Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 5 tuntia jumppaa viikossa riittävää jos

Vierailija
27.08.2010 |

haluaa kiinteytyä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyri edes kolmeen tuntiin ja jatka sitä vuosi.

Enemmin kuin pari viikkoa 5h/vk.

Vierailija
2/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin puoli vuotta...

ajattelin että pitäisikö nostaa kuuteen tuntiin per viikko.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten innostus voi loppua lyhyeen. Pelkkää jumppaa kolmekin kertaa viikossa on aika puuduttavaa. Ota ohjelmaan jotain muutakin! Omasta kokemuksesta vaan puhun...

Vierailija
4/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä muka ole kiinteytynyt?

Missä jumpassa käyt, mitä syöt?!

Vierailija
5/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin puoli vuotta...

ajattelin että pitäisikö nostaa kuuteen tuntiin per viikko.

ap.

Siis puolessa vuodessa pitäisi tuloksia jo näkyä. Ja toivottavasti et ihan saman kaavan mukaan jumppaa kuin aloittaessasi. Siirry astetta rankempaan aina kun edellinen tuntuu liian löysältä. Eli kehittää lihaksia paremmin.

Vierailija
6/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 2 tiukkaa salitreeniä (koko kroppa, kiertoharjoittelu) ja 2 jumppaa (kardiohenkistä). Lisäksi 1 kunnon lihashuoltoharjoitus (esim. jooga, syvävenyttely) ja 1 piiiitkäkestoinen kevyt aerobinen harjoitus, esim. 90 min reipas kävely tai hidas hölkkä tai 120 min pyöräily. Lupaan tuloksia jo kolmessa kuukaudessa. Itse asiassa lupaan, vaikka puolittaisit määrät ja pitäisit intensiteetin riittävänä, tekisit siis esim.

- ma tiukka salitreeni, koko kroppa, uupumukseen asti joka lihasryhmä

- ke esim. stepaerobic tai joku muu ns. aerobinen - tunti, syke saa nousta aika ylöskin, noin 70-80 % maksimista

- to 90 min jooga

- la pitkä aerobinen, siis 90-120min matalatehoista työtä, syke noin 55-65 % maksimista. Mutta jos haluat sen viidennen treenin, joko sali taikka toinen jumppa :)

Vierailija
7/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun usien sitä kauhistellaan, olen ikäni liikkunut, mutta nyt jumppakärpäsen pureman saanut. Mietin menisinkö vielä tänään jumppaan, eli siitä tulisi 6 tuntia per viikko..

Vierailija
8/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo syöt paljon hiilareita, ei tuo riitä ja jos syöt vähän hiilareita, niin tuota et tarvi. Eli ravinnosta se on kiinni, ei mistään jumpasta. Ja 5 tuntia on muutenkin ihan liikaa

Vierailija
9/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en perunaa enkä riisiä, harvoin pastaa. Mutta joskus sorrun makeaan.

ap.

Vierailija
10/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan tyhmää... samaa huttua koko ajan.

Itse ohjasin aikanani aerobicia noin 15 tuntia viikossa. Olin kaikkien mielestä superkunnossa, mutta testit näytti toista -- minulla oli todella hyvä kunto sillä sykealueella, jolla aerobictunnilla liikutaan, mutta muuten ... ihan keskinkertainen. Lihaskunto hyvä, muttei mahtava. Ja minä olin n. nimekäs vetäjä täällä helsingissä.

Aloin treenata systemaattisemmin itse ja ensimmäinen ohje valmentajalta oli puolittaa määrät ja tehot. Ja kas -- alkoi tapahtua.

Aloin siis juosta yhden kovan lenkin viikossa ja muuten hipsuttelin pikkulenkkejä, joka toinen viikko juoksin 150 min todella! hitaasti. Tein 2 lyhyttä, mutta todella intensiivistä salitreeniä viikossa. Pudotin siis treenimäärät alle puoleen entisestä ja lisäsin vaihtelua. Kovilla painoilla isoja liikkeitä jumppapumppausten sijasta ja lenkit todella eri tehoisina -- välillä 120-130 sykkeellä 2,5 tuntia, välillä 40 min 175 sykkeellä. Välillä joogasin, lepäsin ja söin :)

TUlos: maratonaika tippui melkein tunnilla, paino lisääntyi 2 kiloa, mutta rasvaprosentti painui alle 20 -- kova juttu naiselle. Saati sitten monen äidille. Ja nyt minulla on lihakset, selluliitista ei ole tietoakaan. Toisaalta olen siro, mahdun kokoon 34. En enää ikinä erehdy jumppaamaan tuntitolkulla -- mieluummn laatua ja vaihtelua kuin aina sitä samaa huttua.

hanki sykemitari -- moni huijaa itseään sanomalla, että käy "erilaisilla tunneilla" -- silti menee aina samoilla tutuilla tehoilla.

Ainakin stadin jumppasalit ovat pullollaan 2 tuntia illassa jumppaavia 35-45 naisia, joiden kroppa pysyy aina ihan saman näköisenä...

Vierailija
11/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkään kuntosali treeneistä.

Olen sitten sellainen kuin olen mutta en lähde kuntosalille, liian tylsää, jumppaamista rakastan ja onpahan minulla ainakin tiukka takamus + reidet.. Minä pyöräilen kyllä myös, päivittäin.

ap.

Vierailija
12/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin enpä minäkään mikään bodari ole, 162 senttiä ja 5o kiloa, koko 34 ja ikää 40. Näytän ehkäpä ennemmin tanssijalta :) Minulle vaan tuli lihakset lihakset ihan huomaamatta parissa kuukaudessa salilla -- aikaisemmin pumppasin ja pumppasin ja silti oli ojentajan päällä löysää ja sisäreidessä myös. Ja kyljessä. Vaan ei ole enää!

Mutta siinä olen samaa mieltä, että rakas laji on löydettävä. Minä olen jumppani jumpannut (10 vuotta aerobicin ohjaamista takana) ja nyt juoksu, lyhyet salispurtit (nykyään vain kerran viikossa) ja jooga maistuvat

Vierailija
13/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jatkaa, että on ihan riittävästi katsellut naisia, jotka jumppaavat sen 10 tuntia viikossa ja enemmänkin, mutta silti vaan on sama pömppömaha ja samat ratsastushousut tai allit tai jenkkakahvat -- ihan vartalotyypistä riippuen. Ja onneton peruskunto. Onneksi saan nykyisessä työssäni ohjata ihmisiä vaihtelevampaan liikuntaan -- siis vaihtelemaan eri tehoisia harjoituksia ja käyttämään myös lihaksiaan.

ja tosiaan, minut nähdessäsi todennäköisesti ajattelet, että olen ammattitanssija -- taitoluistelijalta voisin näyttää myös, mutta ne eivät taida koskaan olla ihan näin vanhoja...

Vierailija
14/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos olet useamman vuoden bodypumpannut huomaat miten yksipuolista se on -- vain rytmityksiä muutetaan samoissa -- periaatteessa ihan hyvissä, tosin -- liikkeissä.

BP on parempi kuin ne pienet käsipainot aerobicin lopussa, mutta ei se kovin pitkään kehitä -- harva tekee siellä tunnilla kunnon painoilla ja toisaalta ainakin minulle käy niin, että helposti jaksaisin kyykätä painoilla, joita en jaksa puhtaasti nostaa harteilleni :)

Mutta on se parempi kuin ei mitään ja periaatteessa aerobicin aatelia. Jos muu treeni on hyvin mietetty, 1 BP harjoitus KUNNON PAINOILLA tekee kyllä erinomaisen hyvää aika monelle. Kovin kovakuntoiselle siitä ei enää kehittäväksi treeniksi ole, mutta alkuun pääsee!

Vierailija
15/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä liikunnalla (jumpalla) on siinä oma osuus.

Enkä minä ainakaan tunne ketään joka käy 10 kertaa jumpassa per viikko, ja näyttää aina vaan jätesäkiltä.

ap.

Vierailija
16/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen sijaan esimerkiksi Töölögymillä, FB-saleilla ja Esport Centerissä ihan riittävästi aikaa viettäneenä tiedän, että ihannekroppa on harvassa. Ei sitä ole edes ohjaajilla. ja hämmästys on suuri kun seuraa samoja daameja vuodesta toiseen ja kropat pysyy samannäköisinä. Kivoina, atleettisina, kauniina kyllä (minusta siis ihmisvartalo on useimmiten aika kaunis) mutta ei siis tule muutosta timmimmäksi tai vahvemmaksi...

Sen sijaan montaa lajia harrastavat ja levon ja treenin ja treenien intensiteetin vähän monipuolisemmin yhteensovittavat tuntuvat saavan aikamoisia tuloksia aikaan jo vuodessa.

Jos ongelmasi on kiinteytyminen, lepää riittävästi ja kovenna treenikertoja, älä lisää sitä, mitä jo teet vähintäänkin tarpeeksi. jos taas näytät jo kivalta (minkä kyllä uskon) ja haluat jumpata vaikka 12 tuntia viikossa, go for it!

Kroppa kiittää levosta ja vaihtelusta ja kuluu samanlaisena toistuvasta treenistä. Jos haluat jumpata joka päivä, pidä edes kevyt viikko silloin tällöin ja ainakin kerran kuussa pari peräkkäistä vapaapäivää!

Vierailija
17/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jumppa on ihan kivaa aerobista liikuntaa, mutta eipä sillä kyllä kiinteytymään pääse. Jos sitä haluaa, niin ei ole kuin yksi osoite -kuntosali, ja sielläkin tarpeeksi isot painot. Tämä on tullut myös ihan omakohtaisesti todistettua :)

Vierailija
18/18 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin enpä minäkään mikään bodari ole, 162 senttiä ja 5o kiloa, koko 34 ja ikää 40. Näytän ehkäpä ennemmin tanssijalta :) Minulle vaan tuli lihakset lihakset ihan huomaamatta parissa kuukaudessa salilla -- aikaisemmin pumppasin ja pumppasin ja silti oli ojentajan päällä löysää ja sisäreidessä myös. Ja kyljessä. Vaan ei ole enää! Mutta siinä olen samaa mieltä, että rakas laji on löydettävä. Minä olen jumppani jumpannut (10 vuotta aerobicin ohjaamista takana) ja nyt juoksu, lyhyet salispurtit (nykyään vain kerran viikossa) ja jooga maistuvat

Pakko käyttää tilaisuus hyväksi ja kysyä, mitä saliohjelmaa suosittelet juoksijalle? Juoksen siis 4-5 krt viikossa, maraton menee hiukka alle 4 tunnin mutta silti on takapuolessa ja reisissä löysää:/ joka pitäisi saada pois. Juoksemalla ei näytä lähtevän... aerobinen kunto on tietty hyvä, mutta eipä se kropassa näy:D

Kiitos jos viitsit vastata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän