Alihuolehtivat vanhemmat pilasivat minut
Mun olis varmaan pitänyt olla viherkasvi, niin olis ollut hyvä. Niin ja tietenkin vielä mahdollisimman helppohoitoinen sellainen.
Ja kuitenkin aina oli vaatetta, ruokaa, ei ollut mitään materiaalisia puutteita joten kukaan ei älynnyt tätä ongelmaa ennen kuin olin teini-iässä jo ihan sekaisin. Sisäänpäin sekaisin - pelokas, toimintakyvytön, jostain syystä en voinut moneen vuoteen katsoa ollenkaan peiliin, yms...
Kommentit (8)
Tarkoittaako se esim että äiti ei tehnyt aamiaista kun olit 14-vuotias/10-vuotias/3-vuotias?
Äiti ei huolehtinut vaatteistasi kun olit 14-vuotias/10-vuotias/3-vuotias?
Olit yksin kotona yöt kun olut 3-vuotias/10-vuotias/14-vuotias?
Eli miten se ilmeni ja missä iässä.
Minua kiinnostaa, koska olen usein miettinyt tätä asiaa myös.
Minulla isäpuoleni jatkuva hyväksikäyttöyritys pilasi terveen suhtautumisen omaan kroppaani ja seksuaalisuuteen. Sekä varmasti polki itsetuntoani maahan. Nyttemmin olen saanut hitusen itsetuntoa takaisin, seksuaalisuudesta en tiedä. Ainakin inhoan kroppaani ja olen aina inhonnut. Mutta niin kai moni muukin.
vaan se tarkoittaa sitä että kukaan ei halunnut olla mun kanssani missään tekemisissä, kommunikoida mun kanssa. Kukaan ei ollut (osannut olla) kiinnostunut mun kokemusmaailmastani.
Hirveät masennukset ja todella vaikeita ihmissuhteita, joissa olin alistuva ja ripustautuva.
Ei sillä, että älytön ylihuolehtiminen olisi sen parempaa, mutta alihuolehtiminenkaan ketään vahvaksi ja onnelliseksi tee.