huuto.netistä
olen vain ostanut tavaraa huuto.netistä, mutta nyt olisi menossa tavaraa myyntiinkin. miten kaupan sulkeuduttua, kumpi ottaa ensin yhteyttä, ostaja vai myyjä? itse olen aina ostajana ottanut heti yhteyttä kysyäkseni tilinumeroa tai kertoakseni, että olen maksanut tuotteen. koskaan ei ole myyjä ottanut minuun yhteyttä.. luotanko siis siihen, että ostaja ottaa minuun yhteyden?
Kommentit (3)
jos ei kuulu mitään, laitan itse viestiä.
Minulla on siis käytössä vakioviesti, eli maksuohjeet menevät ostajalle meklariviestin mukana.
Tai siis, että odotat viikon/kolme päivää/what ever ja sitten länttään negan, kun huutajasta ei kuulu mitään.
Yleensä se on MYYJÄ, joka laittaa ostajalle tilitietonsa, nuo ostajan "annatko tilinumerosi" kyselyt ovat niiiiiiiiin turhia! Ja yleensä nämä hoppuilijat eivät edes viitsi odottaa esim. iltaan asti (jos kohde sulkeutuu aamupäivällä/iltapäivällä) vaan laittavat samalla sekunnilla sen kyselyn :D
Itse laitan välittömästi huudon sulkeuduttua huutajalle tilitiedot ja odotan, että myyjä itse omatoimisesti laittaa tietonsa ja vasta parin päivän päästä kyselen perään.
99% myyjistä ilmoittavat tilinumeronsa oma toimisesti (pois suljettuna nuo vakioviesti myyjät!), ilman pyytämättä. 1% sitten vaatii, että ostaja ottaa yhteyttä..
Luonnollisesti huudon sulkeuduttua myyjän asiana on ilmoittaa tilinumero, minne voi maksaa.