Kukaan itseään arvostava ei ala sossun elätiksi ja yh:ksi
jos rakastaa lapsiaan ja haluaa heille parasta.
Jos avioliitto on muuten onnellinen (ei päihde- mielenterveys- tai väkivaltaongelmia fyysisesti tai henkisesti) niin minkä ihmeen takia pitää erota jos mies pettää eikä se itsestä tunnu pahalta?
miettikää! Olen itse ollut köyhä joten TIEDÄN kuinka kamalaa se on ja kuinka se kuluttaa henkiset voimavarat.
Tietysti, jos tyytyy siihen että ei ole varaa ostaa edes bussikorttia päästäkseen pois lähiöstä tai on valmis kulkemaan pummilla niin ok. Tai kituuttaa pienellä palkalla töihin ja takaisin ja kinuaa loput rahat lasten vaatteisiin, vuokraan tai vastikkeeseen, harrastuksiin tms sossulta.
SE on kamalaa!!
Kommentit (6)
tai lähtee kiitämään jonkun muun asian takia?
Kuten esimerkiksi oma isäni teki kun olin 2v. Äitini ei ikinä saanut mistään avustuksia, olin työelämässä koko ajan.
Mieluummin itseään arvostava köyhä kuin joku tiskirätti roikkuen miehessä kamalan kohtelun (pettäminen) jälkeenkin rahan takia.
Asumme lasten kanssa omakotitalossa, harrastamme, lomailemme aivan kuten silloin kun isä oli mukana. Mistään emme ole joutuneet yksinhuoltajuuteni takia luopumaan (ja todella olen yksinhuoltaja, eikä lasten isä osallistu edes taloudellisesti).
Minkäs minä sille voin, jos mies ottaa ja lähtee. Siinä ei vain "aleta" yh:ksi jos mies päättää jättää yh:ksi.
Minulle kävi näin ja en ole kertaakaan ollut sossussa kerjäämässä mitään, leipäjonossakaan ei ole tarvinnut seisoskella.
Itseasiassa rahaa on nyt enemmän, kun ei ole mies sitä kuppaamassa. Ruokin ihan itse kolme lasta, lemmikit ja itseni. Ei asuta kaupungin vuokrakasarmissa, vaan toistaiseksi yksityisen omistamassa vuokra-asunnossa. Neuvotteluja olen käynyt pankin kanssa lainasta, ja asunnon omistajan kanssa asuntoni ostamisesta itselleni.
Ikävää oletusta, että yh on aina joku superköyhä ja asuu lähiössä...
Miksi ihmeessä luulet niiden asioiden olevan jotenkin käsikädessä kulkevia asioita?
Olen ollut 5 vuotta yksinhuoltaja, asun lasteni kanssa omistusasunnossa, minulla on auto, lapsilla normaalit hintavat harrastukset ja keskimääräistä huomattavasti paremmat vaatteet päällä.
Ihan tavallinen keskituloinen nainen minä olen, en saa edes elatusapua lasteni isältä.
Sinun ajatusmaailmassako mies on se perheen elättäjä ja nainen pysyy liitossa vain rahan vuoksi?