Atooppinen iho vauvana, onko diagnoosi voimassa aina?
Lapsi täytti nyt 6, enkä ole vauva-ajan jälkeen tarvinut lääkäriä asian vuoksi. Lapselle on vakuutus, josta aikoinaan haimme korvauksia resepti-rasvoista. Vakuutukselle ei ole muutenkaan ollut käyttöä tuon jälkeen, mutta nyt käytin yksityisellä muun asian vuoksi ja omavastuu tuli jo melkein tuosta täyteen, niin voisinko vielä soittaa sinne ja pyytää puhelinreseptin jollekin apteekin rasvalle? Ja hyväksyykö vakuutusyhtiö tämän? Eli onko atooppinen iho aina, jos se on kerran diagnosoitu?
Kokemuksia kellään?
Kommentit (4)
mutta itse olen rasvareseptini saanut vain sanomalla lääkärille, että minulla on atooppinen iho, joka on ollut vauvasta asti. Eivät sen kummemmin ole sitä tutkineet ja tarkistaneet. Atooppinen taipumus on pysyvä, mutta oireita ei välttämättä aina ole. Nuorena en muistanut sitä itsekään, kun ihottuma ei juuri vaivannut. Vasta yli 25v ymmärsin pyytää perusvoiteisiin reseptin kun kaveri sanoi että sitten saa ne halvemmalla.
pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon. Ja kyllä atopia on aina, toki voi olla vähäoireinen
Voisin kuvitella, että vakuutus korvaa jos korvasi jo silloin vauvana. Atopia kun silloin tosiaan diagnosoitiin.
Kiitos AV! On tää huippu!
vakuutusyhtiön kannasta ei voi tietää kukaan. Niillähän on omat lääkäritkin, jotka tekevät diagnooseja ilman potilaan näkemistä... Vakuutusyhtiöthän yrittävät välttää maksamasta mitään korvauksia, en laskisi sen varaan että sieltä mitään saatte.