Pomminvarma pikkusuolainen, sellainen jonka tumpelokin osaa?
Illanistujaiset lauantaina, tulee tupa täyteen "akkoja". Haluaisin tehdä jotain omin käsin. Ei suolaista piirakkaa, vaan jotain sormin naposteltavaa. Ideoita? Esim. jotain uunissa valmistettavaa. Paistokykyni ovat rajalliset :D
Kommentit (29)
kiitos teille vinkeistä ja ideoista :) Cocktailtikuista mä uskoisin selviäväni. :D Ne voisi olla yksi tarjoiltava. Mitäs niihin voisi laittaa, mikä olisi herkullinen makuyhdistelmä.... Mulle tulee mieleen juustopala, viinirypäle, sitten lyö tyhjää. t:ap
-juusto
-viinirypäle
-kirsikkatomaatti
-kurkunpala
-nakkia
-lihapullaa
Ja tee hei noiden seuraks kasvisdippi!
Kurkkua, porkkanaa, kukkakaalia,tms ja taffelin tai estrellan dippikastiketta!
Eli siis leikkaa paistetusta patongista n. sentin levyisiä paloja.. tulee siis sellaisia pieniä "kiekkoja" :) Täytteet päälle kylmänä, eikä tarvitse enää laittaa uuniin.
Toinen hyvä täyte samaisten patonkien päälle on tahna, johon sekoitetaan paketti Creme Bonjour -tuorejuustoa (oon käyttänyt makuna ruohosipulia), kinkku/kalkkunaleikkelettä paloina, paprika kuutioituna ja tuoretta persiljaa silputtuna maun mukaan.
kaupan valmiita croissantteja, pieni lämmitys uunissa, väliin esin creme bonjour katkaraputuorejuustoa, siivu kylmäsavulohta ja ripaus tuoretta tilliä.
jos ei tykkää kalasta, niin vaikkapa ruohosipulituorejuustoa, savukinkkua ja basilikaa.
helpommalla et voi päästä!
Aurinkokuivattuja tomaatteja
Erilaisia juustoja
Jotain hyvää salamia
Pikkunakkia
Lihapullia
Viinirypäleitä
Tomaattia
Pikkusuolakurkkuja
myös Findus-perunapalloja (pakaste).
Heität uuninpellille, että saavat hyvän värin ja rapsakan pinnan. Anna hieman jäähtyä, ettei näpit pala ja sitten vaan tökit tikkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis leikkaa paistetusta patongista n. sentin levyisiä paloja.. tulee siis sellaisia pieniä "kiekkoja" :) Täytteet päälle kylmänä, eikä tarvitse enää laittaa uuniin.
Toinen hyvä täyte samaisten patonkien päälle on tahna, johon sekoitetaan paketti Creme Bonjour -tuorejuustoa (oon käyttänyt makuna ruohosipulia), kinkku/kalkkunaleikkelettä paloina, paprika kuutioituna ja tuoretta persiljaa silputtuna maun mukaan.
Ruisnappeihin savulohimousse. Ohjeita löytyy pilvin pimein netistä. Ja on hyvää. Ja helppoa.
Pistät paahtoleiville oliiviöljyä, hienonnettua valkosipulia ja aurinkokuivattua tomaattia. Päälle kiekko vuohenjuustoa ja uuniin vaik 200 niin kauan että juusto vähän ruskistuu. Kun leivät tulee uunista, päälle keko tuoretta rucolaa.
itse ostan monesti patonkia. Leikkaan pieniksi siivuiksi ja teen erilaisia päällysteitä. Sitten vaan uuniin.
Meillä suuria suosikkeja on ollut nämä päällysteet;
Tomaatti, mozarella, basilika, vähän mustapippuria päälle.
Sinhomejuusto, kinkku, ananas
Pesto, paprika, tomaatti
Kaikkiin olen vielä uuniin laittaessa raastanut edam juustoa vähän päälle. Ovat ainakin meillä kelvannet kaikille vieraille ja täytteitähän voi muutella omien mieltymyksien mukaan. Tosi helppo valmistaa ja kun tekee patongista juuri sopivan kokoisia napostelupaloja tulee.
Hyvää myös salattin lisänä jos salaattia ajattelit/haluat tehdä! :)