Missä vaiheessa raskautta olette pakanneet sairaalakassin?
Mulla on nyt rv 38 enkä ole vieläkään saanut aikaiseksi.
Kommentit (19)
mutta kassit oli valmiina rv41 kun lähdin käynnistykseen.
Huomenna menen ostamaan vaunut ja turvakaukalon.
Nyt rv 8+4
heitin kamoja kasaan kun lähdettiin sairaalaan. Kakkosesta piti pakata kun menin ä-polille käymään, sillä minulla oli alkava raskausmyrkytys, joten käskettiin varautua siihen, että otetaan sisälle sairaalaan käynnistystä varten. Ja niinhän siinä sitten kävikin.
alkoivat, keskimmäisen kohdalla sektiota edeltävänä iltana ja viimeisen kohdalla en ehtinyt pakata, mies toi välttämättömät seuraavana päivänä.
Sulla ei taida olla esikoinen masussa?
Olen siis hiukan keskimääräisestä aikataulusta myöhässä. Ehkä tässä täytyy alkaa aloitella vähitellen.
Kiitos vastauksista.
ap
Odottelin supistusten kanssa aamuun kotona, sitten rauhassa pakkasin kassin ja lähdin sairaalaan kun äitipoli oli auennut (muka tarkistus käynnille, olinkin 9cm auki ja suoraan saliin ;)).
Nyt odotan meidän toista lasta, enkä kyllä todellakaan ole ajatellut pakata mitään kassia valmiiksi. Jos niin hätä tulee etten ennätä muutamia vaatteita, kirjaa ja lompakkoa pakata mukaan, silloin en niitä kyllä ensimmäisinä sairaalassaolo tunteina / päivinä tule tarvitsemaankaan...
Nyt menossa rv 39+4, mutta tiedän että kassia ei pariin viikkoon tarvita.
Vk 35 oli poliklinikkakäynti korkean verenpaineen vuoksi ja siltä reissulta palattiin vasta parin viikon päästä vauvan kera. En ollut pakannut kassia ja harmitti soitella miehelle jokaisesta pikkuasiasta. Onneksi olin tehnyt etukäteen muistilistan eli sain kaiken tarvittavan kuitenkin aika pienellä vaivalla. Ensi kerralla pakkaan kassin aiemmin ja hoidan muutkin valmiiksi jo viimeistään viikolla 34.
alkoi synnytys, eli siinä tiukkojen supistusten välissä pakkailin tärkeimmät ja mies toi loput kotona käytyään.
Suunnittelin etukäteen ottavani mukaan minikylmälaukun ja kylmää limua tms, mutta se jäi...!!!
ja 9.50 oli neito maailmassa, joten itse en enää uskalla jättää pakkailua supistusten väliin. Sairaalaan on kuitenkin matkaa 40 km.
t: 11
Menin vielä kotiin nukkumaan ja iltapäivästä pakkasin kassin mukaan. 18 tuntia annettiin aikaa vesien menosta, sen jälkeen pitää saada se tippa kiinni. RV 38+1 oli menossa silloin.
vaiheessa (eka), kun supistukset tuli n. 5 min välein ja piti ruveta vääntäytymään sairaala kohti. Eipä se nyt mikään iso homma ollut.
kahdella ekalla kerralla ja varmaan samoin nytkin. Tarvitsen kuitenkin loppuun saakka hammasharjaa, hiusharjaa, neuvolakorttia, rahapusssia ja puhelintakin. Eihän niitä nyt voi viikkotolkulla aikaisemmin pakata! Ja mies ottaa vauvalle vaatteita sitten sään mukaan, kun tulee hakemaan synnäriltä. Mitä te oikein sinne kassiin pakkaatte?
Rv 35 menossa
Molemmat lapset ovat syntyneet viiden tunnin kuluttua tuosta :)
en nyt tarkkaan muista, mutta tais olla ennen laskettua aikaa. eikä sinänsä ollut liiiiiian aikaisain, oli vain liikaa tavaraa XD
kun sairaalaan lähdettiin, kyseessä esikoinen
rv 39. Miehen pain ostulksesta, itse olin sitä mieltä että mies voi sen pakata lähtiessä jos en itse sitten pysty, mutta sitä jännittää niin paljon että tein tuon nyt hänen mielenrauhan vuoksi. Esikoista odotetaan. ja jätin lapun mitä sinne pitää vielä lisätä lähtiessä( neuvolakortti yms. viimehetken kamat.)
kakkosesta jotain pakkasin rv 38, ja napsin viimeisiä kamoja mukaan vielä lähtiessäni laitokselle 39+4 :D