Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko syönyt tartar -pihviä?

Vierailija
27.08.2010 |

Mieleni tekisi kokeilla tänä viikonloppuna niiden tekoa, mutta toisaalta hieman arveluttaa täysin raa'an lihan syöminen...

Kommentit (9)

1/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tai no en tieda voiko sita siksi kutsua, mutta aina kun teen lihapullia tai mureketta niin saastan itselleni ison klontin raakaa taikinaa ja mussutan sita innolla :D se on aivan alyttoman hyvaa!!!

joskus teen lihapullia vain tuon taikinan takia!! nom nom, josta tulikin mieleen et vois huomenna taas tehda.

muistathan kayttaa naudanlihaa, tosin ite syon oli sitten nautaa tai sikanautaa.

Minulla on myos muutamia tuttuja joiden intohimo on myoskin tuo raakaliha :)

Vierailija
2/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tilaus oli kyllä vahinko! Olin itse jotain 10v kun oltiin porukoiden kanssa lomamatkalla. Mentiin syömään sellaiseen paikkaan, missä ruokalista oli unkariksi ja saksaksi ja kun kumpikaan kieli ei oikein taipunut... pihvilistalta äiti ja isä sit pohdiskeli, että eikös tuo "tartar" ole joku kuuluisa pihvi - otetaas sellaset!? Joo. Sit saatiin kukin lautasella köntit raakaa jauhelihaa, jonka keskellä oli raaka muna, mausteita nätisti aseteltuna lautasen reunoille... voi helv.....! Ilmeet oli varmaan mahtavat! TArjoilija onneksi tajusi pulman ja tuli näyttämään, mitä sille köntille pitää tehdä ja kuinka se syödään tuoreen valkoisen leivän kanssa. Ja voi kun se oli hyvää!!! Ikimuistoinen ateria todella, kun sen vieläkin elävästi muistan. Ja eikä muuten kukaan sairastuttu, vaikka sitäkin pelättiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sit osta kaupan jauhelihaa vaan mene lihakauppaan ja osta jauheliha sieltä tai mieluummin jauha itse.....

KAupan vakuumipakattu jauheliha on aivan karmeen makusta jos vertaa lihakaupasta ostettuun vasta jauhettuun ;)

Vierailija
4/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt enkä ikinä söisi.

En voi sietää edes sisältä raakaa/puoliraakaa pihviä. Enkä raakaa kalaa (ja minust pelkkä suolattu kala on myös raakaa).

Vierailija
5/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta carpacciota rakastan. Haluaisin maistaa myös tartariakin, kunhan tiedän, että se on hyvin valmistettu. Vaikkapa siellä Unkarissa varmaan osaavat.

En ole syönyt enkä ikinä söisi.

En voi sietää edes sisältä raakaa/puoliraakaa pihviä. Enkä raakaa kalaa (ja minust pelkkä suolattu kala on myös raakaa).

Tämä on just niin karua, kun höpöjen ennakkoluulojen takia paistetaan se liha piloille. Jos voisi luopua noista mielikuvista, en usko, että kenenkään mielestä läpikypsä naudanliha oikeasti MAISTUU paremmalta kuin medium.

Vierailija
6/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisi luopua noista mielikuvista, en usko, että kenenkään mielestä läpikypsä naudanliha oikeasti MAISTUU paremmalta kuin medium.

Vierailija
7/9 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmoksessa sai ainakin ennen hyvää. Kerran Ranskassa tilasin sitä, mutta tarjoilija kieltäytyi tuomasta. "Ei naisille raakaa lihaa".

Vierailija
8/9 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli HYVÄÄ! Ensin kyllä pyörittelin vähän aikaa haarukan päässä, mutta kun sain suuhuni meni loppu pihvi kuin vettä vain =)

Vierailija
9/9 |
28.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla ehdottomasti naudanpaistia tai sitten ihan sisäfilettä.

Olen tehnyt lukuisia kertoja sekä työssä että kotona.

Raaputa liha ja muodosta pihviksi, lisäkkeeksi punajuurta, maustekurkkua ja sipulia pieninä kuutioina sekä kapris-marjoja ja raaka keltuainen

lisäksi mustapippurimylly josta kierretään maun mukaan pippuria

entinen kylmäkkö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän