Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että voi ärsyttää lapsettomat ihmiset jotka

Vierailija
30.08.2010 |

tulee antamaan kasvatusohjeita!!!!

Jakavat tätä "tietouttaan" sitten urakalla ja ovat niin olevinaan että tietävät jotakin.

Lapseni, jolla todettu adhd/on vaikea lähestyttävä etenkin vieraalle ihmiselle.

vanha tuttuni tuli kylään ja kerroin kyseisistä piirteistä hänelle jo aiemmin,niin mitä tämä täti tekee?! Ottaa lapsen väkisin syliin joten lapsi saa hirvittävän raivokohtauksen. Paiskoo piparit pitkin lattiaa ja rikkoo täysinäisen kahvimukin niin että sirpaleet lentää.

keskustelen lapsen kanssa ja koska hän ei rauhoitu sylissäkään, laitan hetkeksi huoneeseen katumaan tekosiaan.

Tähän tämä "pätijä" alkaa selittämään että lasta pidetään sylissä vaikka viisi tuntia. Vaikka aikaa menisikin, niin kauan kunnes rauhoittuu. Olen niin kyllästynyt tähän ihmiseen joka jaksaa joka kerta antaa neuvojaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna tämän ihmisen tavata lastasi enää. Pääsette molemmat helpommalla.

Terv. 2 lapsen äiti

Vierailija
2/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo antaa tapaamatta mutta tulee yleensä toisen kaverin kanssa joka on hyvä ystäväni.

Rasittaa tämä neuvoja ihminen koska hän ei edes tiedä mistä puhuu.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tahdo että tämä toinen tulee hänen kanssaan. Hyvä ystävä ymmärtää, jos vain selität hänelle asian oikein.

Jos kuitenkin joudut tätä ihmistä tapaamaan, nosta hänet "seinälle" ja kerro hänelle kuka tämän lapsen äiti oikeasti on.

Vierailija
4/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sanoisin heti kun alkaa neuvoa, että onko sulla kokemusta kuinka monesta lapsesta itselläsi, kun noita neuvoja niin auliisti jakelet...

Vierailija
5/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovinkaan monesti joutunut kyseisen ihmisen kanssa olemaan tekemisissä enkä tunne häntä hirvittävän hyvin. Ensi kerralla (jos sellainen tulee, toivottavasti ei) sanon kyllä suoraan mitä ajattelen hänen kommenteistaan. jopa toisen lapseni flunssasta hän tuli pätemään että milloin kannaattaa mennä lääkäriin, aaaaargh!

ap

Vierailija
6/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä "avata aihetta" ihmisille hieman enemmän. En itsekään välttämättä tietäisi miten adhd lasta kannattaa lähestyä, vaikka itselläni 1,5 v tyttö onkin. Luontaisesti toki antaisin kenelle tahansa lapselle tilaa. Mikäli "varovainen lähestyminen" on erittäin tärkeää adhd lapsen tapauksessa, tätä varmaan kannattaa kertoa vierailijoille. Jos joku neuvoista tai ohjeista loukkaantuu, olkoon sitten tulematta.

Vierailija
7/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetan vältellä tapaamisia. Olen myös oppinut päästämään jutut toisesta korvasta ulos; annan hänen päteä ja toimin sitten toisin.

Vierailija
8/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt selväksi että lapsi on vaikeasti lähestyttävä, etenkin jos kyseessä on vieras aikuinen. Muiden lasten kanssa juttu on eri. tuli itselle sellainen olo että tämä täti halusi tahallaan yrittää lähestyä lasta vaikka tiesi miten käy.

Tällä tädillä itsellään eei ole kokemusta lapsista mutta on vähän joka asiassa sellainen olevinaan että tietää kaikesta kaiken.

ap

Vierailija
9/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää päästä ko ihmistä käymään. Sano vain että "ei sovi"! Et varmasti menetä yhtään mitään vaikka hän ei vierailisi kotonasi. Joillakin ihmisillä on "tuntosarvet ihan kadoksissa" ja ihmeellistä vielä että olet maininnut asiasta eikä mene perille! Mäkin olen usein ihmetellyt kun jotkun esim kaupassa tunkee lapsen naaman eteen ja sitten ihmettelee että "onpas se nyt tosi ihmeellinen kun rupee naama krymppäämään"! Mietin miten me itse aikuiset suhtautuisimme jos joku työntäisi kasvonsa noin 30 cm päähän omista kasvoista ja alkaisi lässyttää....!!!

Vierailija
10/10 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenteista. Pitäisikö tämänkaltaisille ihmiselle sanoa suoraan mitä ajattelee? Olen kyllä suorapuheinen yleensäkin. Vähän niin että sanon mitä ajattelen, en ajattele mitä sanon. Tuossa tilanteessa kuitenkin olin niin lapsen touhuissa kiinni etten tajunnut sanoa mitään ja kauhulla vaan odotan jos kyseinen tyyppi vielä tulee meille kylään!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan