Pojille nimeksi Jami ja Jimi?
Kommentit (42)
Mulle tulee 90-luku mieleen noista nimistä. Yritetään "hienostella" uusilla nimillä. yök!
Ei siis mikään uusi nimi. Jimi on tullut kaiketi joskus 80-luvulla.
Laita vaan ne Jami ja Jimi äläkä kysele täältä mielipiteitä. Täällä saat lähinnä näitä tyypillisiä white trash -vastauksia niiltä, joiden omien lapsien nimet ovat jotain niinq tosi kansainvälistä ja yksilöllistä Angelique-Hermeliini-Yannicaa ja vastaavaa.
Laita vaan ne Jami ja Jimi äläkä kysele täältä mielipiteitä. Täällä saat lähinnä näitä tyypillisiä white trash -vastauksia niiltä, joiden omien lapsien nimet ovat jotain niinq tosi kansainvälistä ja yksilöllistä Angelique-Hermeliini-Yannicaa ja vastaavaa.
Niinkuin esim. tuo Jami = jalkahiki jossain päin Suomea. Jos ei tuota ole tiennyt, on se ikävä saada kuulla sitten kun lapsi on 7 v ja kiusataan koulussa.
Itse ainakin pyrin antamaan lapsilleni nimet joista tulevat mielleyhtymät olisi tiedostettu ja ainakin siten vältetty pahimmat virheet. Lapsi joutuu kuitenkin siitä eniten kärsimään.
Niinkuin esim. tuo Jami = jalkahiki jossain päin Suomea. Jos ei tuota ole tiennyt, on se ikävä saada kuulla sitten kun lapsi on 7 v ja kiusataan koulussa.
Itse ainakin pyrin antamaan lapsilleni nimet joista tulevat mielleyhtymät olisi tiedostettu ja ainakin siten vältetty pahimmat virheet. Lapsi joutuu kuitenkin siitä eniten kärsimään.
Minä olen itse Kaakkois-Suomesta kotoisin, asunut vuosikausia Tampereella ja nykyisin pk-seudulla, enkä ole ikinä kuullut jalkahikeä sanottavan jamiksi. Sen sijaan minulla on oman lähipiirini kanssa käytössä kaikenlaisia sanamuunnoksia, joita en yrittäisikään väittää yleispäteviksi tai koulukiusaamisen perusteeksi. Yhden kaupungin jossain koulussa käytössä oleva sanonta ei vielä paljon paina.
Monesti juuri nämä mahdollisimman poliittisesti korrektia ja samalla yksilöllistä, persoonallista ja kansainvälistä nimeä hakevat menevät pahiten ojasta allikkoon. Seuraukset näkyvät Hesarin nimipalstalta.
tän jalkahikijutun kuulen ekaa kertaa. Minun tyttöjen nimet raivostuttavan samanlaiset, mutta pidän kummastakin nimestä niin paljon, että laitoimme silti. Menee parikymmentä vuotta, kun molemmat (toivottavasti) elävät omillaan ja mitäpä väliä onko muualla Suomessa tai peräti maailmass joku jolla "liian" samankaltainen nimi.
tän jalkahikijutun kuulen ekaa kertaa.
Saahan jokainen laittaa lapselleen nimen juuri niinkuin haluaa. Itse en laittaisi, ja mielummin kysyisin neuvoa kuin omassa päässäni arvioisin että onpas kiva nimi tuo ja tuo.
Erikoisuuden tavoittelua en itse ole koskaan ymmärtänyt, mutta ei se ole minulta pois jos joku sellaisenkin nimen haluaa antaa. Itsestäni olisi kurjaa jos ei lapsen kaverit osaa edes nimeä sanoa erikoisuuden vuoksi, ja siitä heti väännettäisi joku kamala muunnos. Tai että lapsi joutuisi koko ajan tavaamaan nimeään sitten isompana (itse joudun vähän väliä).
ja kyllä siellä ainakin puhuttiin jamin haisemisesta koulussa varsinkin kumpparikeleillä.
meilläpäin tiedän 4 Timiä ja kukaan ei ole manne.
jonka nimi on Timi? Kyllä romaneilla on ihan kaikenlaisia nimiä, että ei pidä yleistää jos yhden tietää.
Timi yms.kuulostavat ihan koiran nimiltä...
kuulostaa 80-lukulaisilta nimilta..
että jami haisee... siis ei Jamia lapsiparalle nimeksi. Jani on aivan kauhea, koulussa on 25 muuta Jania, Jonia, Nikoa, Miroa, Aleksia....
isä on Jimi ja pojat ovat Jami, Jasper ja Jerry.
Tutulla on lapset Tomi ja Toni.
Ja naapurista löytyy siskokset Emma ja Ella.
Tiedän myös siskokset Jonna ja Jenna.
Poikani päiväkodissa on veljekset Miro ja Miko.
Joten miksikä ei? Jos tykkäät nimistä niin anna vaan.
Mun äitin,hetkinen...tädin tyttären poika on Jami jonka koira on Jimi =) Hieno collie onkin.
tai sit AP:llä on ihan käsittämättömän huono maku.
Tosi samanlaiset, ankean tyylittömät nimet. En laittais kumpaakaan. WT:tä.
Poikia huudellessa voi tulla väärinkäsityksiä, jos ei oikein kuulu kunnolla.
Mulle tulee 90-luku mieleen noista nimistä. Yritetään "hienostella" uusilla nimillä. yök!