Onko outoa jos ei viihdy kotona lapsen kanssa?
Kun tämä tuntuu hirveältä pakkopullalta. Olenko ainoa tyytymätön kotiäiti?
Kommentit (4)
Vaan ihan tervettä. Ei nainen ole mikään kotiorja, jolla on velvoite hoitaa lapsi ja talous. Kyllä sen mieskin voi tehdä, ja palaat itse työelämään! tai käytte molemmat töissä, ja lapsi hoidossa.
Älä ajattele sitä mitä muut tekevät, vaan hoida elämäsi niin miten se sinulle parhaiten sopii, äläkä lopeta elämästä sitä vain siksi että olet saattanut lapsen maailmaan. Kyllä se kulkee perheen arjen mukana :)
kotosalla lasten kanssa, mutta siksi olenkin suunnitellut lähes joka päivälle jotakin aktiviteettia: avoin pk, asukaspuisto, muut puistot, kirjasto, ystäväperheen luona kyläily tms mitä nyt on tullut mieleen! :)
olin työtön kun aloin lasta odottamaan ja olen sitä vieläkin nyt olen kotihoidontuella. Tuntuu pahalta kun kaikki äidit naapurustossa ovat lähteneet töihin ja itse vain olen kotona. ap
Mutta ikävää se on, ettei löydä motivaatiota oman lapsensa kasvattamisesta. Kannattaa miettiä, miksi. Mitkä ovat alitajuiset arvostuksesi - koetko haastavaksi ja arvostettavaksi vain palkkatyön? Onko sinulla liian ahdas näkemys siitä, mitä kotona voi tehdä hoitovapaalla ollessa? Puuttuuko turvaverkko ja hoitoapu?
Jne.
Kyllä kotona nimittäin VOI viihtyä oikein hyvin, ja monet viihtyvätkin. Myös siis ns. uranaiset, joihin itse lukeudun. Eli voit tehdä viihtymättömyytesi korjaamiseksi paljon, jos haluat.