Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetän edelleen kohta yksivuotiasta kolmesti yössä

Vierailija
31.08.2010 |

Olen ollut niin saamaton vierotuksen kanssa että meillä vieraillaan tissillä yössä jopa kolme kertaa. Päivällä imetän kerran ja illalla ennen nukkumaanmenoa kerran. Nyt en vaan enää jaksais yösyöttöjä ja pyydänkin vinkkejä ja neuvoja yövierotukseen ja koko imetyksen lopetukseen. Kerrasta poikki vaan miten teen?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki.

Vierailija
2/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt homma kerrasta seis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen toiseen huoneeseen nukkumaan ja mies hoitaa siirtymävaiheen yölohduttelut.

Molemmat lapset ovat oppineet tällä lailla yötissistä pois 2-3 yössä. On tärkeää, että kun päättää lopettaa, niin sitten myös lopettaa eikä venkslaa edestakaisin.

Vierailija
4/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki?

Ton ikäset harvemmin edes tarttee ravintoa yöllä.

Vierailija
5/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierot sitruunaa nännin päälle enne jokaista imetystä. Tällä tavalla sain meidän neidin vieroitettua tissistä. Vieroitus kesti n. viikon.

Vierailija
6/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata mitään kerrasta poikki juttuja, pehmeämmin ensin ekasta yöimetyksestä rauhoittelemalla eroon, lopulta viimeinenkin yöimetys venyy aamuun.

Vierailija
7/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sä olet saamaton, kun imetät edelleen melkein 1-vuotiasta, niin mä se vasta saamaton olenkin - imetän nimittäin edelleen 1v5kk lasta, myös öisin. Päivisin 2-3 kertaa, öisin 1-2 kertaa, aina kun lapsi itse tahtoo. Määrä on pikkuhiljaa vähentynyt itsekseen (11-kuisena imetin tätä lasta vielä 10-15 kertaa vuorokaudessa), enkä jaksa ruveta vieroitukseen, kun tiedän sen kestävän vähintään viikon, ja väsyneen äidin ja väsyneen lapsen lisäksi olisi väsynyt eskarilainen ja väsynyt isi. Kärsisi esikoisen eskari, äidin työt ja isin työt.

Vierailija
8/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin ilman syöttämistä! Nyt vaan teet päätöksen, että et imetä yöllä ja kerrot tämän lapselle. Pari yötä voi olla hankalaa, mutta kyllä se helpottaa. Ja on vaivan arvoista, usko pois! Olet kyllä jatkanut yösyöttöjä todella kauan, olisi hyvä sinunkin saada nukkua kokonaisia öitä. Tsemppiä!

Vierailija
9/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja omiani olenkin imettänyt lähes 2-vuotiaiksi. Mutta yösyömisistä voitte toki opetelle eroon, vaikka muuten vielä jatkaisitkin imetystä. Tai jos kokonaan haluat lopettaa, niin ehkä sitten tuo kerrasta poikki -tyyli on ok. Minusta olisi vain ollut tosi julmaa alle 1-vuotiaalle niin tehdä... Lisäksi meillä lapset olleet maitoallergisia, joten olisi ensin täytynyt opettaa juomaan erityiskorviketta ja imetyksen jatkaminen oli se helpompi vaihtoehto.

Vierailija
10/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa, vieroitat. Muuten kannustan jatkamaan. Imetys suojaa teitä molempia ja on vain hyväksi!

Vierailija
11/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että saamaton äiti? Mistä kohtaa? Että on jaksanut imettää lastaan pitkään ja suositusten mukaisesti? Jotkut lapset jättävät yösyötöt pois itse pitkässä imeyksessä ja toiset taas jatkavat niitä imetyksen loppuun asti. Meillä toinen sai rintaa vielä 2,5-vuotiaana, mutta ei syönyt enää öisin 1,5-vuoden jälkeen. Toinen taas söi, kunnes oli 2v.

Vieroittaahan ei ole vielä tarve, mutta yösyötöt voi lopettaa. Eli ensin jätät yhden syötän pois, ja isä hoitaa, sitten 2 jne.

Vierailija
12/20 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun vaati syödä niin vain vettä tarjottiin, eikä sitten montaa yötä heräillyt kun huomasi ettei muuta tipu.

Vierailija
13/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vierottannut yösyöjät vähentämällä niitä syöttöjä. Eli ihan kellosta olen katsonut, että nyt voi olla oikeasti nälkä (ja huom! epäilijöille, joillakin lapsilla on tosiaan myös nälkä yöllä) ja päättänyt, että esim. kello 01 ja 05 saa maitoa. Siinä välissä olen vaan kylmästi kääntänyt lapsen toiselle kyljelleen poispäin minusta ja ottanut vastaan muutaman yön kiukut. Tosiaan muutamassa yössä lapsi on oppinut, että sitä maitoa tulee vaan kaksi kertaa.

Sitten olen muutaman viikon päästä vähentänyt yhteen kertaan samalla systeemillä. Meillä ainakin on toiminut kahden lapsen kohdalla ja kolmannen kohdalla homma on juuri alkamassa (tyttö on nyt 9 kk ja tykkää syödä 3-5krt/yö, on tosi pieni likka joten en ole raaskinut viedä vielä ruokailumahdollisuutta).

En lainkaan ymmärrä näitä kerrasta poikki -intoilijoita, samalla tavallako te kiskaisette tutin suusta ja sanotte että nyt loppui, siirrätte omaan huoneeseen ettekä enää ota viereen edes keskellä yötä tai viette päiväkotiin ilman tutustumista? Aika raakaa.

Vierailija
14/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai söi klo 5 aamaulla, ja sitten nukkui taas. Meni 10 nukkumaan. Jos heräili niin taputtelin vain selkään, pian oppi, ettei yöllä syödä.

Vierailija
15/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yötissin vasta 2-vuotiaana siirtyen omatoimisesti yöjugurttiin (haki sen itse jääkaapista ja monesti heräsin vasta kun esikoinen tepasteli takaisin sänkyyn). Siihen mennessä oli yritetty yövieroitusta lukuisia kertoja aina viikkotolkulla kunnes oltiin kaikki todella väsyneitä ja lapsikin nukahteli pitkin päivää miten sattuu. Silloin oli pakko jatkaa yösyöttämisiä pelkästään oman ja muun perheen jaksamisen takia.

Kuopus on kohta 1,5-vuotias ja syö kerran tai kahdesti yössä ja suon sen hänelle. Käynhän itsekin (kuten myös isäni) usein aamuyöstä syömässä. Nälkäisenä on todella kurja nukkua.

Vierailija
16/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heräilee niin vesipullosta hörpät, ei viitsi montaa kertaa veden takia enää heräillä.

Vierailija
17/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten 1v 2 kk isä hoiti noin viikon yöt ja siihen loppui yöimetykset. Olin jo aivan loppu.

Vierailija
18/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lopetin imettämisen jo 5kk, siitä lähtien olen saanut nukkua yöni rauhassa ja myös vauva on nukkunut paremmn. Kiinteä ruoka pitää nälän loitolla pidempään kuin pelkkä maito.

Vierailija
19/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samoihin aikoihin kun päivällä imetin enää kerran, lapsi itse lopetti yöheräilyn ja syömisen yöllä. Siihen loppui imetyskin kokonaan. Olihan se jo aikakin :)

Vierailija
20/20 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ole imettänyt kolmea kertaa yössä edes vastasyntynyttä...