Mitä ja miksi Kata pelkää? (ip-lehden kansi tänään)
Kommentit (8)
halki pimeän metsän, mikälie lällärilapsi, kun Sipoon korpimaisemissa ei uskalla kulkea.
Ei vaan halua antaa lapsen kävellä pimeää metsätietä aamulla kouluun. Pitäisi saada taksikyyti. Haluaa siis maaseudun edut ilman maaseudun haittoja.
En ymmärrä miksi piti muuttaa tonne korpeen, jos koulumatka on ongelma. Kaikki normaalit vanhemmat katsovat koulu asiat kuntoon ennen asunnon ostoa. Tämän ei todellakaan pitänyt olla mikään yllätys! Miksei Kata itse kuskaa lastansa kouluun?
- Kata vie itse lapsen kouluun joko autolla, kävellen, pulkalla, potkukelkalla, fillarilla
- Lapsi menee itse kouluun kävellen, bussilla, fillarilla, hiihtäen ja jos ei ole katuvaloja niin fikkari käteen.
Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa alle 5km koulumatka lapselle, joka on terve?
Jos meidän lapsilla olisi noin jännä koulumatka, niin ne eivät suostuisi menemään taksilla kouluun, vaikka se olisi mahdollista.
Nämä "katat" haluavat muuttaa maaseudun rauhaan - ja sitten ihmettelevät, eikö siellä olekaan kaikkia kaupungin palveluja. Kaiken lisäksi halutaan yhteiskunta maksamaan puuttuvat palvelut. Eikö muuttaessa korpeen tullut missään vaiheessa mieleen, että jos ei satu asumaan julkisen liikenteen varrella, niin on keksittävä ITSE keinot liikkumiseen.
Siis yhden lapsen.
http://www.iltasanomat.fi/