Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pottaan opettelusta asiaa.

Vierailija
01.09.2010 |

Miten kauan teillä on kestänyt, että lapsi on alkanut muistaa sanoa, että pissattaa, ennen kuin pissa on jo housuissa?

Meillä lapsi nyt 2 vuotta, on halukas menemään itse potalle ja monesti sitä ehdottaakin, mutta jos yritetään ilman vaippaa pärjätä, niin useammat housut kastuu päivän aikana. N. 15-20 minuutin välein kysyn käydäänkö pissalla, aina ei halua, mut kohta jo pissa housuissa.

Meillä useampi lapsi ja heillä mennyt paljon myöhempään, ennen kuin ovat halunneet käydä itse potalla, joten tämä on siinä mielessä uusi asia noin pienen kanssa.

Kuitenkin tiedän, että moni on jo nuorempanakin ilman vaippaa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika yksilöllistä miten nopeasti muistaa kertoa. Lapsesi on aika pieni vielä (mielestäni) mutta jos itse haluaa niin hyvähän se vaan on.

Kokeile viedä pissalle noin tunnin välein. Itse huomasin, ettei kyselystä ole välttämättä apua, lapsi saattaa sanoa, ettei ole hätä ja 2 minuutin päästä pissat housussa. Sanot vaan että nyt mennään pissalle ja viet lapsen potalle. Meillä tuo toimi paremmin kuin kysely.

Tsemppiä

Vierailija
2/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö täyttää joulukuussa 3v ja edelleen menee herkästi pissa housuun enneko ehtiää potulle. On opeteltu kuiville jo puolisen vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kait sitten halusi käydä potalla riittävän usein, kun vahinkoja ei tehnyt päivällä tai yöllä.

Vein kyllä aina mukanani, kun itsekin kävin vessassa. Osasi myös sanoa, että nyt on hätä.

Kuopus tuli hitaammin aikanaan, mutta samalla tyylillä, eli vietiin, kysyttiin ja itse ehdotti.

Vierailija
4/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika 2,5v. jolla puheen kehityksessä viivästymää, eli ei ilmaista sanoin (tai mitenkään muutenkaan) pissahätäänsä. Vien tunnin välein potalle ja aina tulee pisut pottaan. Päiväunet nukkuu ilman vaippaa, mutta yöllä on vaippa. Tämä systeemi toimii meillä.

Vierailija
5/5 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ajattelin, että kuinka kauan teillä on mennyt siihen, että lapsi pidättää pitempäänkin kuin sen 20 minuuttia ja sanoo itse että on hätä.

Mä oon aina tähän asti luovuttanut tuossa vaiheessa, ettei se vielä opi ja muut lapset ovat just tuossa kolmen kieppeillä vasta oppineet päiväkuiviksi.

No, eipä meillä ole kiirettä ja pyykikone laulaa, voi toki olla, että luovutan ja vaipat on vielä pitkään...