Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka usein 7viikkoa vanhaa vauvaa syötät?

Vierailija
23.08.2010 |

siskollani on 15vuotta vanha tyttö ja silloin opetettiin että 2 tuntia pitää olla väli. nyt hän huolehtii aina kyläilessään että en syötä liikaa vauvaa. vauva syö noin tunnin välein päivällä. ei pahasti mitään vatsa vaivoja ja neuvolassa sanottiin että voi antaa milloin vaan. ja nykyäänhän on lapsentahtinenimetys. mitä voin sanoa siskolleni joka ei usko minua, vai olenko sittenkin ihan väärässä? =(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko täällä ketään tietävää äitiä paikalla?

vai onko kaikki samaa mieltä siskoni kanssa?

kamalinta on kun hän tulee ja kantaa vauvaa eikä anna minulle, kun vauva itkee mielestäni nälkää ja siskoni sanoo että ei sillä vielä voi nälkä olla.

Vierailija
2/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨sille siskolles että asia ei hälle kuulu, sunhan se lapses on eikä hä

nen eikä muutenkaa pijä kelloa tuijottaa syötöissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vain että ohjeet muuttuvat! Ei kai siskosikaan ole juottanut lapselleen kaksi kuukautisena mehuja? Niin oli ohje kun itse olin pieni! N. 30 vuotta sitten.

Vierailija
4/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten taas siskoni sai samaan aikaan vauvan ja heidän tyttö syö n.1h välein pienempiä määriä.

Kaikki ovat yksilöitä, vauvat myös :)

Vierailija
5/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla 10 vuotta sitten sanottiin, että ruoki vaan aina kun vauvalla on nälkä ja tissiä saa tarjota myös lohdukkeeksi. Tämän vastasyntyneen kohdalla oli ihan sama juttu, tosin sillä erotuksella että kun paino ei noussut, niin sanoivat että vähintään 3 tunnin välein pitää ruokkia.

Sano siskollesi että soittaa terkkarillesi ja kysyy, jos noin vaivaa mieltä. Itse olen syntynyt -78 ja omasta neuvolakortista näkee, että meille on tuolloin syötetty soseita ja mehuja parin viikon iästä eteenpäin. Eipä enää suositella sellaista.

Vierailija
6/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neidin synnyttyä ohje oli että syöttöväli ENINTÄÄN 3tuntia, eikä vähintään kaksi.

Vierailija
7/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos olet noin pahasti siskosi tossun alla, niin rajoita ihmeessä vierailuja! :O Ei sulle tule kuin paha mieli, jos et saa sanottua toiselle ja otettua vauvaa pois, jos sisko turhan päiten raahaa huutavaa, nälkäistä vauvaa pitkin olkkaria. Just eilen oli anoppini repimässä tuota meidän vastasyntynyttä käsistäni, kun sitä kuulemma piti viihdyttää ja siksi vauva huusi. Oikeasti vauva yritti nukahtaa, mutta anoppi kälätti kovaan ääneen vieressä, eikä uni tullut silmään. Ei siinä auttanut kuin ärähtää anopille, että "en anna tätä sulle, meen nyt tuonne nukuttaamaan" ja laukkasin nurkan taakse hyssyttelemään. Vauva nukahti parissa minuutissa. :) Kyllä sinä itse tiedät mikä vauvallasi on ja mikä siihen kulloinkin tehoaa!

Vierailija
8/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että eikös siinä äitiypakkauksessa tullut joku imetyskirjanen? Jos et ottanut pakkausta, niin kysy imetystietoutta neuvolasta ja anna siskolle luettavaksi. Luultavasti siskon "tieto" ei rajoitu pelkästään imetykseen, joten tosiaan pidä hajurakoa, ettet pahoita mieltäsi turhaan.

Vierailija
9/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ymmärretään, että kaikki 60 000 Suomessa vuosittain syntyvää vauvaa, eivät mitenkään voi kaikki olla samanlaisia. Onneksi. Siksi ohjeena on vauvan tahtinen imetys/pulloruokinta. Jos sinusta tuntuu, että vauva on nälkäinen aikä rauhoitu syliisi/heijaamiseen tai muuhun rauhoitteluun, on hyvinkin todennäköistä, että hänellä on nälkä.

Tuo kuulostaa kamalalta, että siskosi ottaa vauvan sinulta pois. Vauva aistii välillänne olevan erimielisyyden ja huutaa kahta kauheammin. Lapsi on kuitenkin sinun, ei siskosi ja sinun ei tarvitse hyväksyä tuollaista käytöstä. Voit kertoa siskollesi, että sinä toimit niinkuin parhaaksi näet ja jos hän ei ymmärrä sitä ja käyttäytyy vastoin ohjeitasi, hän ei ole teille jatkossa tervetullut.

Vierailija
10/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalaisjärkikin sano, että lapsen tahtiin syötetään. Jos on nälkä, ei muuta kuin rintaa tai pulloa vaavelille. Onhan se nyt aika turhauttavaa ja turhaa) kuunnella vauvan huutoa (nimenomaan nälästä johtuvaa) vain siksi että "neuvolassa sanottiin"...

Vierailija
11/11 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. olen siis siskolleni sanonut jo monta kertaa että syötä vauvaa niin usein kun vauva haluaa ja olen neuvolasta saanut oikin luvan. pikkusiskon ongelma tämäkin siis =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme