Työnhakuongelma :( Auttakaa...
Olen hakemassa uuteen työhön ja täyttelin eilen hakemusta netissä. Hakemuksessa oli kohta suosittelijat. Olen ollut tämän alan töissä kahdessa paikassa, nykyisessä sekä yhdessä muussa. Edellisen työpaikan esimies on poistunut kyseisen paikan palveluksesta, joten häntä tuskin voin laittaa suosittelijaksi. Nykyisen paikan esimies varmasti olisi loistava suosittelija, mutta sitten pääsemme ongelmaan: en haluaisi kertoa hänelle hakevani muuta paikkaa, mutta en toisaalta pidä siitä tilanteesta, että hänelle soitettaisiin ja kysyttäisiin minusta ilman että olen viestinyt lähtöaikeistani. Mitä tehdä???
Toisaalta kuinka usein tiedät että rekrytoijat ovat ottaneet todella yhteyttä suosittelijoihin? Jos pokkana vaan laittaisi nykyisen esimiehen tiedot ja toivoisi kädet kyynärpäitä myöten ristissä sitä, ettei hänelle soitettaisi...
Kommentit (3)
työpaikan suosittelija enää ko. firmassa vai ei! Voit ilman muuta laittaa hänet suosittelijaksi, jos asia on hänelle ok.
Esim. entinen työnantajani laittoi työtodistukseeni maininnan "suosittelen häntä mielelläni vastaaviin työtehtäviin".
Voit kysyä edelliseltä pomoltasi, voisiko hän olla suosittelijasi. Ei väliä vaikka ei oo enää ko. firmassa. Nykyistä pomoasi et voi laittaa, jos et ensin kysy häneltä.
saako hänet sellaiseksi laittaa