pieni vastasyntynyt+villapuvun koko
meidän vauvan laskettu aika on helmikuun puolessa välissä. tuolloin voisi olettaa olevan kovat pakkaset ja talvea vielä hieman aikaa jäljellä.
mietin jos kysyisin miehen isomummolta haluaisiko hän neuloa vastasyntyneelle villatakin ja villapotkuhousut,mutta minkä kokoista pyytäisin?
esikoinen syntyi kesällä joten ei ole pienelle villavaatetta.
haluaisin että puku on just sopiva/sopiva ,ei siis mikään liian iso käännettynä koska talvea on niin vähän jäljellä kuitenkin.
ohjeistusta mummi varmaan kaipaa ettei tuu jättikokoista,kun esikoiselle neuloi ekaksi talveksi villapuvun joka ois sopiva nyt noin 2 vuotiaana.
ja tuleva vauva on siis todennäköisesti tosi pieni,esikoinen hieman alle 2500g ja 48cm täysi aikaisena ja täysin terveenä,istukka ok yms. joten uskon vahvasti että ei tästäkään vauvasta geenien perusteella pidempää tule ,eikä varmaan yli 3 kiloistakaan.
Kommentit (5)
villapukua saattaa tarvita hyvinkin vielä huhtikuussa ja jopa toukokuun alussa... ihan vaikka vaan päällimäisenä vaatteena viileällä ilmalla ;)
Itse jos tekisin niin varmaan 60cm olis mun valinta...
villapukua saattaa tarvita hyvinkin vielä huhtikuussa ja jopa toukokuun alussa... ihan vaikka vaan päällimäisenä vaatteena viileällä ilmalla ;) Itse jos tekisin niin varmaan 60cm olis mun valinta...
Itsellä esikoinen oli pieni syntyessään ja meillä oli mummon tekemä villatakki ja housut kokoa 50senttiä ja ensimmäisen viikon ne mahtu päälle ja luonnollisestikaan ei siis kovin kummosella käytöllä ollut. Talvivauva ja syntyessään kolmikiloinen ja tasan 50senttiä. Vauhdilla kasvoi..
ruskovillan 60 senttinen villapuku, ja oli kyllä todella näppärä, mahtui koko talven ja melkein keväänkin, muttei ollut liian iso.
ja neulemalliksi joustinneule vaikka 2n2o tai 3n3o.. Myötäilee eri kokoisten vauvojen mittoja.
Meillä mummo teki ihanan valkoisen haalarin baby-langasta, kokoa n. 80cm ja sitä käytettiin kyllä aika pienelläkin vauvalla aina taaperoksi asti. Joustinneuletta - ihan ykkönen!
Kummitätini neuloi ihanan kirjoneulehaalarin esikoiselleni aikoinaan. Oli niin pieni, vaikka vauvakin oli pieni, että kun haalaria olisi tarvittu, ei se mahtunut enää!!!
se kuitenkin puetaan muiden vaatteitten päälle. Vie hänelle malliksi 60 cm jo pesussa kutistunut vaate siltä aiemmalta lapselta, niin on jopa hiukan pienempi. Jos olis just 50 cm niin sitä voisi olla hankala pukea päälle. Itse tykkään reiluista ulkovaatteista mm. tuon pukemisen takia. Tai sitten 56 cm puku, johon hän voisi verrata, jos niin just sopivaa haluat. Mulla on kyllä lasten paino vaihdellut eka 3880, toka 3080 ja kolmas noin 3500, pituus 50-51 cm. Kuukaudessa kasvaa noin 5 cm pituus.