Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä eläinsuojeluasia?

Vierailija
24.08.2010 |

Kyse ei siis ole lemmikkieläimen rääkkäämisestä, mutta mielestäni kaltoinkohtelua tämäkin..

eli naapurissani asuu perhe, jolla on 2 koiraa, toinen saksanpaimenkoira ja toinen joku pienempi koira.

Pienempi koira saa riittävästi liikuntaa koska perheen teinityttö ulkoiluttaa reippaasti koiraa 2-3 kertaa päivässä, on siis tytön oma koira.

Mutta saksanpaimenkoiran liikunta jää vaivaiseen puoleen tuntiin hidasta löntystelyä kahdesti päivässä.

Eikä ole siis omaa luulotteluani vaan perheen äiti jolla päävastuu koirasta on kertoi itse, ettei millään jaksa eikä huvita liikkua enempää.

Koirastakin näkee, että saa liian vähän liikuntaa, minulla on itselläni ollut saksanpaimenkoira, ja tiedän että niiden ruumiinrakenne pitäisi olla vähän jäntevämpi kuin tämän naapurin koiraparan.

Olen yrittänyt varovasti sanoa naapurille, että koira tarvitsisi pidempiä lenkkejä, mutta vastaus on " kun ei jaksa eikä viitsi"

Voisiko tällaisesta tehdä ilmoituksen eläinsuojeluviranomaiselle.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei siis ole lemmikkieläimen rääkkäämisestä, mutta mielestäni kaltoinkohtelua tämäkin..

eli naapurissani asuu perhe, jolla on 2 koiraa, toinen saksanpaimenkoira ja toinen joku pienempi koira.

Pienempi koira saa riittävästi liikuntaa koska perheen teinityttö ulkoiluttaa reippaasti koiraa 2-3 kertaa päivässä, on siis tytön oma koira.

Mutta saksanpaimenkoiran liikunta jää vaivaiseen puoleen tuntiin hidasta löntystelyä kahdesti päivässä.

Eikä ole siis omaa luulotteluani vaan perheen äiti jolla päävastuu koirasta on kertoi itse, ettei millään jaksa eikä huvita liikkua enempää.

Koirastakin näkee, että saa liian vähän liikuntaa, minulla on itselläni ollut saksanpaimenkoira, ja tiedän että niiden ruumiinrakenne pitäisi olla vähän jäntevämpi kuin tämän naapurin koiraparan.

Olen yrittänyt varovasti sanoa naapurille, että koira tarvitsisi pidempiä lenkkejä, mutta vastaus on " kun ei jaksa eikä viitsi"

Voisiko tällaisesta tehdä ilmoituksen eläinsuojeluviranomaiselle.

pöljiä ihmiset nykyään ihan oikeasti ovat? Tsiisas...

Vierailija
2/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäreillä ja viranomaisilla on tärkeämpääkin tekemistä kuin juosta kaikkien turhien ilmoitusten perässä.

Joo, ehkä koira ei saa tarpeeksi liikuntaa, mutta sitä ei ole sidottu metrin naruun takapihalle tai pidetä sisällä 24/7 ilman ruokaa ja juomaa.

Jos ap on niin huolissaan niin tarjoudu itse lenkittämään koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmivuorotyöni takia se ei paljon koiraparan oloa helpottaisi.

Vituttaa vain tuollaiset ihraperseiset koiranomistajat, jotka eivät viitsi itse huolehtia koiransa liikunnasta.

Vierailija
4/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap yleistä. Meilläkin varmaan naapurit kauhistelee, miten vähän ja lyhyitä aikoja koira pääsee ulos. Koira on nuori ja päälisin puolin kaiken luulisi olevan hyvin, mutta koira on todella vakavasti sairas. Ei kipuja kuitenkaan. Yritetään säästää koiraa ja ulkoilutetaan tosi vähän, mm. nyt hellekautena 4 x päivässä pihalle, max 10 min kerrallaan.

Vierailija
5/6 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakunnallasi eläinsuojeluvalvojaa? Ellet tiedä, voit tarkistaan sen Seyn sivuilta. Hänelle voisit ainakin huoletta tehdä ilmoituksen, saisit ainakin pois omalta mielen päältä. Olen itse eläinsuojeluvalvoja, eikä minua häiritse yhtään tällaiset "turhat" käynnit - turhat sikäli, ettei koira tosiaankaan kärsi pahoinpitelystä, nälkiintymisestä tms. mikä olisi suoranaisesti eläinsuojeluviranomaisen asia, mutta mielelläni mä käyn juttelemassa tämmöisen omistajan kanssa asioista. Usein jo se riittää niskasta ravisteluksi ja eläimen asema kohenee huomattavasti.

Eli tee ihmeessä ilmoitus, koiran parhaaksi! Tuo on ehdottomasti liian vähän liikuntaa sakulle. :(

Vierailija
6/6 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenkitystä on tarpeeksi koiralle kun koiralle.

Älä sinä puutu muiden asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän