Pärjäisikö Tammivauvamme äitiyspakkauksen haalareilla?
Olen tässä pohtinut, että ostanko vauvallemme (laskettu aika 30.12.2010) 50-60cm toppahaalarin vai pärjäämmekö äitiyspakkauksen haalarilla? Toppahaalari on kuitenkin suht kallis investointi..
Kertokaa te joilla on lapset syntynyt kylmään vuoden aikaan.. Itselläni on jo yksi lapsi, mutta se syntyi huhtikuussa joten ei toppahaalaria tarvinnut heti vauvana.
Kommentit (30)
meillä meni 50/56 kokoinen haalari koko pakkasajan, ja vauva syntyi joulukuussa. Ja jos paljon liikkuu autolla, niin kaukalopussi on todella kätevä!
meidän tammivauva sai toppapukuja lahjaksi ja muistaakseni käytössä oli n.60 cm puku, jossa oli umpinaiset jalkaterät ja kämmenet (tosi kätevät kun ei tarinnut huolehtia että pysyykö iho varmasti peitossa). Alla oli sitten puuvillabody ja potkarit, villapuku (tai fleece), villasukat ja lapaset ja kypärämyssy ja hattu (oli kylmä talvi)
Vaunuissa lisäksi makuupussi, keväämmällä sitten vähennettiin välipukuja, tai makuupussiin ilman toppapukua.
Äsken juuri kaivelin niitä ä-pakkauksen pukuja (toinen saatu lahjaksi edelliseltä vuodelta) ja niinhän siinä kävi, että eipä taida enää tänätalvena mahtua... Muksu on kasvanut hurjaa vauhtia ja nyt 7kk iässä käytetää 74 cm ja jo 80 cm vaatteita...
Minä laitoin meidän vauvalta hihat vähän itsensä sisään ja lahkeet suppuun niillä lahkeiden kuminauhoilla. Silloin se on enemmän niinkuin makuupussi, ja siinä mielessä onkin tosi lämmin kun on niin kuohkea ja pehmeä.
Se on vähän makukysymys.
vaikka olisi iso vauva. Meillä 4.6kg. Tuli yllätyksenä, että se olikin niin iso. Kopassa menee kyllä talvella sellaisena "makuupussina". Pidin aina valmiiksi sitä kopassa. Ihan pientä vauva inhottava änkeä toppapukuun. Suosittelisin ostamaan myös sopivankokoisen toppahaalarin, vaikka 62cm. :) Kätevä vastasyntyneelle on myös toppapussi, jossa huppu. En tiedä missä myydään...itse ostin kirpparilta. :)
vauvan voi sitten laittaa pelkissä villa/fleecevaatteissa kaukaloon ja turvavyöt saa kunnolla kiinni.
Äippäpakkauksen puku on tammivauvalle iso, mutta vaunuissa nukkuessa menee.
Suosittelen autoileville tuota turvakaukalopussia, oli sitten iso tai pieni haalari.
joulukuussa 62cm toppapuvun lindexiltä. Setissä oli housut ja takki, ja maksoi 29,95 ja tuosta sain vielä vähän alennustakin. Vauva syntyi tammikuun 11.pv ja pituutta 50cm, painoa 3330g, olisi hukkunut tuohon äp:N haalariin. Vähän oli iso vielä loppuvuodesta 2005.
Toiselle vauvalle olen ajatellut hommata myös pienemmän haalarin, kun tuo äp:n (la 24.12.2010). Juuri tuon kaukaloon sopivuuden takia, ja hankala on nostaa pientä vauvaa isolla haalarilla, mitä olen noita nyt sitten nähnyt. Mutta tosiaan ei tarvitse olla reimaa tms. Ei vauva mene vielä maassa tms. Jotenka simppeli toppapuku/haalari on hyvä varmasti.
kokeilin 09 pakkauksen pukua nyt meidän 10 kuiselle ja oli lahkeet käännettyinäkin pitkät ja muutenkin reilun kokoinen :D ajattelin käyttää tulevana talvena :)
joten on se kyllä toooooosi suuri vastasyntyneelle. Tai sähän voit laittaa vauvasi haalarin toiseen hihaan... :) Mun mielestä ihan pikkuinen vauva pärjää villapuvulla (ruskovilla, mummon kutoma tms.) ja toppapussilla ja vilteillä. Vaunuissahan se nukkuu, kun on ulkona. Ei liiemmälti varmaan vielä pulkkaile ekana talvenaan.
Viime talvihan oli kylmä, joten maalisvauvan äitinä uskallan myöskin vastata ;)
Ainakin se aikaisempi pakkauksen haalari on valtava, sellaista ei voi musta käyttää. Vaunuihin riittää makuupussi, mutta turvakaukaloon kannattaa hommata lämpöpussi. Me askarreltiin sellainen itse vanhasta makuupussista (eli leikattiin viillot turvakaukalon turvavöille, helppoa).
liian iso on pakkauksen haalari vastasyntyneelle ja vielä 2-3 kuukautisellekin. Eipä tuollainen vauvojen haalari kovin kallis ole (ei tartte olla teknisiä reimatekkejä tmv.) 30 euron tynkään ostin omani H&M:ltä ja uudenveroisena myin 20 eurolla (eipä nuo miksikään kulukaan).