Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitovapaan jälkeen aion hakea osa-aikatyötä

Vierailija
29.08.2010 |

toivottavasti saan sellaisen!

En ole ikinä ollut materialisti, ja nykyään vielä vähemmän, nuukailusta on tullut mulle jopa jonkinasteinen harrastus.

Tästä seurauksena on tietysti se, että rahaa ei kulu kovinkaan paljoa.

Eli mulla ei ole myöskään tarvetta mennä kokopäivätöihin, nytkin ollaan pärjätty hyvin vaikka olen ollut hoitovapaalla, ja mies tosin töissä (tienaa ihan tavallisen määrän, ei mitään hurjia tuloja siis), nelihenkinen perhe ollaan.

Mä arvostan enemmän vapaa-aikaa kuin isoa lukemaa palkkanauhassa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitempään? Tosi hyvä juttu!!

Vierailija
2/4 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta otathan ap huomioon sen minkälainen tuleva eläkkeesi joskus on jos teet vain osa-aikaista työtä vuositolkulla.

Minä kyllä pärjään esim. nyt hienosti 75% työajalla saamallani 2500e/kk:ssa. Voisin tehdä vaikkapa 50% työaikaakin ja saada hieman alle 1700e/kk. Mutta pärjäisinkö tulevaisuudessa eläkkeellä joka olisi alta 1000e/kk? Vastaus: En halua pärjätä. Niinpä on mietittävä tässä myös hieman tulevaisuutta.

Se keskustelu sitten että onko joskus 30v kuluttua eläkkeitä olemassa laisinkaan onkin jo eri ketjun arvoinen asia. Minä lähden pohdinnoissani kuitenkin siitä että on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä pärjään jo nyt reilusti alle tonnilla kuussa, joten enköhän eläkkeelläkin :)

Lisäksi olen siitä onnekkaassa asemassa, että tiedossa on perintöjä.. ei nyt mitään miljoonaperintöjä, mutta sen verran, ettei nälkää tarvitse nähdä, varsinkin jos näin nuukasti elelen edelleen (enkä usko millään että mulla olisi enää mitään paluuta/halua kuluttavampaan elämäntyyliin).

Lisäksi siinä vaiheessa on jo asuntokin maksettu, ja asumiskulut pienet.

ap

Vierailija
4/4 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOKI riippuu myös työnluonteesta, joillakin on leppoisa työ joka tuntuu lähinnä harrastukselta jne. Mutta on kamalaa ajatella niitä jotka tekevät ma-pe klo 8-16 työtä. Vapaa-aikaa jää kovin vähän. Itse teen "vuorotöitä", eli epäsäännöllinen työaika, myös viikonloppuja, ei öitä. Parasta työssäni on se, että voi itse hieman vaikuttaa paljonko tekee töitä (toki myös itse joustan, eli kiireaikoina olen enemmän töissä jne.) ja minulla on paljon vapaa-aikaa :) Keskimäärin olen 30h/vko töissä ja usein teen tunnit neljän päivän aikana, eli 3päivää vapaata/vko. Jos rahapula iskee, teen enemmän tunteja hetken aikaa (ja kiireaikoina myös).

Verotuskin laskee tulojen mukaan, eli ei paljon vaikuta pienemmät työtunnit tuloihin +viikonloppu- ja iltalisillä on myös vaikutusta palkkaan.

Minä arvotan vapaa-aikani rahaa korkeammalle, ja en myäskään ole materialisti, eli en kaipaa isoa omakotitaloa enkä Hästensin sänkyä ym. vaan rivaripätkä ja Ikean sänky kelpaa :) Ja on varaa matkustellakkin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi