Huomattavan ylipainoinen nainen vastailee hetken kysymyksiin!
Täällä näkee aina välillä niin kummallisia käsityksiä lihavista, että ajattelin omalta osaltani korjata hieman joitakin väärinkäsityksiä. Eli jos tulee jotain mieleen niin kysykää, vastailen nyt hetken ja illalla myöhemmin voin vastata lisää!
Kommentit (53)
mitä väärinkäsityksia haluat korjata?
1. Olen aina ollut - lapset vielä lisäsivät ylipainoani reilusti.
2. 130 kiloa
3. 38-40
4. olen
5. En kärsi - mieheni palvoo ja himoitsee minua ja seksiä on 4-5 kertaa päivässä. Lisäksi myös kaikki miehet yrittävän iskeä minua joka paikassa.
6. Ei ole. Kaikki arvot ovat kunnossa ja juoksin maratonin viime kuussa.
Miten miehet ovat suhtautuneet sinun ylipainoon treffitilanteessa? Entäs kun olette menneet pidemmälle, nouseeko ylipaino esille jos nousee miten? Häpeätkö / piilotteletko omaa alastonta vartaloasi toisen nähden? Lopuksi parhaat asennot ylipainoiselle? Pelkäätkä koskaan musertavasi miehesi allesi seksin aikana?
Normaalipainoisellakin on maratonilla polvet ja nilkat kovilla..
1. Olen aina ollut - lapset vielä lisäsivät ylipainoani reilusti. 2. 130 kiloa 3. 38-40 4. olen 5. En kärsi - mieheni palvoo ja himoitsee minua ja seksiä on 4-5 kertaa päivässä. Lisäksi myös kaikki miehet yrittävän iskeä minua joka paikassa. 6. Ei ole. Kaikki arvot ovat kunnossa ja juoksin maratonin viime kuussa.
Kuka 130 kilonen mahtuu kokoon 38-40? Itsekin olen ylipainoinen 90 kiloa ja 170 senttiä. Käytän vaatteita koossa 46-50 mallista riippuen.
1. Lihoin ensimmäisen ja toisen raskauden jälkeen.
2. Painan 105kg.
3. 46
4. Olen naimisissa.
5. Vaihtelee. Pääasiassa olen tasapainossa, joskus tulee mieleen että laihduttaisi mutta en koe sitä vaivan arvoisena.
6. Ei mitenkään.
mitä väärinkäsityksia haluat korjata?
Esimerkiksi sen, että lihavat eivät harrastaisi liikuntaa, harrastaisi nautinnollista seksiä, olisi huono terveys, makaisivat vain sohvalla koko ajan syöden, antaisivat lapsille esimerkin huonoista ruokatavoista, eivät voisi matkustella (kyllä, tällaisenkin ennakkoluulon olen lihavuudesta kuullut, toistaiseksi olen kuitenkin vielä lentokoneeseen ja laivaan mahtunut..!)
En määrittele itseäni painon kautta.
Ylipaino johtuu ylensyömisestä ja tunnesyöppöydestä, joka laukesi ensimmäisen ja toisen raskauden aikana tulleesta masennuksesta, joka taas johtui pahoista kokemuksista.
kyselee toinen ylipainoinen, joka ei ikinä löydä kivoja vaatteita. Telttoja kyllä löytyy.
ps. arvasin että vaatekokosi on oikea 46 ( ei 38/40) ja maraton on vaarallinen ylipainoiselle
t. nro 2
Olen ollut koko lihavuusaikani parisuhteessa, joten varsinaisesta treffailusta ei ole kokemuksia. Jos jotain vinkkiä sanoisin niin parempi olla heti alusta asti oma itsensä, eikä aluksi esittää jotain mallipimua, kyllä se totuus kuitenkin jossain vaiheessa selviää! Oma mies suhtautuu minuun samalla tavalla rakastaen kuin aina ennenkin ja näkee minut mielellään ilman vaatteita. ;)
Olemme kokeilleet pari kertaa kolmen kimppaa ja silloin ulkopuolinen mies on ollut täysillä mukana, ei ole tullut mieleenkään että paino voisi haitata. Näkeehän sen jo vaatteet päälläkin että xs-mallista ei ole kyse, joten eiköhän ne läskikammoiset karsiudu jo ennen vaatteiden poistamista... Pulaa miesten löytämisessä ei ole ollut, jokaiselle vartalotyypille on kannattajansa ja vihaajansa. Kaikki jotka epäilevät että lihavat eivät saisi miehiä/seksiä, tehkääpä itsellenne feikkiprofiili tuhdeilla muodoilla jonnekin sivustolle ja yllättykää..!
En missään nimessä häpeä vartaloani enkä koe tarvetta peitellä sitä!
Parhaat asennot? Siis omat suosikkini, vai meinaatko että lihavuus toisi jotain esteitä asentoihin..? Tässäpä taas yksi ennakkoluulo kumottavaksi! :) Kaikki asennot onnistuvat, omat suosikkini ovat mies päällä tai minä ratsastamassa, mies taas tykkää isoista pepuista ja tahtoo siksi takaapäin.
Ja en pelkää musertavani miestä, hän on silti minua 20kg painavampi ja nostaa minut kyllä tarvittaessa ilmaan!
kyselee toinen ylipainoinen, joka ei ikinä löydä kivoja vaatteita. Telttoja kyllä löytyy.
Minä olen kyllä löytänyt kivoja vaatteita ihan hennesiltä, lindexistä, kappahlista, vilasta jne. Lisäksi ompelen vähän itse, jos kaipaan jotain tiettyä mitä ei kaupasta löydy kuin liian pienenä.
ps. arvasin että vaatekokosi on oikea 46 ( ei 38/40) ja maraton on vaarallinen ylipainoiselle
t. nro 2
Joo se maratoonari siinä välissä oli joku muu, en minä!
Vai aiotko?
Itse jotenkin näen tässä maailmassa vain hoikkia tai laihdutuskuurilla olevia ihmisiä, ja on vaikea käsittää että joku ylipainoinen ei sitten olekaan laihduttamassa että miksi ei?
Vai aiotko?
Itse jotenkin näen tässä maailmassa vain hoikkia tai laihdutuskuurilla olevia ihmisiä, ja on vaikea käsittää että joku ylipainoinen ei sitten olekaan laihduttamassa että miksi ei?
No, miksi ihmeessä laihduttaisin? En vaan pidä sitä millään muotoa sen vaivan arvoisena. Toki, jos olisi olemassa taikapilleri jonka ottamalla palautuisi ihannepainoonsa, ottaisin sen. Mutta kun ei ole, vaan laihduttaminen vaatii ihan valtavasti uhrauksia. Ilmeisesti on olemassa ihmisiä jotka laihtuvat todella helposti, kunhan vähän katsovat mitä suuhunsa laittavat. Minä en kuulu noihin ihmisiin.
Syitä miksi en ala laihduttamaan on monia:
- nälkä ja väsymys tuovat minusta esiin ihmishirviön
- nautin ruoanlaitosta, illallisista, leipomisesta, reseptien suunnittelusta, herkuista jne. Laihduttaminen veisi kaiken tämän ilon.
- minulla ei ole mitään terveydellisiä, sosiaalisia, henkilökohtaisia tai muita syitä; minulla on ihana perhe, mies joka rakastaa minua tällaisena, ystäviä, hyvä terveys, elämäni on mukavaa.
- vaikka alunperin lihoin surusta, olen nyt löytänyt elämääni valtavasti uusia positiivisia puolia ja itsetuntoni on moninkertaistunut siitä, mitä se oli normaalipainoisena. Olen jo pitkään ollut tämän painoinen, en liho enkä laihdu.
Mitä laihdutus minun elämääni toisi, mikä olisi se houkute jonka takia olisin valmis kärsimään ja muuttamaan koko persoonani ja elämäntapani? Pienempi farkkujen tuumakoko? ;D
2. paljonko painat?
3.vaatekokosi?
4. oletko parisuhteessa?
5. kärsitkö ylipainosta vai oletko sen kanssa tsapainossa?
6. onko sinun terveydentilasi kärsinyt ylipainosta?
t. BMI/ 29