Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD-ihmisten puolisot millaista teidän arki on?oletteko saaneet apua ongelmaan?

Vierailija
28.08.2010 |

Mä olen niiiin väsynyt meidän arkeen ja olen vahvasti sillä kannalla että puolison työnarkomania ja monet monet päällekkäiset projektit on tulosta tuosta. Hän ahdistuu hirveästi jos pitäis ihan vaan rauhoittua paikoilleen. Tosin kun jaksaa keskittyä niin on mitä ihanin mies ja isä. mutta jotain muutosta tarvitsisi tulla koska mun pää ei enää kestä tätä kauaa. Mieskin usein puhuu että pitäis tahtia rauhoittaa mutta aivan kuin olisi pakonomainen tarve kerätä itselleen hulluna kaikkee hommaa ja sitten tietty stressaa. kokemuksia olisi kiva kuulla!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nykyisin voisi diagnoosi olla tuo adhd...

Mies on muuten laiskanluonteinen, joka hieman rauhoittaa tilannetta, mutta innostuu kaikesta aina nopeesti ja kiinnostus myös yleensä lopahtaa nopeasti. Ja kaikki pitäis tapahtua samantien eikä ens viikolla. Esim. asunnon ja auton osto ym isommat hankinnat. Jos saan jonkun "pakko ostaa" hankinnan ostamisen viivyteltyä, niin sitten se onneksi unohtuu...

Tilanteeseen ja hänen luonteeseensa olen sopeutunut, onneksi olen itse sieltä paljon rauhallisemmasta päästä niin meillä arki sujuu edes jotenkuten.

Olisihan tuohon jotain lääkitystäkin olemassa, myös aikuisille jos tilanne on paha. olisiko mies itse kiinnostunut ottamaan yhteyttä lääkäriin kokeillakseen lääkettä?

Vierailija
2/4 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on yli 10 vuotta elämää yhdessä, eikä kukaan vois uskoo, että tällasiä ihmisiä on,ennenkun näkee itse. ja luulen että paras keino on yrittää olla mahdollisimman ymmärtäväinen ja suvaitsevainen. Mua on auttanut myös alan kirjallisuus ja válillä sitä kertaan, niin ei unohdu.

Meillä kanssa jos asiat ei tapahdu heti, niin sitten toinen vaihtoehto on että kestää ikuisuus, tai mä teen sen sitten yksin. Vällillä hirveetä tiuskintaa, jota mies ei ehkä jälkeenpäin edes muista, yritän muistaa ajatella, että se ei edes huomaa tiuskivansa, eikä oikeesti tarkota niin pahaa, miltä se kuulostaa. Tosi usein tavarat hukkuu ja on levällään ja mävoin saada siitä syyt niskaani. Ei kannata alkaa väittään vastaan, vasta myöhemmin kun tilanne rauhottuu,(tosi vaikeeta)

Mä oon päättänyt ajatella niin, että mun elämä ei ole koskaan normaalia (ellen tuu leskeksi tai ero, no eronkin jälkeen pitäis lasten takia pitää yhteyttä)

Usein kun on vaikeeta sulattaa jotain, niin yritä ajatella, että mullapa onkin todella hyvä mahdollisuus opetella kärsivällisyyttä,heh

Tietty tuntuu välillä epäoikeudenmukaiseltä, mutta tosi moni asia elämässä onkin, jos sitä haluaa ajatella. Mutta sekin on totta, että kaikilla ei ole samoja valmiuksia, jos mulle on helpompaa jotkut asiat, niin tietty mun kannattaa sillon joustaa, eikä sen jolle se on vaikeempaa, (vaikka oliskin epistä)

Ne jotka ei asiasta tiedä tietty ajatteleee, että hullu, ei noin voi kenenkään kanssa elää, ajatelkoot mitä lystää. Mun mieheni on yksi luovimmista, hauskimmista ja lannistumattomista ihmisistä, mitä tiedän ja muita en jostain syystä vaan kelpuuttanut. näin se vaan on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan tajutonta tavaroiden etsimistä aina ja myös tuota töksäyttelyä jota on vaikea sulattaa välillä vaikka olen huomannut ettei tarkoita tosiaan niin miltä kuulostaa....mutta sitten on se hurmaava puoli =)

Vierailija
4/4 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joutunu toteamaan et me ei esim. ikinä rakenneta omakotitaloa tms. isoa projektia, jotka monissa perheissä on ihan varteenotettavia.

Mies innostuu täysillä aina jostain uudesta ja sitten pitäisi tapahtua heti! Sitten kun hommassa tulee este ja viivästys niin raivostuu ja into lopahtaa täysin ja hetken päästä onkin ihan joku muu projekti työn alla...

Ja hankinnat pitää kans tehdä HETI! Ei voi odottaa esim alennusmyyntejä tai edes sitä seuraavaa tiliä, vaan uusi telkkari ostetaan luotolla heti kun sellaisen hankkiminen on tullut mieleen.

Jännä kuulla tuosta töksäyttelystä - sitä en ollut osannut yhdistää adhd:hen, mutta tutultahan tuo kuulostaa.

Näiden kanssa on vain opittava elämään. Ja ainakin meillä kaksin verroin, kun nyt vaikuttaa siltä, että myös lapsella on adhd...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi