Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhurit! Viihtyykö tuija lasitetulla parvekkeella läpi talven? Onko hankala kasvi?

Vierailija
24.08.2010 |

Kuoleeko helposti?

Olen hankkinut parvekkeelle kaksi korkeaa ruukkua ja haluaisin niihin mahdollisimman helot kasvit syksyksi ja vaikkapa koko talveksi. Olisi kivaa pitää niissä talvisin pieniä tuikkuvaloja.

Kuoleeko tuijat helposti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krysanteemeista en pidä.

ap

Vierailija
2/5 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole mikään nyrkillä tapettava, Kasviksi mua ei ollakaan vielä haukuttu. terv tuija

Kuoleeko helposti? Olen hankkinut parvekkeelle kaksi korkeaa ruukkua ja haluaisin niihin mahdollisimman helot kasvit syksyksi ja vaikkapa koko talveksi. Olisi kivaa pitää niissä talvisin pieniä tuikkuvaloja. Kuoleeko tuijat helposti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo monta vuotta ja ovat terassilla.Hyvin ovt säilyneet.Aikaisin keväällä,kun aurinko alkaa paistaa kastele lämpimällä vedellä.Suojaa ne suoralta paahteelta.

Vierailija
4/5 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitä, minkä kokoiset ruukut sinulla on, riittävän isossa ruukussa menee vaikka avoparvekkeella. Samoin pienet kuuset ja männyt (ne matalakasvuiset) selviää hyvin parvekkeella. Ruukun voi myös eristää tarvittaessa.

Yleensä se ongelma tulee vasta keväällä, kun ei muisteta kastella ajoissa ja aurinko paahtaa puun pilalle, silloin voi kuolla koko puu tai joutuu leikkaamaan oksia pois. Erityisesti tuijat kärsii kuivuudesta.

Muista kysyä ostopaikassa, minkä kokoisessa ruukussa valitsemasi kasvi selviää talvesta, muutkin tarkemmat hoito-ohjeet saa puutarhalta ostettaessa.

Vierailija
5/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi