Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko 1v. muiden lasten seuraa?

Vierailija
27.08.2010 |

Minulla siis juuri 1v. täyttänyt lapsi ja en ole koskaan missään mammakerhoissa tai muissa vastaavissa käynyt kun en ole kokenut sitä tarpeelliseksi. Ei vielä olla leikkipuistioissakaan juurikaan käyty kun lapsi ei osaa vielä edes kävellä, ollaan sit vaan ulkoiltu muuten. Eräs sukulaiseni väitti että lapseni tarvitsee jo muiden lasten seuraa ja pitäisi ainakin leikkipuistossa käydä että edes näkee muita lapsia. Oonko nyt tehnyt hirveän virheen kun olen ollut lapseni kanssa kahdestaan enkä hakeutunut muiden lapsiperheiden seuraan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei lapselle varmaan tästä lähin ole pahaksi vaikka vähän muita lapsia näkisikin. Oma lapseni innostui muista juuri 1 vuoden iässä eri tavalla kuin aiemmin.

Lapseni on kotihoidossa, odottelemme pikkusisaruksen syntymää, mutta tapaamme joka viikko useamman kerran kavereitani ja heidän lapsiaan ja käymme puistossa joka päivä. MItään sen ohjelmoidumpaa toisten lasten seuraa lapsella ei ole eikä varmasti tarvitsekaan olla.

Vierailija
2/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden lasten seuraa vielä...tuttavapiirissä ei ole muita pieniä lapsia.. serkkujaan 5v & 7v näkee silloin tällöin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden lasten tapaaminen alkoi reilun vuoden iässä, kun lapsi oppi kävelemään ja halusi ulkoilla enemmän. Vasinainen leikkiminen kavereiden kanssa alkoi vasta lähempänä 2v. Joten en usko, että lapsesi on pilalla :)

Vierailija
4/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käymään kerhoissa ja puistoissa, uskon, että lastasi alkavat toiset lapset kiinnostamaan kovastikin :)

Vierailija
5/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään säännöllisesti muita lapsia, eikä erityisesti sen takia että meidän 1v. likka sais heidän kanssaan "leikkiä". Päivittäin käydään kyllä leikkipuistossa ja tyttö tykkää kyllä tosi kovasti seurata muita lapsia, hihkuu ja kiljuu kun lapset juoksee ym. Huomaa kuitenkin, että aina vain enemmän ja enemmän muut lapset kiinnostaa. Onneksi ystäväpiiristä löytyy monia muita lapsia ja vauvoja, joihin pääsee tutustumaan lähemmin :)

Vierailija
6/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ole suoraan iästä kiinni, lapset kehittyykin vähän eri tahtia. Meillä on vilkas 1v, kävelee ja tykkää leikkiä hiekkalaatikolla, keinua ja seurailla isompien lasten leikkejä.

Puistossa käynnit aloitettiin nyt loppukesällä, kun lapsi oppi kävelemään ilman tukea, samoin MLL perhekahvilassa kävimme vasta nyt ensimmäisen kerran. Aikaisemmin lapsi ei ollut kovin kiinnostunut muista lapsista, mutta nyt eron kotona vietettyjen sadepäivien ja puistopäivien välillä huomaa kyllä selvästi.

Sitten on sopiva aika aloittaa puistossa käynnit tai mammakerhot, kun huomaat lapsestasi, että hän kaipaa lisää virikkeitä (nukkuu levottomasti tms. eri juttuja eri lapsilla).

Vierailija
7/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkipuistossa ja lapsi lähtee varmaan ihan kohta kävelemään joten tykkää varmaan touhuta siellä. En vaan oo aikasemmin kokenut mitenkään tarpeelliseksi mennä sinne kun lapsi ei oo paljon mitään osannut tehdä. Nyt tietysti oppii nopeasti koko ajan uusia taitoja ja saa varmasti leikkipuistostakin jo jotain irti. -ap

Vierailija
8/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 2,5-vuotiaat alkavat leikkiä rinnan, ja vasta 3-vuotiaat yhdessä.

Vierailija
9/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapseni hiekkikselle (taloyhtiössämme on mukava leikkipaikka ja mukavasti lapsia) vasta, kun hän oli 1v4kk about. Osasi vasta silloin kävellä kunnolla.

Kävimme muskarissa kerran viikossa. Muuten olimme paljon vain kaksin (tai kolmin esikoisen - 15 v. - kanssa) Mammakerhot on mammoja varten. Vuoden vanhalle riittää oma äiti/isä seuraksi aivan mainiosti.

Kun lapsi kasvaa ja kävelee kunnolla, laajenee elinpiiri luonnollisesti. Nauttikaa toisitanne, hän on kovin pieni niiiin vähän aikaa. Ja usko minua, minulla on aiheeseen pitkä näkemys!

Vierailija
10/10 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapseni hiekkikselle (taloyhtiössämme on mukava leikkipaikka ja mukavasti lapsia) vasta, kun hän oli 1v4kk about. Osasi vasta silloin kävellä kunnolla.

Kävimme muskarissa kerran viikossa. Muuten olimme paljon vain kaksin (tai kolmin esikoisen - 15 v. - kanssa) Mammakerhot on mammoja varten. Vuoden vanhalle riittää oma äiti/isä seuraksi aivan mainiosti.

Kun lapsi kasvaa ja kävelee kunnolla, laajenee elinpiiri luonnollisesti. Nauttikaa toisitanne, hän on kovin pieni niiiin vähän aikaa. Ja usko minua, minulla on aiheeseen pitkä näkemys!

Kyllähän tuo pikkuinen tykkää seurata muiden lasten touhuja jos jossain lapsia näkee mutta ajattelinkin että ei kai nyt mitenkään välttämätöntä ole mennä leikkipuistoon yms. jos toinen vaan istuu maassa eikä erityisemmin vielä osaaa leikkiä. En tiedä sitten mistä mun sukulainen on päähänsä saanut että noin pieni tarvitsisi jo leikkikavereita... Mutta suunnistamme toki leikkipuistoon kun lapsi jo kävelee ja muutenkin touhuilee enemmän. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä