Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua yliherkkään mutsiin joka puuttuu lasten välisiin asioihin?

Vierailija
24.08.2010 |

Nyt on kyse leikki-ikäisistä lapsista. Minusta esim. lapsilla saa olla jotakin omaa. Jos lapsi ottaa pihalle mukaan oman käsilaukun jossa on omia tavaroita niin minusta sen sisältöä ei tarvitse pyynnöstä näyttää kaikille.

Tämä minun mielestä yliherkkä mutsi taas seuraa silmä kovana lapsia, eikä pysty keskittymään aikuisten väliseen keskusteluun lainkaan. Puuttuu jokaiseen tilanteeseen ja huutelee jo pitkältä "kyllä täytyy näyttää" yms. myös muille kuin omalle lapselleen.

Kun oma lapsensa yksi päivä kielsi pihalla jotakuta toista lasta koskemasta pyöräänsä niin johan tämä herkkis ryntäsi paikalle huutamaan että kyllä saa koskea. Sitten jäi vielä päivittelemään että tulikohan tuolle toiselle lapselle nyt paha mieli, jäiköhän se nyt miettimään tuota.

Siihen toisen lapsen äiti sitten vähän naurahti että eiköhän se keksi nopeasti jotain muuta puuhaa..

Tämän äidin läsnäollessa ulkoilu omalla pihalla on kiusallista. Minä kun olen opettanut lapselle ihan päinvastoin, että mitään omaa tavaraa ei tarvitse näyttää ja myöskään muiden ei tarvitse näyttää sinulle jos eivät halua.

Olen myös opettanut että omaa pyörää ei tarvitse lainata muille, eikä sinunkaan tarvitse lainata muiden. Hän ylipäätään ei ole niin paljoa edes kiinnostunut muiden tavaroista että tämä olisi mikään ongelma.

Mielipiteitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkikselle, että meillä on sovittu ettei leluja tarvitse näyttää kavereille jos ei haluta ja piste. Jokaisella kodilla on omanlaiset säännöt, ei kaikki voi alkaa elämään yhden herkkiksen säännöillä.

Vierailija
2/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse näyttää aarteitaan muille. Ihan normaalisti otetaan toisen huomioon, se riittää. Tuo äiti on varmaan kokenut lapsuudessaan tulleensa syrjityksi ja nyt on sitten tuollainen. Voithan hienovaraisesti jutella noista asioista, ehkä muuttaa kantaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman reviirin puolustamista jos aikuiset vinkuu välissä että täytyy näyttää.. minusta ei missään nimessä tarvitse näyttää. En minäkään näytä oman laukkuni sisältöä muille ja aikuisten elämäähän lapset imitoi.

Ja kulkuvälineet kuten pyörä, ovat henkilökohtaisia. Omistajahan se päättää saako siihen koskea vai ei.

Vierailija
4/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa lainata kaverin pyörää, niin vastavuoroisesti kaveri saa lainata lapsenne pyörää?

Vierailija
5/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä täytyy näyttää!!" Ja ihan varmasti lääppisin hänen autoaan/pyöräänsä: "Kyllä saa koskea!" Vai onko hänen mielestään tässä joku ikäraja?

Vierailija
6/6 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa lainata kaverin pyörää, niin vastavuoroisesti kaveri saa lainata lapsenne pyörää?

Silloin tietysti jos itse lainaa toisen kamoja, on asiallista antaa lainata myös omiaan. Ja toisaalta jos kaveri pyytää ensiksi lainaksi jotain, mutta lapsemme ei anna, niin sitten hänen täytyy myös ymmärtää jos kaverikaan ei lainaa hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän