Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen syntymän ajoittaminen esikoisen kouluunlähtövuoden kesälle?

Vierailija
24.08.2010 |

Meille se olisi ollut paras ratkaisu, ollaan tukiverkottomia.

Valitettavasti raskaus meni kesken, eikä uutta ole vittuillessakaan alkanut.

Tuli vaan paha mieli aamun lehteä lukiessani. :(

-Unelma Sirpa Leena

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo sisarus/sisaruksia jotka ovat lähteneet kouluun.

Meillä ensimmäisen lapsen kanssa oli sellaista, että saatoin häntä kouluun, pitkä matka mutta käveltävä kun ei ollut ajokorttia.

Siinä kävellessä puoli matkaa pieni koululainen alkoi olla hädissään ja pientä itkuakin tuli vaikka koulua oli käyty muutama viikko.

Ensiluokkalaisen aloittaessa koulutiensä olin äitiyslomalla. Nuorin sisarus oli syntynyt helmikuussa. Lapsia oli myös koululaista vuotta nuorempi esikoululainen sekä 3-vuotias. Neljä kaikkiaan.

Seuraavana vuonna oli taas uusi kouluun lähtijä, edellisvuoden eskari ja ei mitään vaikeuksia, hän tiesi sisarensa kouluasioista, seurannut tilannetta siskon tultua kotiin läksyjä tekemään jne.

Kun silloinen neljäs lapsi tuli kouluikään, olin synnyttänyt elokuun alkupuolella vauvan. Koulureppua laittaessamme kuntoon ensimmäiseksi koulupäiväksi lapsi sanoi -Äiti, menen yksin ei, sinun tarvitse tulla mukaan.

Kerroin että yleensä jos vahempi vain pääsee ja ehtii niin tulee ensimmäisenä päivänä. Lähden vauvan kanssa kävelylle ja käyn luokassa opettajaan tutustumassa, hän kertoo koska koulu päättyy jne.

Tämä oli reipas koulukainen, kolme sisarusta oli jo lähtenyt kouluun ja asiat sieltä kantautuneet pikkuveljenkin tietoon...

Tästä päätellen, kokemuksestani, uskon että ensimmäisen lapsen kanssa on oltava tiiviimmin ainakin alkuaikoina ja kun perheen viimeinen lapsi lähtee kouluun on se hänelle helpompi asia.

Se kyllä, että kun joku saattaa ajatella että "ei tarvitse" mennä työhön kun synnyttää usein ja on se alle 3-vuotias jonka kanssa voi olla "aina" kotihoidontuella jos rahat riittävät... Tässä hommassa on joskus se viimeinen lapsi jonka jälkeen ei saa tukia lapsen täyttäessä 3 vuotta.

Vierailija
22/22 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla lyhennetty työaika ole. Virastossa töissä, klo 7-9 mennään töihin ja päästään klo 15-17. Uravalintoja. Jos ovat molemmat vanhemmat vuorotöissä, periaatteessa jompi kumpi voi aina olla kotona, näin mun lapsuudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla