Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitko?

Vierailija
30.08.2010 |

Olimme sukulaiseni luona kylässä, ostin matkalta pullat viemisiksi. Kahvipöydässä ihmettelin kun tämä kyläänkutsuja ei maistanutkaan tuomiani pullia. Jotenkin koin epäystävälliseksi syödä omia tuomisia (kun ei emäntäkään syönyt, muuten kyllä olisin minäkin syönyt), joten minäkin sitten söin ainoastaan kyläpaikan antimia, lapset kylläkin söivät pullia. Kun teimme lähtöä, sukulaiseni alkoi pakata pullia meille mukaan. Ihmettelin ja sanoin että kyllä nämä oli ihan sinulle tarkoitettu, että syö vaikka iltapalana. Sukulaisena lykkäsi pullalaatikon käteeni ja sanoi ettei oikein noista pullista välitä.

Tuntuu vähän hölmöltä, en oikeestaan tuosta loukkaantunutkaan, mutta tuntuu hassulta mennä sinne uudelleen kylään. Miksi pullat piti palauttaa, jos ei pidä niin voisi tarjota seuraaville vieraille, kun kuitenkin hänellä paljon vieraita käy. Mitä pullaa sinne uskallan viedä? Allergioista ei ole kyse sen tiedän, vaan ronkelista mausta. Vai jätänkö pullat viemättä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olisin syönyt viemääni pullaa, jos olis tehnyt mieli.

Ensi kerralla viet jotain muuta jos haluat.

Vierailija
2/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pakkasi sulle pullat mukaan. Mulla toisaalta on sellainen tapa, että jos olen etukäteen päättänyt, mitä tarjotaan ja vieras tuo esim. pullaa, eikä se sovi enää yhteen muiden tarjoamisten kanssa, niin en sitä laita tarjolle. Syön sitten oman porukan kera myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan kehtaisi palauttaa tuomisia. Tulee jotenkin olo, että ylenkatsotaan toisen vaatimattomia tuomisia tai mitä tuo käytös on...

Vierailija
4/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jos on keliakia tms. jonka takia "pakko" olla omat ruuat mukana. Noloa, kun joku tuo herkkuja kahvipöytään, vaikka itse one leiponut ja laittanut.

Vierailija
5/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei tykkää pullasta, ja sinä tykkäät, eikö ole parempi että sinä syöt ne? Hän ehkä ajatteli, että sukulaisten kesken ei tarvitse piitata muodollisuuksista, vaan parempi että pullat sentään tulevat syödyksi.

Vierailija
6/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän ei tykkää pullasta, ja sinä tykkäät, eikö ole parempi että sinä syöt ne? Hän ehkä ajatteli, että sukulaisten kesken ei tarvitse piitata muodollisuuksista, vaan parempi että pullat sentään tulevat syödyksi.

Vierailija
7/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä vähän outoa että antoi ne sinulle takaisin mukaan. Itsekään en muuta keksi kuin että oli tosiaan suunnitellut tarjoilut/maut tarkasti eikä halunnut niitä tarjota.

Mutta älä nyt pahemmin loukkaannu. Ehkäpä vaan sitten tiedät ettei seuraavalla kerralla kannata kanssa viedä. Ja senkun syötte itse :)

Vierailija
8/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä pullasta, mutta pitäisin omana tietonani ja veisin tuliaiset seuraavana päivänä työkavereille ilman, että pullien tuoja tietäisi mitään.

Niin juu ja tietysti panisin ne pöytään tarjolle.

Vierailija
9/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta olisi voinut pitää ylijääneet pullat ja tarjota vaikka seuraaville vieraille, koska hänellä käy paljon vieraita, olisi päässyt siinä helpommalla kun ei tarvitse joka kerta leipoa tai itse ostaa pullia.

Ap

Vierailija
10/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpäp että olen anopin tuomisten suhteen käyttäytynyt samalla lailla. En ole tullut ajatelleeksi että sen voisi tulkita niin etten tykkäisi pullista. Tykkään niistä vähän liiankin paljon, syön ne kaikki ja lihon viikossa kilon, tai jotain. Toivottavasti olen sanonut että en haluaisi syödä näistä painonhallinnan takia, ettei ole jäänyt väärää käsitystä.

Vierailija
11/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta olisi voinut pitää ylijääneet pullat ja tarjota vaikka seuraaville vieraille, koska hänellä käy paljon vieraita, olisi päässyt siinä helpommalla kun ei tarvitse joka kerta leipoa tai itse ostaa pullia. Ap

Ai no sitten.... Jos ei sitten halunnut pitää koska:

1 ei tosiaan pidä niistä pullista

2 muutenkin saattaa jäädä tähteitä omista ruuista

3 halusi että teidän lapset syö ne

4 ei halunnut niitä houkutukseksi, on laihiksella ;)

Vierailija
12/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten muuttamassa terveellisemmiksi elämäntapojaan. Ajatteli että teillä lapsille maistuu pullat.

Vierailija
13/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö edes hävetä? Kyllä loukkaantuisin, jos olisin tuon paikan "emäntä".

Vierailija
14/14 |
30.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olla viemättä mitään, mutta ikupäivänä en kehtaisi tyrkätä takaisin saamiani tavaroita tai pullia tai mitä hyvänsä, ennemmin roskiin.

Älä loukkaannu, eiköhän tämä emäntä ole muitakin loukannut tarpeeksi puutteellisilla käytöstavoilla. Viepäs erimerkkistä pullaa ensikerralla, josko jo tärppäisi. Ota huumorilla erikoinen ihminen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän