Jos on jollain tylsää vauvan kanssa
niin voitteko kuvitella millaista se on kehitysvammaisen kanssa?
Nyt kun lapseni täyttää 9v, hänen kanssaan voi jo mennä kyläilemäänkin tms. 7 vuotiaana alkoi tulla puhetta ja lapsi oppi syömään itse.
Menin töihin lapsen ollessa 1,5v, mutta kaikki vapaa-aika on pikkulapsiperheen rutiineja. Pukemista, riisumista, pesemistä, syöttämistä ja sitä vahtimista ja viihdyttämistä. Edes omia ajatuksiaan ei meinaa kuulla.
Enkä ole yhtään emotyyppiä, kaipaisin enemmän omaa aikaa. Jollekin jolla on voimakas hoivavietti, tämä voisi paremmin sopia.
Kommentit (6)
Olet selvästi kuitenkin sinnitellyt tähän asti. Millainen vamma lapsellasi on? Pystyykö hän koskaan itsenäistymään?
Tsemppiä!
Ennen muinoin olikin yleisempää, ei nykypäivänä.
ap.
Olet selvästi kuitenkin sinnitellyt tähän asti. Millainen vamma lapsellasi on? Pystyykö hän koskaan itsenäistymään?
Tsemppiä!
Ei itsenäisty koskaan, mutta toivottavasti muuttaa aikuisena kotoa, johonkin asuntolaan.
ap.
silloin, kun oma vammainen sisareni oli lapsi, se oli hyvinkin tavallista. Vaikka sisareni ei ole edes vaikeasti vammainen kaikenlaista kommenttia sai kuulla.
että luen noita viestejä helpoista vauvoista, ja sit mulle tulee vain paha mieli, kun itsellä ei ole vielä kokemusta helposta vauva-ajasta.
Mutta oon myös oppinut, että ihan oikeasti ei aina kannata avata noita ketjuja, kun jo otsikosta näkee, että taas tulee vaan itselle paha mieli. Miksi kerjätä verta nenästään.
Moni tilanteessasi olisi saattanut laittaa lapsen johonkin hoitokotiin.
Niin se on, että aina löytyy ihmisiä joita kuunnellessaan tietää, että pitää olla tyytyväinen näin, mutta ei se silti sitä omaa väsymystä poista.
Hienoa, että lapsesi on saanut sinut äidiksesi ja ihana, että on oppinut puhetta ja syömään:)