Vinkkejä ja tsemppiä kaivataan, että kroppa alkaisi taas kiinteytyä!
Olen yli 30v. kahden lapsen äiti. Lapset 2-ja 4-vuotiaita joten ei oikein pääse liikkumaan vapaa-ajalla heidän kanssaan. Tietysti metsissä kävellään ja puistossa pysyn lasten perässä. En ole ylipainoinen vaan ihan 165cm ja 59kg. Tarkoituksena ei ole laihduttaa vaan kiinteytyä, mutta ei ole aikaa ja tahtoa. Olen alkanut nyt polkea pyörällä töihin n. 2krt/vko ja käyn kerran viikossa kävelyllä.
Mitä muuta voisin vielä tehdä, että oma olo ja vartalo paranisi? Minulla on vatsa ihan löysä ja pömpöttää. Kaksi sektiota ovat jättäneet jälkensä. Haluaisinkin vielä vaikka hyviä vatsalihasvinkkejä joita voisin tehdä edes joka toinen ilta. Ylen jumppia myös odotan, josko niistä innostuisin ja voisin vaikka jumpata kun lapset leikkii. Kun lapset menevät nukkumaan levähdän umpi väsyneenä sohvalle...
Miten te muut saatte ties mitkä Zumbat mahtumaan viikko-ohjelmaan? Kyllähän itselläkin sitten kun lapset voi jo jättää vaikka tunniksi itsekseen. Mutta siihen on vielä jokunen vuosi.
Kommentit (5)
eli treenaa kotona painojen kanssa, jos pääset lenkille, se on plussaa, mutta kunnon jumppa muovaa, jos ruokavalio sen sallii.
aamuvirkuilla olisi vielä vinkkejä...Vai onko turhan epätoivoista?
ikäinen vauva ja ihan hyvin kerkeän zumbaamaan 2 x viikossa ja vielä kerran viikossa käyn hikijumpassakin. Meillä mies hoitaa lapsia illalla kun minä käyn jumpassa. Kyllähän nyt lapset isän kanssa pärjäävät 1,5 tuntia. Tietty jos isä ei kuvioissa ole mukana niin vaikeaahan tuo on!
ei oikein auta kuin kuntosali, tai vastaavasti kotitreeni kunnon (ei siis millään yhden kilon) painoilla. Pystytkö tekemään kotona esim. päiväuniaikaan treenin? Vatsaan auttaa kunnon vatsarutistukset (ei siis nämä perinteiset ylösnousut) ja syvien vatsalihasten treeni, esim. lankku tai hoover (sama liike eri nimillä).
Jumpasta ja aerobisesta liikunnasta saat kyllä kunnonkohotusta ja hyvää mieltä, mutta kiinteytymiseen tarvitaan muuta. Tsemppiä matkaan! :)
auttakaa nyt vähän! Kertokaa edes teidän vatsalihastreeni päivittäin?