Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pomppinut trampalla läpi kesän ja vau!

Vierailija
27.08.2010 |

Kyselin täällä keväällä, miten trampalla hyppiminen on vaikuttanut. Kukaan ei osannut kertoa. Siksi kerron omista kokemuksistani.

Eli olen pomppinut trampalla 4-5 kertaa viikossa läpi kesän. Välillä on ollut 1-2 viikon taukoja lomien takia. Lomilla olen sitten uinut.

Olen mahtavassa kunnossa etenkin korsetin alueelta, laajemmin siis rintojen ja polvien väliseltä alueelta. Kun jännitän lihaksia, niin koko tämä alue on kivikovaa. Kuin rautaa.

Takapuoleni on pyöristinyt. Siis tuo kohta, joka on häntäluun korkeudella.

Ja kuntoni on kasvanut.

Lantionpohjalihakseni ovat vahvistuneet.

Olen todella tyytyväinen, että aloitin tämän hyppelyn, vaikka joku tällä palstalla minulle nauroikin :-).

Aloitin hyppimisen 10-15 minuutilla. Nyt hypin 25-35 minuuttia. Välillä hypin yksin, useimmiten lapsen kanssa, jonka kanssa teen ns. peppuplätsejä.

Treeniajan pituus ei ole määräytynyt siitä, kuinka hyvä kunto minulla on. Vaan alapää on määrännyt, kuinka kauan olen pystynyt hyppimään: kun alan hyppimään, kiristän lantionpohjan ja kaikki vatsalihakset. Jossain vaiheessa huomaa, että alapää alkaa hölskymään, etten jaksa enää pitää sitä tiukalla. Sitten olen pysähtynyt, laskenut kaiken löysäksi. Ja sitten taas kiristänyt ja hyppinyt.

Alkukesästä minun piti mennä aina vessan kautta trampalle. Nyt tietoisesti en mene vessan kautta. Siinä on kyllä aikamoinen pidättäminen, mutta onnistuu kyllä.

Niin, ikää minulla on 42 v ja minulla on kaksi alakautta syntynyttä lasta.

Tämä siis suosituksena ilmoitettakoon.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele. Meillä ei ole tramppaa, mutta kyläpaikassa lapsen kanssa hypeltiin. Se otti tosissaan kunnon päälle! Siinä sai hengästyttyä ja lihakset kipeiksi. :O

Vierailija
2/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis yläpäässä =)

Senverran olen kokeillut että tehokasta varmaan olis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten ihmeessä uskallat hyppiä lapsen kanssa??? Ei trampalla saa olla kuin 1 kerrallaan!

Vierailija
4/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ostan ens kesäksi meille trampan, tuutko neuvomaan kädestä pitäen? Tahtoo myös timmin keskivartalon...

Mahtava homma! Mies varmaan tykkää?

Vierailija
5/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan että se on niin jumalattoman tylsää! Yritin kerran hyppiä ja meinasin seota tylsyyteen jo 10 minuutin kohdalla. Joku musa mukaan? Toinen että pelkäisin että tissit venyy.

Vierailija
6/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa vaan että se on niin jumalattoman tylsää! Yritin kerran hyppiä ja meinasin seota tylsyyteen jo 10 minuutin kohdalla.

Eli harjoittele samalla temppuja: tee ilmassa kierre (siis jos naamapuoli osoitti ponnistuksessa etelää, pyörähdä niin, että alas tullessa se osoittaa pohjoiseen), istumaan-ylös, haarahyppy kontrolloidusti, ehkä selälleen-ylös jne.

Vierailija
7/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä uskallan lapsen kanssa hyppiä. Jos trampalla hyppii useita, niin ongelman aiheuttaa ne, jotka eivät hallitse kroppaansa. He lentelevät sinne ja tänne. Mutta kokeneet hyppijät kyllä pysyvät omalla reviirillään. Koskaan ei ole lapsen (hypin vain yhden kanssa, en kahden, iät 8 v tai 10 v) kanssa ollut läheltä piti tilanteita. Emme me hoipertele.

Mies ihailee lihaksiani. Puristelee takareisistä että ah, ne ovat tiukat.

Joo, se on tylsää kuten lenkillä käyminen... Yritän viihdyttää itseäni hyppimällä eteen taakse, jalat ylös, matalampaa.... mutta onneksi aikakin on lyhyehkö.

Minulla on parhaimmat urheilurintsikat, mitä kaupast löytyi. Ostin ne siten, että otin kaikki mallit sovituskoppii ja hypin siellä tasajalkaa. Tissit ei siis veny.

Vierailija
8/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista se on hauskaa katsottavaa, kun loruttelen samalla.

Ja muutama sentti kaventunut vyötäröltä, lantiolta, reisistä ja myös rinnan alta mitasta. Sama vaikutus siis näyttää olevan.

Halpa harrastus. Tylsä ehkä, mutta radio päälle, ja itse kun hypin pienten lasten ollessa kotona, loruttelen samalla, elleivät muuten leiki keskenään tm. Kokeilkaa pari viikkoa.

Vierailija
9/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa ja kyllä siinä aika kuluu temppuja keksiessä. Uskalsin tänä kesänä jopa tehdä voltin! Laskeutuminen tapahtuu vielä peppuplätsinä, mutta jo tämä oli meikäläiselle saavutus. Ja todellakin vatsa- ja selkälihakset ovat vahvistuneet aivan valtavasti, alussa oli sellaiset lihakset keskivartalosta tosi kipeinä, joita ei ole tullut käytettyä aikoihin.

Eli suosittelen minäkin, ja ikää 36 v. Naapurit tietysti saattavat pitää vähän vinksahtaneena, mutta omalla kohdallani tällä ei ole suurta merkitystä, koska tuntevat minut jo valmiiksi.

Vierailija
10/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta odotan syntyväksi parin kuukauden sisään,ja voin sanoa et olen löysä joka paikasta.Tissit on kyl pienet,mut nahkat roikkuu joka paikkaan,vatsa on löysä plösö.Peppu on suht hyvä ku tykkään ratsastaa(miehellä ;) )mut alapäänlihakset...hohhoijaa,ihan hävettää että 26 vuotiaana on jo näin löysä tavara.Jo pelkästään miehen takia haluisin tiukemman ku se raukka joutuu valehtelemaan et mulla on tiukka.No lyön vaikka pääni pantiksi ettei varmana ole tiukka tavara 4 lapsen jälkeen,kaikki on syntyny alakautta.Tarvii siis muuttaa rivariin tai omakotitaloon et saa trampan pihalle,ja mäki toivon mukaan oon enssyksynä timmimmässä kunnossa.

Kiitos ap hyvästä urheiluvinkistä ;D

Vierailija
11/11 |
27.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinulle, ehdottomasti. Mutta samalla muistutan, että aloita lyhyesti. Tiukka puristus alapäähän ennen kuin alat pomppimaan. Heti pidät tauon, kun tuntuu hölskymistä. Ettei vaan mennä ojasta allikkoon.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi