihan kohta" ei koskaan ole tuntia lyhyempi aika. Mies tulee nukkumaan yleensä noin klo 01, ellei satu nukahtamaan tietokoneensa ääreen (sitäkin on tapahtunut, joskus olen aamulla hänet siitä herättänyt ja kysynyt, mahtoiko olla makoisat unet).
Seksiä - mitähän sekin mahtaa olla, jotain mitä meillä ei ole harrastettu herra ties koska viimeksi. Olen yrittänyt viritellä aiheesta keskustelua, mutta mitäpä se mies sieltä koneensa äärestä edes kuulisi. Olen pyytänyt, itkenyt, rukoillut ja raivonnut, että edes joskus voisi jättää aikaa myös minulle ja parisuhteellemme (lasten kanssa mies kyllä viettää iltaisin aikaa, minä vain jään paitsioon). Olen ehdottanut, mitä voisimme yhdessä tehdä, mutta yleensä en saa mitään vastausta. Jos saankin, mies vain katsoo minua hölmistyneenä ja kysyy, että "mitä ihmettä me sit oikein tehtäis?" (jos ehdotan, että voisimme joskus tehdä jotain pariskuntana) tai "miks ihmeessä?" (jos ehdotan jotain konkreettista tekemistä, esim. syömään menemistä).
Mun mies tuskin lähtisi tuollaiseen kokeiluun edes, veikkaan ettei hän tajua omaa osaansa tämän parisuhteen tuhossa ikinä. Todennäköisesti, sitten kun minä jonain päivänä tästä häivyn, menee pari viikkoa ennenkuin mies edes tajuaa mun häipyneen lopullisesti, ja senkin hän tajuaa vain siksi, että alkaa ihmetellä kun lapsia ei kuulu kotiin. Jos tuleva eromme miehessä jotakin reaktiota saa aikaan, todennäköisesti vain sen, että jossakin netin syövereissä hän ruikuttaa, kun paska ämmä jätti hänet ja vei lapset, vaikka hän on aina kaikkensa tehnyt perheensä eteen. Lastensa eteen onkin, mutta on ilmeisesti päässyt unohtumaan, että vaimokin kuuluu perheeseen...
Koneet joutaisivat kiinni meilläkin mutta emme ole kyllä ihan tuossa tilanteessa. Hienoa että jaksatte yrittää, ei hätä lue lakia ja konstit on monet! Nautinnollista viikkoa teille, toivon sydämestäni että onnistutte tässä!! :)))
pihtaat, kun miehesi tekee jotain muuta kuin huomaa sut. anna tilaa, itsekäs paska
Ja tälle tyypille hvyät yöt ja nukkumaan, huomenna sullakin saattaa olla parempi päivä :)
ap
pihtaat, kun miehesi tekee jotain muuta kuin huomaa sut. anna tilaa, itsekäs paska
T: 11cm mies