Epäilen vahvasti,että mulla on VTI ja olen raskaana rv16,lääkäriinkö?
Olen muutamia vuosia sitten sairastanut 3 vti putkeen, joista kaksi parani itsestään.
Nyt olen ollut viikon flunssassa , aluksi oli mahaoireita ja räkätautia. nyt enää jäljellä äänen käheyttä, vähän yskää ja nuhaa. tänään on ollut lähes jatkuvasti paineen tunnetta alamahalla ja lievää kipuilua. on "inhottava" olo alavatsalla. käyn pissalla 10-15 min välein ja ei vaan lopu tämä.
pitääkö mennä lääkäriin? mitä voi aiheutua tästä jos ei hoida? onko vaarallinen sikiölle?
Kommentit (6)
Laakariin totta kai. Pahimmillaan voi aiheutua sikion kuolema ja sinulle munuaistulehdus.
ja saman päivän aikana oireet lievittyi/hävisivät. tosin en ollutkaan raskaana, eikä oireet näin selviä
VTI hoidetaan aina antibioottikuurilla, komplikaatioriskin takia (nousee helpommin munuaistasolle).
VTI-oireita. Kävin kyllä labrassa jättämässä pissanäytteen ja sain antibioottireseptin mut onneks ei kummallakaan kerralla ollut bakteeritulehdusta :) Eli mulla aiheutti oireet yhdellä kertaa se tossa talvella, kun olin aika pitkään ulkona kylmässä.. mut kannattaa käydä siellä labrassa pissimässä niin selviää onko tulehdus :)
esim. runsas salmiakin syöminen voi aiheuttaa VT-infektion kaltaista oirehdintaa.
Toistuvat VT-infektiot raskauden aikana voivat aikaistaa synnytystä.
Tosin sinulla nyt eka :) ja toivottavasti myös viimeinen.
VT-infektio ei kyllä parane itsestään, eli nuo sinun vanhat infektiosi, ne kaksi viimeistä, tuskin olivat VT-infektioita.