Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8 kk paino ei nouse

Vierailija
26.08.2010 |

Mitä kokemuksia teillä? Meille tuli tänään lähete lastentaudeille jatkotutkimuksiin. (7,5 kk) Paino 7,400 kg pit. 69,8 cm. Käyrällä lähentelee - 20.

Poika liikkuu koko ajan ja syö hyvin. 4 krt pv soseet ja maidot välissä.

Isä ja äiti ovat molemmat hoikkia olleet aina.

Ja tuolla pojan liikkumisella tarkoitan siis, että liikkuu KOKO ajan kun vaan on hereillä.

Emme ole enää laitaneet edes hyppykiikkuun koska siinä saattaa vetää tunnin putkeen.. samoin "rollaattori" jonka kanssa siis juoksee koirien perässä.

Anyone?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meilläkin oli sama juttu neljän kk iässä. kyllä se tasaantuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö lähenee 9kk, pituus 70 paino 6885. nyt vasta alkaa tiukempi painokontrolli vaikka molemmat käyrät on menneet alaspäin tasaisesti jo 5kk iästä asti. Neuvolassa neuvoivat ruoka-asioissa ihan ristiin. kesäpunnarilla sanottiin että kaikkea saa syödä mm kananmunaa, nyt lääkäri sanoi että kananmunaa vasta kun 1v. lisäksi tuli muutto. uudella paikkakunnalla sain heti uusia vinkkeja. Ruokajuomaksi vaihdetaan veden sijaan korvike vaikka imetän, ruuan joukkoon rypsiöljyä ja koska meillä kokkareet tuottavat onglemaa jatkossa laitan kypsää jauhettua jauhelihaa nuorempi-ikäisen purkkiruuan 4-5kk joukkoon. toivotaan että auttaa.

Vierailija
4/9 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

68.8cm ja 7.5kg. Ei laitettu mihinkään tutkimuksiin ja ei olis tarvinnut mennä 10kk neuvolaankaan kontrolliin. Menin kuitenkin ja 70.5cm ja 7.8kg. Tyttö kyseessä ja kasvaa tasaisesti omalla käyrällään joka suhteessa.

Pyörii kuin väkkärä ja nyt alettu jo seisoa ilman tukea. Mutta syö ja syö ja syö....liikkuu vaan niin kokoajan ja paljon.

Vierailija
5/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä samanikäisenä.aivan hirmuinen ikiliikkuja,ei hetkeäkään paikallaan.Nyt 11kk ja on tasaantunut.käytiin myös tutkimuksissa,mitään ei löytynyt. ravitsemusterapeutti neuvoi että rasvaa pitää antaa,eikä tehdä ruuasta liian kevyttä kasviksilla.

Vierailija
6/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on kans 7,5 kk, paino 6,9 kg, pituutta 69 cm. Syntyessään (40+6) oli 52 cm ja 3,2 kg. Painokäyrä meillä viime käynnin mukaan -17. Poika liikkuu kans koko ajan, jopa syödessään viuhtoo kädet ja jalat, myös silloin kun hän vielä söi rintaa. Konttaa ja ryömii vauhdilla ympäriinsä ja nousee jo näppärästi seisomaan tukea vasten, kaksi kissaa toimii ihan hyvänä motivaattorina :)

Neuvolassa ollaan huolissaan pojan pituudesta! "Kun ei pituus lisäänny siten kuin pitäisi..." ja minä olen äitinä huolissani painosta! :/ Käytiin lastenpolilla toisen vaivan takia (maitoallergia) ja lastenlääkäri määräsi neuvolakäynnit kuukauden välein painon seuraamiseksi "...kun hän on aika pieni". Terkkarin mukaan allergiset lapset on yleensä vähän keskimääräistä pienempiä, tiedä sitten...

Mutta muuten kukaan "ammattilainen" ei ole ottanut kantaa meidän kirpukan kasvuun. Ollaan itse verrattu pojan kasvua minun ja lapsen isän kasvutietoihin, pituuden suhteen hän on meidän kahden keskivälillä ja painon suhteen samanlainen kun minä.

Itse olen ottanut sen asenteen, että kun poika on iloinen, onnellinen, nukkuu ja syö hyvin, on aktiivinen ja oppii koko ajan uutta, niin ei voi pahasti mitään olla pielessä, hän on vain "hernekeppi" :D

Vierailija
7/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö, huomenna 8kk. Paino 7,2kg, pituus 67cm. Eikä sanottu mitään neuvolassa?? Mä en ymmärrä tätä viestiä??

Vierailija
8/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

69 cm ja 6700 g enkä joutunut mihinkään tutkimuksiin. Painoa tuli siihen aikaan noin 300 g kuukaudessa.

Vierailija
9/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa 7050g ja 67,5cm ja jatkotutkimuksiin liian vähäisen pituuskasvun vuoksi. Siis miten nämä käyrät pitäisi tulkita, jos jotkut ovat ok ja toiset tutkimuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan