Minä vs. Mies
Meillä on ollut jo parivuotta miehen kanssa keskustelua häistä.
Olemme kihloissa ja kumpikin haluaisi avioliittoon.
Ongelma onkin se, että mies haluaa häät ja minä en.
Miehelle tuntuu olevan aika tärkeää se että pääsee juhlimaan häitään koko sukunsa kanssa (ja tietenkin myös minun sukuni).
Minulle taas paniikkihäiriöisenä naisena häät aiheuttaisivat liikaa stressiä. En usko että kestäisin sitä painetta mikä järjestelystä tulee, mutta vielä pahempi tilanne tulisi siitä koko showsta, kun pahimmat paniikkikohtaukset aiheuttaa tilanteet jossa olen esillä, keskipisteenä.
Itse olen miettinyt aina, että kirkossa vihitään, niin että paikalla on korkeintaan 6 ihmistä meidän lisäksi. Eikä hää juhlia.
Eli onko törkeää sanoa miehelle vain etten HALUA HÄITÄ! Ja sillä sipuli.
Tämä hääongelma on venyttänyt meidän naimisiin menoa jo 2 vuotta.
Kommentit (4)
Pitäisi kyllä riisua pesinteisestä hääjuhlasta todella paljon pois että saataisiin istumaan se minun makuuni. :) Mutta ehkä tuollainen "perhejuhla" tyylinen juttu ihan omassa kodissa voisi mennä. Ehkä. Ja vielä kun hääohjelma oli vain se syöminen ja kahvittelu.
Mutta tuo omakoti ei sinällään sovellu taas juhlapaikaksi kun sieltä ei vain voi itse häipyä, tai ajaa juhlaväkeä pois.
Meillä oli aluksi tarkoitus järjestää häät niin että kun lähisuku tulisi esikoisemme ristiäisiin niin siinnä ensin vihittäisiinkin meidän. Oli todella hyvä idea mutta hoksasimme sen vasta 2 viikkoa ennen ristiäisin niin se kaatui aikaan.
Ehkä tuon tosiaan saisi johonkin tuollaiseen väliin kun vain odottelee sitä oikeaa hetkeä. :D Jos niitä sukujuhlia tulisi tässä joskus lähivuosina.
Ap
mistä TE tykkäätte. Voitte unohtaa ihan kaiken höpönlöpön "perinteiset" morsiamen ryöstöt, polttarit ja "hassut visailut". Kaikki nuo ovat minunkin mielestäni karmeita uutuuksia joilla kaikki tuntuvat kyllästävän hääjuhlansa.
Miten olisi puutarhajuhlat? jos teillä ei ole omaa pihaa, niin entä vanhemmillasi? Tai appivanhemmilla?
Kutsuisitte sukulaisia puutarhajuhliin. Ette missään nimessä kertoisi että teidät vihitään samalla. Vetoatte esim siihen että kun näin harvoin on mitään suvun kokoontumisia niin päätitte pitää kekkerit. Sinne molempien sukulaisia. Kavereille kerrotte että pidätte bileet. Pyydätte olemaan ajoissa jollain verukkeella.
Sitten kun kaikki on paikalla niin pappi tulee ja vihkii teidät, juhlat jatkuvat iloisesti seurustelemalla, ilman jäykistelyitä ja sen kummempaa ohjelmaa.
Saatte läheisenne todistamaan iloista perhejuhlaanne. Sinulla ei tarvitse olla valkoista hörhelökakkua päälläsi jos et tunne siinä oloasi omaksi. Ole vaikka hippimekossa jos se tuntuu helpommalta.
Juhla on teidän. Ei kenenkään arvostelijoiden.
Näin me teimme ja olen todella tyytyväinen.
jota ei tuonvertaa kiinnosta tulevan vaimon hyvinvointi... Miten mies voi pokerilla suunnitella juhlia, joista tietää aiheutuvat suunnatonta stressiä ja pahaa oloa omalle rakkaalla tyttöystävälle?!
Miten on erilaiset tilaisuudet tulevaisuudessa? Sinä makaat synnärillä henkihieverissä ja mies lähtee viikoksi Thaimaaseen pitämään varpajaisia?
Suosittelisin tosiaan molempia miettimään mikä on tärkeintä elämässä ja sitten määrätietoisesti kulkemaan sitä kohti. Siinä näette hyvin oletteko menossa samaan suuntaan.
Olisiko kenelläkään esim. tulossa pyöreitä vuosia täyteen tai voisiko muuten järjestää jonkinlaiset "yleiset sukujuhlat", joissa te ette olisi päähuomion kohde? Muutenkin hääjuhlasta voi tehdä just sellaisen kuin haluaa, ei ole pakko pistää morsiusparin pöytää huomion keskipisteeksi ja järkätä morsiamenryöstöjä tms. Jos saisitte miehesi ja lähipiirinne kanssa juteltua asiasta, niin että ymmärtäisivät toiveenne? Hääjuhla voi olla vaikka saunailta tai lavatanssit tai ihan mitä vaan.