Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero, mutta mies hoitaa lastamme kun minä lähden töihin,hän työtön.

Vierailija
29.08.2010 |

Annanko hänelle kotihoidontuen? entä lapsilisä? Mies siis 8h päivästä lapsen kanssa, minä pääse 3-4 aikaan töistä, haen lapsen,syötän iltaruuan ja lapsi käy jo 7-8 aikaan nukkumaan. Voisin olla mulkku ja olla antamatta mutta ehkä en ala lapsellisuuksiin :D ja miehellä pienet tulot muutenkin niin saa noilla rahoilla ostettua vaippaa,ruokaa,tuttipulloa jne lapselle kämpilleen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidontuen voit kyllä antaa. Eikö lapsilisä ole tarkoitettu lapsen kuluihin. Tai näin ajattelisin..

Aikasin käy lapsi nukkumaan. Meillä parhaat leikit menossa 7-8 välillä.

Vierailija
2/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitakaa niistä talouden laskut ja ruuat. Se mitä jää jäljelle, on sinulle, lapselle ja miehelle vaikka vaatehankintoihin tai ehkä johonkin huvitukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä jaksa miettiä uudelleen. plaah.

Vierailija
4/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmalle, jonka luona lapsi on kirjoilla. Miksi se olisit automaattisesti sinä? Miksi ihmeessä kotihoidontuki edes tulisi sinulle, jos kerran sinä käyt töissä ja miehesi hoitaa lapsen kotona? Minusta se kuuluu ehdottomasti hänelle.

Yhteishuoltajuus teille varmaan tulee kuitenkin; toivottavasti miehesikin ymmärtää, ettei lähivanhempi ole automaattisesti se äiti. Voisitte lastenvalvojan luona keskustella siitä, miten tuo virallinen puoli kannattaa järjestää. Lapsen hyvinvoinnin tukemiseksihan ne rahavaratkin on järkevä jakaa oikeudenmukaisesti. Vai haluatko "olla mulkku" miehellesi lapsesi hyvinvoinnin kustannuksella?

Vierailija
5/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamme kupikin ihan omista rahoistamme omat kulumme. Pidän varmaan lapsilisän ja kuntalisän itselläni..Meillä lapsi on hyvä uninen, nukkuu ilta 7-8 aamu 7-8 :)1,5v lapsi

Vierailija
6/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan niinkuin päiväkodissa ollessaankin, nyt vaan hoitajana isä. Mies ottaa lapsen myös joka toinen vloppu yöksi, onko järkevää vai pidänkö itse joka vloppu? meillä muutenkin arkena vain tuo muutma yhteinen tunti aikaa olla :(

Vierailija
7/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko mies maksamaan elareita silti? Ihan vaan siltä kannalta mietin, että sinähän joutuisit maksamaan hoitomaksun, jos lapsi olisi hoidossa vieraalla.

Itse tekisin tälläisen kompromissin, jos olisin sinun tilanteessa: Maksaisin kotihoidontuen ja lisäksi 150 Euroa eli esim. elarin anteeksi. Hoitomaksuhan on nykyään reilut 250 Euroa, jos nyt on jonkinlainen palkka edes. Näin mies saisi rahaa, mutta itsekin "hyötyisin". Win-win.

Vierailija
8/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko miettineet, mitä teette silloin? Ei sitä päivähoitopaikkaa ihan heti saa.

Vierailija
9/9 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitopaikkaa,toivottavasti läheltä,meillä ei mahdollisuutta viedä kauemmaksi kun ei ole autoa kummallakaan ja työpaikka kotimme lähellä. Ystäväni on lupautunut hoitamaan korvausta vastaan lastamme kriittisimmän ajan, itse kun on kotona vauvaa vartomassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi