Millainen bruttopalkka, jos nettopalkka 3800 euroa/kk?
Kommentit (17)
Mulla on brutto 6900 ja netto tota luokkaa. Normi asuntolaina, josta korkovähennykset, ei juuri muita vähennyksiä.
brutto 8700 ja netto 3800.
Ei töitä tekemällä tosiaan rikastumaan pääse...
Mun miehellä on paljon omaisuutta ja silti sillä ei ole tuollaista veroprosenttia, sen brutto on 5000, josta käteen 3000
Mulla brutto 6600 ja päälle auto jonka veotusarvo 850 euro. asuntolainavähennykset, ei muita vähennyksiä ja brutto 3600.
Mulla brutto 6600 ja päälle auto jonka veotusarvo 850 euro. asuntolainavähennykset, ei muita vähennyksiä ja brutto 3600.
Mun miehellä on paljon omaisuutta ja silti sillä ei ole tuollaista veroprosenttia, sen brutto on 5000, josta käteen 3000
Miten voi olla mitä? Ja mitä tekemistä omaisuudella ja veroprosentilla on?
Taitaa olla kallis työsuhdeauto, muu ei oikein tota nettoa selitä?
Taitaa olla kallis työsuhdeauto, muu ei oikein tota nettoa selitä?
3800 jää noin isosta palkasta käteen. Omaisuuden mainitsin siksi, että ei siis ole mitään veroprosenttia laskevia tekijöitä.
Miten voi olla mitä? Ja mitä tekemistä omaisuudella ja veroprosentilla on?
Monet ajattelevat että se verokortissa lukeva prosentti on se jonka verran joutuu maksamaan veroja. Se on arvioitu ennakonpidätysprosentti. Palkasta saa pidättää sitäkin enemmän jos työntekijä niin haluaa. Prosentin saa myös paljon pienemmäksi jos haluaa. Lopullinen verotus vasta kertoo sen oikean veroprosentin. Itsellä kuukausitulo on noin 7500 euroa ja maksan ennakonpidätystä 50% mikä on liikaa, mutta huonona säästäjänä saan joulukuussa mukavan summan joulurahaa.
edellä luetelluista, veroprosenttiin vaikutta´vista seikoista riippuen.
Mulla brutto 5200 ja käteen saan 3100, tämän pohjalta arvioin.
jäisi ilman autoetua juurikin tuo 3800. Nyt käyttöedun jälkeen käteen jää 3300€ (tai jotakin sinne päin).
Asuntolainaa mulla on 65 000€.
verotuksen?? Esim jos autoetu on 900 ja palkka 8000 verotetaan 8900 eurosta ja vero vähennetään 8000€:sta. Muutenkin tuon kokoisen palkan verotus on jo n 40% ilman autoetuakin. Lisäksi sitten 4,9% tai jotain menee vielä sivukuluja.
Brutta palkka mulla on 50 senttiä ja käteen jää 4miljoonaa
Vierailija kirjoitti:
Et taida osata verokorttia täyttää oikein?
Alkuperäiseen, arvioisin että brutto n. 6200-6500 haarukassa jos netto tuo. Voi heittää vähän ja riippuu toki kunnasta missä kirjoilla verotusta ajatellen.
ja et tietä bruttoasi? Vai onko tähtäimessäsi juuri tuollainen netto ja haluat bruton palkkaneuvottelua varten? Koska et kai kuitenkaan naapurin tai tuttavan palkkaa kateellisena mieti?