akupunktio, oletko saanut siitä kipuihisi apua, vai onko
Kommentit (16)
lihaskipuihin.
Huuhaata tai ei niin ainakin se toimii! Kunhan on asiantunteva akupunktiohoitaja.
akupuntiolla; ollut nyt 10 v oireeton.
Rasitusvammakipuihin on käytetty akupunktiota ja auttoi.
suositteli akupunktiota jatkuviin niska- ja päänsärkyihin. Ei ollut apua :( Ekalla kerralla tulin tosi väsyneeksi, toisella kerralla ei ollut mitään vaikutusta ja kolmannen kerran jälkeen tuli hirvittävä päänsärky joka kesti monta päivää. Sen jälkeen hoitaja (fysioterapeutti) sanoi ettei kannata jatkaa, ei tehoa mulle. En silti menettänyt uskoani siihen, ja muihinkin pehmeämpin hoitoihin
se on parasta, mitä minulle on koskaan tapahtunut. Nyt harkitsen, että menen kiinalaisen lääketieteen lääkärille seuraavaksi, koska haluan sitä enemmän.
Mikään hieronta, mikään niksauttelu ei ole parantunut vaivoja niin hyvin kuin se 1-2 neulaa juuri oikeassa paikassa. Joskus ne neulat ovat väärässä paikassa ja sitten apu on vain pientä. Mutta oikeassa kohdassa ne tuovat paikalle taivaan.
saanut apua selkävaivoihin ja unettomuuteen.
todettu auttavan (ainakaan sen enempää kuin plasebo akupunktion...)
Eli onkohan se teillä vaan plaseboa vai auttaakohan oikeasti...
Tai voisi kysyä näin päin, voikahan se auttaa mulle, kun en usko siihen! ap
Tai voisi kysyä näin päin, voikahan se auttaa mulle, kun en usko siihen! ap
ajatus oli huudahdus. Tai ?!
Niska-hartiaseudun jumitukseen. Hoitoa antoi tk-lääkäri ihan tk:n tiloissa. Viikon välein 3 kertaa ja pitemmän tauon jälkeen 4:s kerta.
Akupunktion teho perustuu kipusignaalien "tukkimiseen". Neulan ympärillä oleva kudos kramppaa hetkeksi ja sähköttää uutta kiputuntemusta, se voittaa muualta tulevan ärsykkeen.
Olen käynyt parin vuoden aikana muistaakseni kolme hoitojaksoa aikoinaan.
sh
Periaattessa homeopatia on myös placeboa. Minä harrastan homeopatiaa, olen sellainen konitohtori. Ja voin vakuuttaa, että se on tehonnut suurimpiikin skeptikoihin. Kummasti ympärilläni on homeopatiauskovaiset lisääntyneet... vaikka eihän sen pitäisi vaikuttaa, ei.
Sitä paitsi - mitä merkitystä sillä on, miten ongelmat paranee? Jos ne paranevat rukouksella, niin so what?
todettu auttavan (ainakaan sen enempää kuin plasebo akupunktion...) Eli onkohan se teillä vaan plaseboa vai auttaakohan oikeasti... Tai voisi kysyä näin päin, voikahan se auttaa mulle, kun en usko siihen! ap
Niska-hartiaseudun jumitukseen. Hoitoa antoi tk-lääkäri ihan tk:n tiloissa. Viikon välein 3 kertaa ja pitemmän tauon jälkeen 4:s kerta.
Akupunktion teho perustuu kipusignaalien "tukkimiseen". Neulan ympärillä oleva kudos kramppaa hetkeksi ja sähköttää uutta kiputuntemusta, se voittaa muualta tulevan ärsykkeen.
http://www.kp24.fi/uutiset/31920/Kipu-aisoihin-akupunktiolla
Olen käynyt parin vuoden aikana muistaakseni kolme hoitojaksoa aikoinaan.
sh
kunnolla perehtynyt akupunktioon ja kiinalaiseen lääketieteeseen, en menis akupunktioon terveyskeskukseen (en tosin edes tiennyt et siel tehdään jotain vastaavaa. Vai olikohan kuitenkin jotain muuta? Kaikki neulahoidot ei oo akupunktiota).
Kiinalaista lääketiedettä on käytetty parituhatta vuotta. Varmaan siinä on jotain perää ja tehoa tai muuten se ois unohdettu ja siirrytty muihin hoitoihin.
Akupunktio vaikuttaa pitkän ajan kuluessa ja periaatteessa sitä pitäis ottaa useamman kerran kuuri. Oon kyllä saanu apua ihan yhdestäkin kerrasta.
Ja ainakin hetkellistä apua olen siitä saanut käsieni kipuihin. Pitkäaikaisesta avusta en osaa vielä sanoa, kun viimeisestä käynnistä on vielä niin lyhyt aika.
En ole koskaan kauheasti uskonut akupunktioon, mutta kun kerran tarjottiin mahdollisuutta, päätin ihan uteliaisuuttani kokeilla ja yllätyksekseni jo ensimmäisestä kerrasta oli apua.
vatsavaivoihin ja unettomuuten.
Hoidon jälkeen on eteerinen olo pari päivää.
Ja ainakin hetkellistä apua olen siitä saanut käsieni kipuihin. Pitkäaikaisesta avusta en osaa vielä sanoa, kun viimeisestä käynnistä on vielä niin lyhyt aika. En ole koskaan kauheasti uskonut akupunktioon, mutta kun kerran tarjottiin mahdollisuutta, päätin ihan uteliaisuuttani kokeilla ja yllätyksekseni jo ensimmäisestä kerrasta oli apua.
ap
joka tuli kerran viikossa tai kahdessa. Kohta vuosi ilman kohtauksia. Akupunktion suoritti yksityinen lääkäri. Itse en uskonut saavani apua, joten en usko lumevaikutukseen.
sekä migreeniin että niska-hartiaseudun kipuihin