Ehdotin juuri viikon mittaista kokeilua miehelleni
nimittäin siitä, että koko ensi viikko (ma-su) vietettäisiin niin ettei avata tietokonetta, televisiota eikä pelikonsoleita kertaakaan. Mies laittakoon "pakolliset" mielenkiintoiset ohjelmansa digiboksille nauhoitukseen, ja tietysti jos joku äkillinen lasku pitää maksaa, saa avata tietokoneen hetkeksi sitä varten.
Syynä tähän ehdotukseeni se, että meillä on sellainen ongelma perheessä ja parisuhteessa, että nuo toosat (tv, tietsikka, pelikonsolit) vievät miehen kaiken valveillaoloajan syömistä, työssäkäyntiä ja nukkumista lukuunottamatta (enkä liioitele siinä!) ja se taas heijastuu parisuhteemme tilaan ja perheeseemme, ei vietetä juuri lainkaan aikaa yhdessä, pariskuntana eikä perheenä. Ja tästä taas koituu monenlaisia muita ongelmia (ei miehen mielestä mutta mun ja varmasti lasten).
Porkkanana sanoin miehelle, että jokaisesta onnistuneesta tietsikka/pelikonsoli/tv:ttömästä päivästä hän _saa_ illalla ;)
(meillä on seksiä todella vähän, juurikin siksi että mies ei ole/juttele/vietä aikaa mun kanssa juuri laisinkaan niin eipä petihommatkaan jaksa innostaa)
Nyt mies oli ihan hyvällä päällä, kun tuota ehdotin, toivotaan että hän suostuu kokeiluun. Itse odotan viikolta sitä, että juttelisimme/touhuaisimme kahdestaan ja perheenä kaikenlaista, ihan vaan arkisia juttuja; ruoanlaittoa yhdessä, kahvijuontia yhdessä, lautapelien pelailua, ulkoilua jne. YHDESSÄ. Ja että mieskin huomaisi että se on ihan mukavaa, ja kenties tulevaisuudessa, vaikkei kokonaan luovuttaisi viihde-elektroniikasta, ne eivät olisi enää pääosassa vaan jossain sivussa sopivassa suhteessa...
Kommentit (26)
Meillä vois olla kanssa ihan aiheellista, mutta tietokonetta ei voi laittaa koko viikoksi pois käytöstä, koska mies tekee sillä etätöitä kotona :D
Mutta joku viikonloppu ois ihan tervettä olla ilman konetta.
Aluksi ajattelin, että olet joku saakelin nipo tiukkapipo, mutta perustelusi olivat hyvät, ja osasit jopa vetää oikeasta narusta mitä miehen ansaitsemaan palkkioon tulee. Pidän siis teille (ja teidän parisuhteelle) peukkuja!
Kerrohan miten edistyy.
:-)
Lupaan kirjoittaa sitten miten sujuu (tosin en voi kirjoittaa sen viikon aikana, enhän voi avata tietokonetta.. ellen tee sitä salaa kun mies on töissä :D )
ap
luvannut sille jonkun hyvännäköisen kaverisi, on se varmaan sun toosaa nähnyt enemmän kuin tarpeeksi.
ap
luvannut sille jonkun hyvännäköisen kaverisi, on se varmaan sun toosaa nähnyt enemmän kuin tarpeeksi.
Mun mielestähän tämä olisi täydellinen win-win-tilanne, minä saan miehen seuraa ja mies saa seksiä.
ap
se miehelle on että saa?!miks pildellä palkitaan? en ymmärrä.
ku sitä mä vaan että luulis se olevan miehistä nöyryyttävää että seksin saaminen on palkinto jostai.kun että sitä harrastettaisiin siksi että se on mukavaa ja ihanaa touhua kummastakin!
putkiaivosta, ei se tuollaisia tajua ajatella, se on tyytyväinen kunhan saa :)
ap
ku sitä mä vaan että luulis se olevan miehistä nöyryyttävää että seksin saaminen on palkinto jostai.kun että sitä harrastettaisiin siksi että se on mukavaa ja ihanaa touhua kummastakin!
Mä en enää edes tiedä mistä juttelisin miehen kanssa, jos se joskus jättäis nuo laitteensa...
:D no mutta hyvä idis kuitenkin.tekis tuo tauko itse kullekkin hyvää..
että olen jo kohta pari vuotta viihtynyt mm täällä av palstalla.
Viime aikoina olen myös alkanut viihtymään seksitreffit.fi ja iskuri.fi sivuilla.
Netistä on muutenkin tullut minulle vaimoa tärkeämpi. Vaimo on vain pakolinen paha hioitamaan lapsia ja tuomaan ruokaa pöytään. Muuten lähtisin jo lätkimän. Olen siis elintasoloukussa.
telkkarista "naapureina madridissa"...
mutta siinä ilmeisesti oli jotain vastaavaa, vai?
ap
tässä tilanteessa tää on musta puhdas win-win.
Ap:han tuossa mainitsi, että osasyy siihen, miksi seksiä ei ole, on se, ettei ole yhteistä aikaa. Musta on ihan järkevää ja luontevaa, että seksiä ei ole, jos ainoa tilanne, jossa mies lähestyy vaimoaan eikä nintendoa on ns. booty call. Eikö se muka ole naiselle (ja vastaavassa tilanteessa miehellekin) nöyryyttävää, että seksi on ainoa juttu, mitä tehdään yhdessä ja toista lähestytään vain, jos on taka-ajatuksia eikä siksi että toinen on mukava ja ihana?
Kun härvelit jäävät ja hengataan yhdessä, yksi asia voi varsin luontevasti johtaa toiseen... Jos puoliso laiminlyö, seksi ei ole oikeasti kovin houkuttelevaa (kokemusta on), mutta tilanne on kummasti toinen saa viettää toisen kanssa sen verran aikaa, että muistaa, miksi se alkujaan oli niin ihana (kokemusta tästäkin).
tässä tilanteessa tää on musta puhdas win-win.Ap:han tuossa mainitsi, että osasyy siihen, miksi seksiä ei ole, on se, ettei ole yhteistä aikaa. Musta on ihan järkevää ja luontevaa, että seksiä ei ole, jos ainoa tilanne, jossa mies lähestyy vaimoaan eikä nintendoa on ns. booty call. Eikö se muka ole naiselle (ja vastaavassa tilanteessa miehellekin) nöyryyttävää, että seksi on ainoa juttu, mitä tehdään yhdessä ja toista lähestytään vain, jos on taka-ajatuksia eikä siksi että toinen on mukava ja ihana?
Kun härvelit jäävät ja hengataan yhdessä, yksi asia voi varsin luontevasti johtaa toiseen... Jos puoliso laiminlyö, seksi ei ole oikeasti kovin houkuttelevaa (kokemusta on), mutta tilanne on kummasti toinen saa viettää toisen kanssa sen verran aikaa, että muistaa, miksi se alkujaan oli niin ihana (kokemusta tästäkin).
ap
Olen oikeasti nähnyt parisuhteita, joissa roikutaan eron partaalla, ja pääsyyllinen ongelmiin on netti, jossa kumpikin osapuoli roikkuu kaiket illat.
Silloin, kun haluamme todella viettää aikaa yhdessä, sovimme, että koneet laitetaan kokonaan kiinni. Aika usein pistetään kännykätkin äänettömälle. Ollaan käyty sellaisin iltoina harrastamassa eri lajeja, kaupungilla syömässä, leffassa, kävelyillä tai joskus vain istuskeltu sängyllä ja pelattu pelejä. Mitään niin kiinostavaa ei netistä tai telkkarista löydy, että se olisi tuota yhteistä aikaa arvokkaampaa.
Meillä vois olla kanssa ihan aiheellista, mutta tietokonetta ei voi laittaa koko viikoksi pois käytöstä, koska mies tekee sillä etätöitä kotona :D
Mutta joku viikonloppu ois ihan tervettä olla ilman konetta.