Luin miehen mese-keskustelua,
kun sattui olemaan auki koneelle mennessä. Ei saisi, tiiän. Mies oli keskustellut synnytyksestä kaverinsa kanssa ja elosta sen jälkeen, käytti viehättävää messuhalli-sanontaa. Olen joskus kysynyt, on sanonut, ettei juuri eroa aiemmasta. Olen todella loukkaantunut. Ei ole itsellä tapana avautua seksielämästämme kavereille, ja vielä tuohon tyyliin. Tiedän, en olisi saanut lukea, mutta... Mitä tehdä, otanko puheeksi?
Kommentit (20)
eli
Miehille itselleen nämä omien kalujen koot ja toiminnat on sen verran herkkiä alueita ja toisaalta seksi on heille huumorin aihe
.. eli miehesi on ajatellut, että asiasta ei voi missään nimessä jutella kanssasi, koska loukkaantuisit, mutta asia on vaivannut häntä niin paljon, että halusi huumorin varjolla ottaa puheeksi kaverin kanssa. Voihan olla, että kaverilta olisi saanut vinkkejä, mitä asialle voi tehdä. Avuttomuudelta tuo siis lähinnä vaikuttaa. Epätoivoiselta tavalta selvittää ongelmaa, johon itse ei oikein tiedä mitään ratkaisua.
kirjoitat kaverillesi meseen, että miehelläni oli pieni pili jo ennen synnytystä ja nyt se ei tunnu enää ollenkaan. Jätä sitten keskustelu auki miehesi ihasteltavaksi.
Totuus on, että sinä et voi mitään sille tosiasialle, että pimppi leviää synnytyksen yhteydessä, jos on levitäkseen. Jotain toki voit tehdä synnytyksen jälkeen ja aikakin auttaa, jos auttaa. Mutta minusta on tosiaan aika arvelluttavaa tuolla tasolla keskustella seksielämästä edes kavereiden kanssa. Noin henkilökohtaisella tasolla se mielestäni loukkaa jo yksityisyyden rajoja. Ehkä voisit sanoa miehellesi, että jos päättää kertoa sinun anatomian koostumuksesta jollekin, niin voisiko kertoa mielellään jollekin puolueettomalle seksiterapeutille tai lääkärille, jolla on oikeasti vaitiolovelvollisuus.
kaikkihan tietää mitä synnytys tekee, tyhmien tarvitsee siitä vielä erikseen jauhaa. Oikea mies on mies synnytyksenkin jälkeen ja hyväksyy muutokset. Onhan lapsi tullut maailmaan. Pitäis perspektiivin vähän muuttua.
ajattelin, etten ottaisi puheeksi, mut saitte vakuutettua, että pitää ottaa. Yllätyin kovasti, en ajatellut, että olisi noin teini... .(
ilman muuta puheeksi... parisuhteessa ei pitäs olla salattavaa ja puhumattomia asioita..
Ja saattaa mennäkin myöhään. Harmittaa odotella, mutta ennätänpä laittaa lapset nukkumaan. Mitä enempi asiaa olen ehtinyt miettiä, sitä loukatumpi olen. En osaa ajatella miten reagoi.
vaikka sinusta tuntuu loukatulta, niin ajattele silti, että miehesi ei halua loukata sinua.
Ei se välttämättä tarkoita, että hän on sinulle vihainen asiasta. Voi olla, että tietää tasan itsekin miten syytön olet asiaan. Hän vaan purki omaa turhautumistaan väärälle henkilölle ja väärällä tavalla. Paras on, että sanot, että ymmärrät asian ja haluaisit vastedes, että miehesi puhuu ensin sinulle. Jos et halua riidellä asiasta, niin ei kannata muistuttaa siitä, että hän ei ole aiemmin sanonut vaikka olet kysynyt. Sillä ilmaiset vain, että hän oli oikeassa suhteesi, että suuttuisit asiasta kuitenkin. Muista, että ette kumpikaan voi välttämättä vaikuttaa asiaan tai jos voitte, niin silti siihen kannattaa ryhtyä yhdessä. Seksi on oivallinen tapa kehittää lantionpohjan lihaksia. Sopikaa vaikka viikottainen treenisessio :)
ilman muuta puheeksi... parisuhteessa ei pitäs olla salattavaa ja puhumattomia asioita..
ohis.
vaikka sinusta tuntuu loukatulta, niin ajattele silti, että miehesi ei halua loukata sinua.
Ei se välttämättä tarkoita, että hän on sinulle vihainen asiasta. Voi olla, että tietää tasan itsekin miten syytön olet asiaan. Hän vaan purki omaa turhautumistaan väärälle henkilölle ja väärällä tavalla. Paras on, että sanot, että ymmärrät asian ja haluaisit vastedes, että miehesi puhuu ensin sinulle. Jos et halua riidellä asiasta, niin ei kannata muistuttaa siitä, että hän ei ole aiemmin sanonut vaikka olet kysynyt. Sillä ilmaiset vain, että hän oli oikeassa suhteesi, että suuttuisit asiasta kuitenkin. Muista, että ette kumpikaan voi välttämättä vaikuttaa asiaan tai jos voitte, niin silti siihen kannattaa ryhtyä yhdessä. Seksi on oivallinen tapa kehittää lantionpohjan lihaksia. Sopikaa vaikka viikottainen treenisessio :)
kun tuollaista puhuu sinusta muille. Olisin loukkaantunut.
(Olen siis ap.) Minulla vain on päällimmäisenä suru siitä, että mies avautuu tuolla lailla seksielämästämme, ja vielä vitsin varjolla. Tuntuu tosi kurjalle. Mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun avaudun jostain asiasta AV:lla, ja huomaan ilokseni saavani tosi fiksuja vastauksia! :)
(Olen siis ap.) Minulla vain on päällimmäisenä suru siitä, että mies avautuu tuolla lailla seksielämästämme, ja vielä vitsin varjolla. Tuntuu tosi kurjalle. Mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun avaudun jostain asiasta AV:lla, ja huomaan ilokseni saavani tosi fiksuja vastauksia! :)
minulle...vaikka tosi pahalta kuullostaa se mitä miehes sano...ja voisi kysyä miksi se sano? (no jos siitä itsestäänkin tuntuu pahalta)
musta vaan on oikeasti ymmärrettävää, että siitä ei suoraan voi vaimolleen sanoa (miten vaimo voisi olla loukkaantumatta? vaikka kuinka väittäis muuta?!?) ja jos hän halus vaan ystävälleen purkaantua!
Joko mies tullut kotiin? niin ja vitsi...jotkut (huom. ehkä miehet...)vaan käsittelee asioita sillä tavalla!
sama joka lohkas ensteks että fiksu vastaus.
Olisin iisekin loukkaantunut, hyvä että otat asian miehen kanssa puheeksi. Ja aika yleensä tekee tehtävänsä, myös positiiviseen suuntaan. :)
kysyin siis mieheltä, ja se sanoi suoraan. Sen jälkeen aloin jumppaamaan lantiopohjaa ja nyt on kuulemma taas "normaali" ja lähes kuin ennen synnytystä... Että parempihan se on sanoa suoraan vaimolle ( kun tälle asialle vielä yleensä voi jotain tehdäkin ), kuin kavereille alkaa juttua levittelemään.
Eikä sitä tarvitse sanoa loukkaavaan sävyyn, jos kerran nainen itse kysyy.
kun sattui olemaan auki koneelle mennessä. Ei saisi, tiiän. Mies oli keskustellut synnytyksestä kaverinsa kanssa ja elosta sen jälkeen, käytti viehättävää messuhalli-sanontaa. Olen joskus kysynyt, on sanonut, ettei juuri eroa aiemmasta. Olen todella loukkaantunut. Ei ole itsellä tapana avautua seksielämästämme kavereille, ja vielä tuohon tyyliin. Tiedän, en olisi saanut lukea, mutta... Mitä tehdä, otanko puheeksi?
sori, mutta tää on takuulla provo, sillä sen verran tiedän miehen käytöksestä, ettei ne takuulla myönnnä kavereilleen ettei saa hyvää seksiä kotona. Ei takuulla! Ei ne ote sitä riskiä, että sana leviää ja vahingonilo kukoistaa kaveripiirissä.
Ja sinä teit törkeästi, kun luit keskustelun.
sori, mutta tää on takuulla provo, sillä sen verran tiedän miehen käytöksestä, ettei ne takuulla myönnnä kavereilleen ettei saa hyvää seksiä kotona. Ei takuulla! Ei ne ote sitä riskiä, että sana leviää ja vahingonilo kukoistaa kaveripiirissä.
Todellakin juoruilee!!!
miesten joukossa, kun se ei todellkaan puhu vaimostaan yhtään mitään kavereilleen. Eli juoruaa ihan muista asioista kuin kotiasioista ja hyvä näin
että miehesi tapa toimia on todella kypsymätön. Mutta koeta silti itse toimia fiksusti. Miehille itselleen nämä omien kalujen koot ja toiminnat on sen verran herkkiä alueita ja toisaalta seksi on heille huumorin aihe. Ehkä tämä ystävä on itse aloittanut keskustelun aiemmin samalla aiheella ja miehesi on peesannut. Tai vaikka ei olisi, niin todennäköisesti ystävä on hyvin tärkeä, jos on mennyt tuolla tasolla avautumaan. Jos ei ole, niin miehesi on täysin pelle. Tähän jälkimmäiseen en usko, koska itse sanoit olleesi yllättynyt miehen keskustelusta.
Siispä kannatan edelleen ajatusta, että koitat suhtautua asiaan hieman kypsemmin ja ilmaiset, että haluaisit mielelläsi puuttua tähän yhteiseen ongelmaanne ja hoitaa sen perheen sisällä. Todennäköisesti miehesi silti saattaa puhua asiasta kaverilleen. Kertoa tämän ilouutisen sinun reaktiosta. ;)