Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Egypti pienten lasten kanssa?

Vierailija
26.08.2010 |

Mies haluaisi lähteä marraskuussa. Matkustamme kolmen pienen lapsen kanssa, hotellina olisi joku korkeatasoinen AI-hotelli. Onko minkälaisia kokemuksia Egyptistä pienten lasten kanssa?

Mua ei jostain syystä kiinnosta ollenkaan, mulla on käsitys että sieltä kaikki saavat turistiripulin ja muutenkin on aika kurppainen paikka. Olenko väärässä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme olleet siellä joskus ennen lapsia ja mieheni sai shigella-punataudin. ja oli hyvä hotelli ja käsiä pestiin ja desinfioitiin. Olisi kuitenkin ihanan lyhyt lento...

Vierailija
2/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan kaivaa sen esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempi 1,5v. silloin vielä söi tuttia. uskon, että tämä oli yksi syy ripuliin. Sai sen päivää ennen kotiinlähtöä, enkä tajunnut hakea paikallisia lääkkeitä. ripuli kesti Suomessa 2 viikkoa. kakkanäytteet olivat puhtaat kahdella testikerralla.

5,5 lapsi sai ripulin, joka kesti 5pv.

Mutta muuten loma onnistui.

Vierailija
4/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli tuolloin 3 ja 4.Mukana oli myös isovanhemmat. Kukaan ei saanut mitään vatsatautia tai muitakaan tauteja. Hotelli oli siisti ja meillä olin all inclusive. Se oli kyllä tossa hotellissa myös tarpeeseen, sillä ruokapaikkoihin oli suhteellisen pitkä matka, jos olisi muualla kuin hotellissa käynyt syömässä. Oltiin Sharm el Sheikissa, joka on kyllä täysin turistelle rakennettu paikka, mutta ihan hyvän loman siellä lasten kanssa vietti. Menisin uudestaankin.

Vierailija
5/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki meni hienosti. isompi sai vatsataudin, mutta kun paikalliselta lääkäriltä saatin lääkkeet, meni tauti vuorokaudessa ohi.

kädidesiä käytettiin ahkerasti. meillä myös al ja kaikki toimi. lähtisin uudelleen.

Vierailija
6/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen kerran kokemuksella, melkein kaikki sairastuvat. Itse sain ihan kamalan taudin, joka pilasi sekä matkan että vielä suomessa kolme viikkoa.Sain tosin melkoisen immuniteetin. Tämä siis 5 tähden hotellissa.Kaikkina kertoina 5 tähden hotelli ja itse en ole sairastunut enää pahasti, muut kyllä. Hotellialueella on kaikki ja siellä tietenkin voi viettää koko aikansa.Muualla on vähän niin ja näin eikä ole lasten kanssa paras paikka. Minä pidän lähinnä sukelluskohteena, jossa muuten en viihtyisi. Lapsia en pieninä ainakaan sinne vie.

Vierailija
7/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokemuksia vain lomailusta ilman lapsia. Syötiin kyllä useammassa eri paikassa, mies sairasti vatsataudin juuri ennen lähtöä ja selvisi vuorokaudessa paikallisilla lääkkeillä. Itse sairastuin vasta kotimatkalla ja podin salmonellaa kuusi viikkoa...

Mutta en minä sen takia reissua jättäisi väliin. Ihmiset vaan siellä on ärsyttäviä - koko ajan käsi ojossa pyytämässä tippiä, jos vaikka päivää sanovat. Missään muussa maassa kieltäytyminen ei ole ollut yhtä hankalaa, vaan ainakin Luxorissa tuputettiin vossikkakyytejä, rihkamaa, purjehduksia, kameleita... Olemme tosin lomailijoina aika omatoimisia emmekä olleet kiinnostuneet altaalla köllöttelystä.

Jos menette, niin tammikuun loppu - helmikuun alku ovat hyvää aikaa. Ei ole vielä liian kuuma päivällä ja pystyy tekemään muutakin kuin lepäilemään, aamut tosin hieman viileitä. Kuulimme pois lähtiessämme, että osalla suomalaisista oli Sharm el Sheikin AI-hotelissa ollut paljon venäläisiä kanssa-asujia. Heistä oli kuulemma ollut välillä niin paljon haittaa, että juomatarjoilu oli keskeytetty päivän puolivälissä...

Vierailija
8/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on 3, 2 kouluikäistä, yksi 4v.

Hiukan muakin arveluttaa juuri tuon mahataudin takia, mutta meinataan kokeilla. Marraskuussa ei ole välttämättä muualla "lähellä" lämmintä, siksi sinne. Ei olla koskaan ennen käyty, mutta nyt meinataan mennä.

Kun lomaa on viikko, ei kannata kauemmas lähteä.

Vierailija
9/9 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo vatsatautien määrä näyttäisi olevan sitä luokkaa että luovuimme ajatuksesta. Seuraavaksi tutkailemme Dubaita. ap