Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 6 kk liikkuminen ei kiinnosta

26.11.2012 |

Olisi kiinnostavaa tietää onko kellään samanlaisia kokemuksia, ja miten kehitys on edennyt? Vauva siis nyt 6 kk. Kääntyi 1. kerran selältä mahalleen jo 2 kk ikäisenä ja silloin sitä innolla teki, nyt ei n. kahteen kuukauteen ole halunnut enää omatoimisesti kääntyä. Ei käänny vielä mahalta selälleen. Ei ole löytänyt varpaitaan. Mahalleen laitettaessa koittaa kyllä jo kovasti eteenpäin, ehkä n. metrin parhaimmillaan ryöminyt. Näyttäisi, että liikkumaan lähtö ei tunnu ollenkaan kiinnostavan. Neuvolasta lähetettiin fysioterapiaan, onko todella tarvetta?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaista kokemusta ei ihan ole, mutta vastaan kuitenkin :) Hyvä, että vauvasi jo yrittää eteenpäin ja pääseekin jo vähän matkaa. Ei tuossa iässä vielä tarvitsekaan osata ryömiä. Kääntymistä erityisesti selinmakuulta vatsalleen kannattaa yhdessä vähän harjoitella, ohjata/ houkutella vauvaa kääntymään esim. lelun avulla. Hyvä, että tämänkin taidon on jo aikaisemmin osannut, mutta jostain syystä ei enää ole siitä kiinnostunut. Fysioterapeutti osaa kyllä arvioida onko sitten lopulta tarvetta fysioterapialle, mutta mitään kiirettä liikkumiseen ei minun mielestä vielä ole! :) Turha reissu ei fysioterapiakerta varmasti ole, saatte ainakin jotain vinkkejä tulevaa liikkumista varten :)

2/4 |
06.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin pas..at nauvolan väittämille. Meilläkin erittäin hyvin motorisesti kehittynyt lapsi laitettiin fys.terapiaan siksi kun KONTTASI muttei istunut tuetta. Lapset on niin erilaisia, meilläkin 5 lasta eikä kenenkään motorisia taitoja voi verrata keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta sitten on taas ihan hyvä fyssarilla käydä. Ethän siinä mitään menetä. Meillä tyttö lähti kunnolla liikkeelle 5kk iässä. Nyt 11kk ja kävelyy (myös kengät jalassa ulkona). Lapset kehittyy eriaikaan, ja se on niiden ihanuuksien oikeus. Mutta kyllä minä kävisin näyttämässä, jos kerran neuvolassa näin suositellaan. Vaikkakaan en itse kovin vakavasti neuvolantäteihin suhtaudu, niin silti. Ovathan he kuitenkin alaa opiskellut.

4/4 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika aikaisin laitettiin fysioterapiaan, eihän puolivuotiaan edes tarvitse osata liikkua eteenpäin. Jos ei nyt sitten noiden kääntymisten takia saanut lähetettä, ei se fysioterapia ainakaan haitallista ole :) Minun kolmesta lapsesta vain yksi on ryöminyt 5kk vanhana, eka lähti suoraan konttaamaan 7kk vanhana ja viimeisin ryömi 7kk vanhana. Kyllä ne ehtii liikkua:)