Missä iässä olette antaneet ruokaa / tuotetta, jossa pieni määrä suolaa?
Näissä muroissa on suolaa 0.97 prosenttia. Voisikohan niitä antaa 9kk ikäiselle? Vai onko "ei suolaa ennen 1vuottta" ihan ehdoton sääntö?
Kommentit (4)
tyttö oli varmaan 7 kk, ku annoin leipää, joka sisältää kumminkin suolaa. Ja joihinkin ruokiin lisäsin voita, mikä sisälsi suolaa. Eli meillä sai suolaa alle 1 v, mutta ruokiin rupesin itse lisäämään suolaa vasta, kun oli täyttänyt 1 v. Vieläkään en kaikkiin ruokiin lisää suolaa...
voit antaa mun mielestä ihan hyvin! meillä on tyttö saanut pieniä määriä suolaa siitä asti kun 9-10kk rupesi syömään meijän kans samoja ruokia.. Eli en tehny ruoista kokonaan suolattomia.
Siis ruoan määristä, ei niinkään suolan. Minä katson edelleen, ettei kokonaismäärinä katsoen lapsi syö kovin suolaista, mutta yksittäisinä kertoina voin hyvin antaa Aurajuustoa tai sipsejä, mutta vain joskus.
ELi jos murot on joku napostelujuttu silloin tällöin ja menekki on pieni, aivan sama.
Meillä lapset olleet 10-11kk iässä samassa ruuassa aikuisten kanssa. Jos ei kovin mausteista tai suolasta ole ollut niin olen antanut. Onhan leivässäkin suolaa ja sitä lapset saa aika pienestä.