Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ääretön väsymys ja työ..

Vierailija
22.08.2010 |

Olen toista vkoa sairauslomalla armottoman väsymyksen takia. En jaksa päivää ilman päiväunia. Työpäivät ovat tuskaisia koska meinaan nukahtaa töissä.

Lääkäri antoi vkon sairauslomaa, että saan levätä. Viikko meni ja olo ei korjaantunut. Sain toisen vkon lepoa ja käskyn, että vkon päästä on mentävä töihin. Se tekee minulle hyvää ja saan töissä aikuisten seuraa. Viittasi siihen, että olen illat kotona lasten kanssa kun mies paljon töissä.

Olo on epätoivoinen! En voi käsittää kuinka jaksan jos olo ei korjaannu tulevan vkon aikana. En halua olla lapsille se äkäinen, kiukkuinen ja hermoheikko äiti joka ei jaksa mitään. Ja sitähän työpäivän jälkeen olen :´( Haluaisin mennä suoraan yöunille.

Irtisanoutuminen on käynyt mielessä jos tilanne jaksamisen suhteen ei muutu. Mutta sitten saan karenssin.

Olo on todella kurja ja ahdistunut :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös todella päiväunien tarvetta joka päivä. Kilpirauhashormonilukemat rajamailla. En saanut lääkitystä. :( Parin vuoden sisään kuulemma lääkitys kuitenkin tulee ennemmin tai myöhemmin, että jos vielä pärjää, niin kokeillaan olla ilman. Tässä sitä sinnitellään ja haaveena töissä ollessa mm. jos nukahtaisi työpaikan vessaan ihan pikkutorkut, ei kukaan huomaisi, vai huomaisiko? Tällaista pohdin.

Sitä vaan tuntee koko ajan itsensä väärinymmärretyksi, kun yrittää selittää lääkärillekin kuinka väsynyt sitä on. Ehkä tästä vielä selviää.

Tsemppiä ap!

Vierailija
2/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko viimeaikoina alkanut laihduttamaan, liikkumaan paljon, syönyt vähempi kuin normaalisti? Voisko olla vitamiinit ja muut vähissä?

Heräätkö yöllä? Saatko nukahdettua takasin?

Itkettääkö?

Milloin patja on vaihdettu viimeksi? Tyyny? Oletko liikkunut riittävästi?

Miksi kiukuttelet lapsille? Vaaditko niiltä liikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitteko illoiksi palkattua lastenvahdin edes pari iltaa viikossa? Yritätkö liikaa? Vaaditko itseltäsi liikaa? Nukutko huonosti? Menetkö illalla yhtäaikaa lasten kanssa nukkumaan?

Vierailija
4/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma takana, muutama viikko vasta töissä ja olen nyt jo aivan loppu. Mies ei tajua että minun on saatava viikonloppuina nukkua. Järjestää vaan jatkuvasti jotain iltaohjelmaa ja pitää väkisin lasta valveilla klo 23 asti. Ihmettelee vaan kun herääminen on vaikeaa maanantaisin.

Lapsi vinkuu koko ajan väsymystään tai jotain lelua, mies huutaa tai huudattaa telkkaria ja musiikkilaitteita.

Omat vanhempani haukkuva minua aina kun näemme ja töissä joutuu puremaan koko ajan huulta ettei huutaisi pomolle ja työkavereille mitä oikeasti niiden ääliömäisistä ideoista ajattelee.

Auttaisikohan nukahtamislääke ?

Vierailija
5/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat uupuneen lisäksi masentuneelta ja ahdistuneelta tuosta töihin paluusta. Miten sulla muuten menee töissä? Olisko työterveyspsykologista apua? Jokinhan tuota pahaa oloa sinulle aiheuttaa.

En tarkoita tätä pahalla, mutta ei päiväunien tarve ole sairautta. ;-))

Se lääkäri ei myöskään ole vihollisesi, se on vaan tutkittujuttu ettei sairasloman pitkittäminen oikeasti auta tuossa tilanteessa, mitä pidenpään olet pois töistä sitä vaikeampi sinne on palata. helposti ajaudut toistuville sairaslomille ja se vaikeuttaa tilannettasi entistä enemmän töissä.

Tsemppiä!

Vierailija
6/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis raskaana. vkoja 10 nyt. Väsymystä oli ennen raskautumista, mutta nyt pahentunut kamalaksi.

Kilpirauhas testiin menen huomenna.

Lievää masennusta epäilen myös olevan kuviossa. Ennen raskautta söin pari vuotta hormoonitoimintaa tasoittavia lääkkeitä. Ne sai mielialan korkeammalle ja väsymystä lievitettyä. Mutta nyt yritän sinnitellä ilman ja tuskaa on.

Asioista innostuminen on vaikeaa. Saatan keksiä ideoita, mutta toteuttaminen vaatii todella paljon :(

AP

Vierailija
7/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko viimeaikoina alkanut laihduttamaan, liikkumaan paljon, syönyt vähempi kuin normaalisti? Voisko olla vitamiinit ja muut vähissä?

Heräätkö yöllä? Saatko nukahdettua takasin?

Itkettääkö?

Milloin patja on vaihdettu viimeksi? Tyyny? Oletko liikkunut riittävästi?

Miksi kiukuttelet lapsille? Vaaditko niiltä liikaa?

Nykyisin herään öisin usein ja en saa enää unta. Ehkä vasta aamulla nukahdan uudestaan. Itkettäisi jos itku tulisi.

AP

Vierailija
8/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on raskausväsymys loppu viikolla 12.

Saikkua jos lapsiin kohdistuu väsymyksen kiukuttelu. Muuten kannattaa ottaa iisisti ja mennä siitä mistä aita on matalin.

Miksi ne sulta kilpirauhasia mittailee jos olet raskaana? Ihan normaalia olla väsynyt.

Minkä ikäsiä sun lapset on? Viekö isä lapsia ulos vaikka töitten jälkeen niin saat köllötellä?

Vierailija
9/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän se vastaus olikin!

3

Vierailija
10/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on vielä maksimoitunut.

Kuinka sitä oikeasti jaksaa olla raskaana, hoitaa 2 ja 3 vee lapset sekä käydä töissä. Se ei tunnu millään onnistuvan :(

AP

Vierailija
11/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oletko ajatellut keskusteluterapiaan lievän masennuksesi avuksi?

Itse olin kuoleman väsynyt kuopuksen raskausaikana juuri noilla viikoilla. Se oli kyllä jotain järkyttävää; hyvin yössä 11 tuntia, avasin silmäni yhtä väsyneenä kuin olin nukahtaessani, söin jotain, menin takaisin nukkumaan, nukuin 4-6 ja avasin silmäni jälleen yhtä väsyneenä kuin nukahtaessani, olin valveilla ehkä tunnin-pari ja sitten yöunille. Onneksi sattui kesäloman ajaksi, töissä en olisi pystynyt pariin viikkoon käymään. Mutta se meni sitten ohi, joskin koko raskausajan olin väsynyt.

Vierailija
12/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut miinuksella jo pitkään. (migreeni, unettomuus, työpaikkakiusaaminen ym, en ollut silloi raskaana) minulla oli osa-aikatyö kuitenkin kotona (vuorotyö), mutta kaiken kaikkiaan päätös oli oikea. kaikki vaivat hävisivät parissa kuukaudessa.

Vierailija
13/13 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollaseen väsymykseen lapset liity mitenkään, sää hoidat sen mitä jaksat. MEnet siitä mistä aita matalin.

Itselläni pahin väsy oli nelosen kohdalla, toisiksi kamalinta oli esikoisen odotus. Kakkosesta ja kolmosesta ei ollut väsymystä vaivana.

Esikoisen aikana ei ollut lapsia joita tartti hoitaa ja nelosesta oli mies työttömänä kotona hoitamassa taas lapsia.

Väsy meni ohi viikkoon 12 mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi