Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En vietä ensi joulua

Vierailija
24.08.2010 |

ellei joku muu siivoa jouluksi, ja minulle kelpaavan standardin mukaan.

Varaan aaton aatosta joulupäivään hotellihuoneen ja menen sinne vauvan, konvehtirasian, elokuvan ja kirjan kanssa.

Viettäkööt mies ja isommat lapset joulunsa omin neuvoin ja niin paskaisessa kodissa kuin sielu vain sietää.

Kiitti mulle riitti.

Huomenna tulee siivooja minulle avuksi että saadaan kerran tänä syksynä kämppä asuttavaan kuntoon, sen jälkeen lyön hanskat tiskiin.

Rv 31.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä tai mies olette töissä voitte kumpikin vähentää verotuksessa työn. Siivouskulut ovat 99% työkuluja, aineisiin menee vain murto-osa.

Eli ennen joulua tilaat siivoojan. Menet stokkan herkkuun ja ostat kaikki sieltä valmiina.

Vietät kivan aaton lasten kanssa ja sitten seuraavana päivänä kähdet YKSIN hotelliin. Kyllä mies voi vauvaakin hoitaa.

Vierailija
2/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. et miksi.. itelläni on 2 pinetä lasta ja la 22.12:sta ja silti aion viettää joulun. Tulee se joulu vähemmälläki hössötyksellä. Ainaki viimevuonna tuli, vaik meil oli 1vk ikäinen vauva ja pakkasta -30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sul on nyt rv 31.. ni varaudu myös jouluun synnärillä :D

Vierailija
4/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jouluun vaan 10 viikkoa aikaa :o

Vierailija
5/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO ei ihan, mut 121 pv (mul on la 22.12:sta) ja nyt rv 23+0 e

Vierailija
6/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO ei ihan, mut 121 pv (mul on la 22.12:sta) ja nyt rv 23+0 e

Ja aloittajalla rv31, eli ei ole kyllä LA ihan edes lähelläkään joulua :)

Vierailija
7/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko joulun töissä.

Mies saa pakata lapset mukaan ja mennä anoppilaan viettämään joulua, minä nukun ne hetket kun ehdin käydä kotona kääntymässä.

Vierailija
8/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pointtina on se, että minä en ala laittamaan joulua paskaiseen kotiin, minulle se joulu ei ole joulu jos ei ole siivottu kunnolla. Jos jäisin kotiin, yrittäisin kuitenkin tehdä sen kaiken, ja väsyttäisin itseni taas (kuten viime jouluna) kun kukaan muu ei laita rikkaa ristiin. Miksi minun pitäisi YKSIN laittaa se joulu perheelle? Laittakoot itse tai olkoot ilman. Katsotaan sitten jouluna 2011 opittiinko tästä vuodesta mitään.

Olen neuvotellut kyllä siivoojan kanssa että jos alkaisi käydä pari kertaa kuussa. Rahoitus on vielä vähän auki, kun ylimääräistä rahaa ei ole olemassa ja menot on jo karsittu melkolailla minimiin.

Vierailija
9/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja anna lapsille joulu!

Vierailija
10/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätte ristiäiset joulunalla, ni ei tarvi moneen kertaan siivota! Ja kuka siellä kaapissa sitä joulua viettää? kokeile viettää yks joulu vähemmittä hössötyksittä! Lapset sen joulun tekee ei se hullu siivoaminen

Vierailija
11/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käyny jo pitkään siivooja ja täytyy sanoa, et varsinkin joulun tienoilla on kiva käydä itse ostoksilla sillä aikaa, kun joku puunaa kämpän kuntoon. :D

Täysin sen rahan arvoista ja kotitalousvähennyksen jälkeen ei edes kallista.

Vierailija
13/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsetkin on jo koululaisia, joten voivat aivan hyvin tehdä oman osuutensa.

Ja siis kuten sanoin ihan aluksi, en vietlä joulua ELLEI joku muu hoida kotia joulukuntoon.

Siistissä kodissa olen kyllä valmis leipomaan pipareita ja paistamaan kinkkua. Koristeitakin ripustan jos niiden ei tarvitse roikkua pölyn keskellä.

Mutta EN siivoa.

Ap.

Vierailija
14/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tulee ilman hössötyksiäkin.. mikä joulu se on lapsille, jos äiti mököttää hotellissa?? onnea valitsemallesi tielle!!

Vierailija
15/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. kaikille ettei sit tarvi märistä jälkikäteen!!

Äiti heittäytyy prinsessaksi :D

Vierailija
16/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo joulu sovi kiristyskeinoksi vain sellaisissa perheissä, joissa mies on jouluhullu. Oletteko kuulleet sellaisesta?

Ap:n tarkoitushan lienee joko saada muu perhe osallistumaan kotitöihin tai ulkoistaa siivous. Siivoojan hankkiminen on erittäin järkevää monilla muillakin perusteilla kuin siksi, että lapset saisivat joulun. Eli tavoite on hyvä, mutta mitä jos miettisit keinoja vielä uudestaan. Mikä saisi miehesi maksamaan siivoojan mielellään?

Meillä asia hoitui niin, että teimme paperilla kotitöiden jaon. Mies huomasi, että hänelle tulisi niin paljon töitä, ettei häntä kiinnostaisi hoitaa niitä. Niinpä hän ulkoisti oman osuutensa ja palkkasi siivoojan. Omista rahoistaan.

Vierailija
17/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätte ristiäiset joulunalla, ni ei tarvi moneen kertaan siivota! Ja kuka siellä kaapissa sitä joulua viettää? kokeile viettää yks joulu vähemmittä hössötyksittä! Lapset sen joulun tekee ei se hullu siivoaminen

Kun joku vain pyyhkii pölyt, pesee ovet ja pöydät puhtaiksi, imuroi luutuaa, Laittaa puhtaat vaatteet kaappeihin, vaihtaa lakanat ja sohvanpäälliset ja vie kaiken irtotavaran paikoilleen.

Meillä kukaan muu kuin minä ei tee näitä (paitsi vaatteiden kaappiin viemistä). Muulloin teen yhtä asiaa kerrallaan ja muut ovat retuperällä (kiertävä systeemi...) Jouluksi haluan että kaikki on kunnosssa kerralla.

Ristiäisiä emme pidä kotona, kun osa sukulaisista on allergisia koiralle.

Vierailija
18/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko että miehesi pyörii täällä päivät pitkät lukemassa näitä sepustuksia? Hohhoijaa mikä marttyyri

Vierailija
19/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo joulu sovi kiristyskeinoksi vain sellaisissa perheissä, joissa mies on jouluhullu. Oletteko kuulleet sellaisesta?

Ap:n tarkoitushan lienee joko saada muu perhe osallistumaan kotitöihin tai ulkoistaa siivous. Siivoojan hankkiminen on erittäin järkevää monilla muillakin perusteilla kuin siksi, että lapset saisivat joulun. Eli tavoite on hyvä, mutta mitä jos miettisit keinoja vielä uudestaan. Mikä saisi miehesi maksamaan siivoojan mielellään?

Meillä asia hoitui niin, että teimme paperilla kotitöiden jaon. Mies huomasi, että hänelle tulisi niin paljon töitä, ettei häntä kiinnostaisi hoitaa niitä. Niinpä hän ulkoisti oman osuutensa ja palkkasi siivoojan. Omista rahoistaan.

Tässä on järkeä, mut jos äiti on kotona lasten kanssa ja mies päivisin töissä.. mut mä en ymmärrä tuota et lasketaan mitä kummanki PITÄÄ tehdä. Kuin moni teistä äideistä hoitaa talvella lumenpukkaukset, hoitaa autojen huollot, hakee uunipuita, korjaa rikkoontuneen penkinjalan, tietää milloin auton suodatin pitää vaihtaa jne jne jne..

Vierailija
20/26 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku vain pyyhkii pölyt, pesee ovet ja pöydät puhtaiksi, imuroi luutuaa, Laittaa puhtaat vaatteet kaappeihin, vaihtaa lakanat ja sohvanpäälliset ja vie kaiken irtotavaran paikoilleen.

Meillä kukaan muu kuin minä ei tee näitä (paitsi vaatteiden kaappiin viemistä). Muulloin teen yhtä asiaa kerrallaan ja muut ovat retuperällä (kiertävä systeemi...) Jouluksi haluan että kaikki on kunnosssa kerralla.

Ristiäisiä emme pidä kotona, kun osa sukulaisista on allergisia koiralle.

Ja opeta niille koululaisille ja sille miehelles et muutaki voi tehdä.. mut mä epäilen ettei niiden tekemä työnjälki kelpaa sinulle!!