Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero edessä.. Mistä voimia arkeen?

Vierailija
01.09.2010 |

Mies lähtee rakastuttuaan toiseen ja mä jään useamman lapsen kanssa yksin. Talo on mun suvun talo..

Tuntuu että kuristuu hengiltä ja vaan itketää.. Viimeinen päätös on vielä tekemättä.. lapsille ei olla sanottu vielä mitään.

Mitä niille kannattaa eis sanoa??

Neuvokaa joku joka on kokenut samaa..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään käytännön neuvoja, ei ole tarjota kuin kilokaupalla empatiaa. :( Tulee tuskainen olo viestistäsi, eikä se silti ole kuin ripaus siitä, mitä sinä parhaillaan käyt läpi. Jos voisin lähettää sulle voimia, niin usko pois - mä lähettäisin! Nyt ei muuta kuin paljon lämpimiä ajatuksia täältä, toivon jaksamista, halaus!

Vierailija
2/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka paskan tempun tekikin. Tuet lasten isäsuhdetta edelleen, koska se on lasten edun mukaista. Jonain päivänä huomaat, että näin toimien olet tehnyt elämäsi viisaimman ja aikuisimman teon!

Sopikaa lasten tapaamisista ja elatusavuista lastenvalvojan luona, varaa heti aika. Kun isä tapaa lapsiaan, saat itsekin hengähdysaikaa.

Lasten iästä riippuen lapsille voisi kertoa, että isä muuttaa omaan kotiin, mutta lapset näkevät häntä edelleen eikä tämän eron syynä ole lapset. Liikaa ei voi korostaa sitä, että edelleen rakastatte lapsianne ja hoidatte heitä yhdessä. Erittäin hyvä jos lasten koti ei muutu, vaan voit jäädä taloon asumaan!

Pyydä apua sukulaisilta ja ystäviltä ja ennen kaikkea älä katkeroidu - sinulla on edelleen elämä elettävänä eikä sitä kannata tuhlata katkeroitumiseen!

Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Lasten koti ei muutu, me jäädään tähän.

Sitä vaan odottaa, että heräisi pahastaunesta..

ap

Vierailija
4/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopuisaan eroon vaikka kuinka vituttaisi. Lasten olisi hyvä olla kuitenkin isänsäkin kanssa mahdollisimman paljon, siis mikäli isä on ihan kunnollinen muuten. Ja luulen että se helpottaa ajan myötä kyllä sinuakin kun pystytte sovussa selvittämään asiat ja erosta huolimatta kunnioittamaan toisianne vanhempina. Asioista on paljon helpompi sopia kun keskusteluyhteys pelaa.

Vierailija
5/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Lasten koti ei muutu, me jäädään tähän. Sitä vaan odottaa, että heräisi pahastaunesta.. ap

Jos joskus myöhemmin tulee riitatilanteita, niin viralliset paperit ovat aina paremmat kuin itse tehdyt.

Vierailija
6/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin helpotti pelisääntöjä heti alussa. Siellä sovitaan lasten asuinpaikan ja luonapidon lisäksi myös elatusmaksujen suuruus. Kyllä niitä luonapitopäiviä voi sitten tulevaisuudessa muuttaa keksinäisillä sopimuksilla, mikäli niin haluatte ja ootte hyvissä väleissä. Virallinen taho on kuitenkin järkevä ottaa aluski apuun, koska niitä ristiriitoja voi herkästi tulla (varsinkin tapauksissa, joissa on jo valmiiksi se 3. pyörä mukana)

Vierailija
7/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(((8 nämä asiat vaan on semmosia että niistä on mentävä " yksin " läpi koska kukaan ei voi sulta sitä tuskaa ottaa pois viisaammat sanoo että kun siitä pääsee läpi niin on paljon vahvempi

nimin. samassa tilanteessa oleva

Vierailija
8/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumaan viikko-viikko periaatteella. Jos on useampi lapsi, niin eiköhän se uusi rakkaus siitä viilene kun arki astuu heti kuvioon mukaan.

Vierailija
9/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haleja muille samassa tilanteessa oleville!

Kai se on sit aamulla soitettava lastenvalvojalle..

Lapset tässä hajoo kans, ei ne voi ymmärtää että tämmöinen on tulossa.. 2- 10 vuotiaita lapsia..

Ku pitäis saada itsensä ylös tästä sohvasta.. mutta pää ihan pimeenä..

ap

Vierailija
10/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava vertaistukipaikka on sellainen kuin eroperhe.net

Käy ihmeessä sieltä lukemassa muiden eronneiden kirjoituksia ja kirjoita sinne itsekin. Toi palsta on auttanut tosi monia, vaikka nyt ehkä tuntuu, ettei mikään auta.

Vierailija
11/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset vaan heti nuorenparin luokse asumaan viikko-viikko periaatteella. Jos on useampi lapsi, niin eiköhän se uusi rakkaus siitä viilene kun arki astuu heti kuvioon mukaan.

Tämähän on täysin kostomentaliteettia. Eiköhän tuossa tilanteessa pitäisi ajatella sitä mikä lapsille on parasta? Ei kahdessa kodissa asuminen ole välttämättä lapsille parasta, eikä ainakaan jos toisessa kodissa vasta opetellaan yhteiselämää. Ja kuinka lapsia palvelee se, jos isän uusi suhde menee kiville?

Vierailija
12/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Lasten koti ei muutu, me jäädään tähän. Sitä vaan odottaa, että heräisi pahastaunesta.. ap

Jos joskus myöhemmin tulee riitatilanteita, niin viralliset paperit ovat aina paremmat kuin itse tehdyt.

Siis voitte tehdä paperit keskenänne ja sopia sovussa,mutta sopimus pitää tehdä lainvoimaiseksi lastenvalvojan tai sosiaalitoimen toimesta.Käsittääkseni leima paperiin meinigillä.

Mut kannattaa sitten katsoa ettei elatuksessa tuu takkiin...

Vierailija
13/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lapset vaan heti nuorenparin luokse asumaan viikko-viikko periaatteella. Jos on useampi lapsi, niin eiköhän se uusi rakkaus siitä viilene kun arki astuu heti kuvioon mukaan.

Tuolla elämänasenteella pilaa kaikkien elämän. Niin lasten kuin itsensäkin.

Vierailija
14/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies muutti pois vajaa kuukausi sitten, hänelläkin joku naisjuttu mutta ei mikään vakava, mies on ihastunut mutta nainen haluaa vaan seksisuhteen.

Ollaan ihan hyvissä väleissä miehen kanssa vaikka minä en olisi halunnut erota, mies on sitä mieltä että hän ei halua jatkaa yhteiseloa kun ei kuulemma sovita toisillemme. Meillä on 5 lasta joista kolme yhteistä ja vauva tulossa eli kuudes.

Kerrottiin lapsille yhdessä, mies sanoi jotain että ei sovita äidin kanssa yhteen tms. selvensin itse lapsille että isä ei halua enää asua äidin kanssa, vaikka äiti haluaisi asua isän kanssa. Toisesta naisesta en kertonut mitään. Minulle mies kertoi haluavansa iskeä naisia ja elää sinkkuelämää, mutta nyt kun olen hänen kanssaan puhunut hän kököttää illat surkeana yksin ja ahdistuneena väliaikaisessa kämpässä eikä jaksa keskittyä työhön eikä mihinkään. Lapsia hän vie ja hakee koulusta osan viikosta, koulumatkaa on 20km ja hänellä auto, minulla ei. Ja koittaa etsiä kämppää jotta voisi osan kuukaudesta ottaa lapset, nyt on ollut lapset vain yhden yön hänen luonaan ja joskus hampurilaisella ovat käyneet koulun jälkeen. Yksi on siis vielä päiväkoti-iässä.

Itselle tämä on ollut elämäni hirvein kokemus, ehkä olen vähän päässyt voiton puolelle nyt. Raskaus vaikeuttaa asiaa, olen silti päättänyt koittaa suuntautua ulkomaailmaan, lähteä kavereiden kanssa ulos jne. tavata ihmisiä ja rakentaa elämääni uudelleen.

Me on siis sovittu ihan keskenämme nuo tapaamiset, tosin niitä ei nyt ole isän luona ollut niinkuin sovittiin kun isällä ei asuntoa. Mutta kouluun viemiset ym on toimineet sovitusti.

Vierailija
16/16 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä muistaakseni kyllä tehty kuin elatussopimus. Ei kai siihen voi mikään viranomainen pakottaa?

Siis voitte tehdä paperit keskenänne ja sopia sovussa,mutta sopimus pitää tehdä lainvoimaiseksi lastenvalvojan tai sosiaalitoimen toimesta.Käsittääkseni leima paperiin meinigillä.

Mut kannattaa sitten katsoa ettei elatuksessa tuu takkiin...