Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen, kun tyttäreni luulee maailman pyörivän hänen ympärillänsä?

Vierailija
22.08.2010 |

Tyttäreni on 16 vuotias ja luulee, että kaikki pyörii hänen ympärillään.

Aina, kun käymme esim. syömässä ulkona tai vaatteita valitsemassa hän luulee jokaisen vastaan tulevan miehen/pojan tuijottavan häntä. Yksi mies katsoi aivan selvästi minun suuntaani, ja tyttö tokaisi: "Taas miehet tuijottavat minua. Alan kyllästyä siihen, että olen näin suosittu."

Muutenkin hän kiukuttelee, kuin pahainen kakara. Kerran halusin ostaa samanlaisen paidan minkä hänkin halusi, siitäkös tyttö suuttui.

Kertokaa vinkkejä miten toimia ongelmaisen teinin kanssa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on aivan samaa luokkaa. Hän luulee, että saa aina tahtomansa läpi. Kun kysyimme häneltä koulutuksesta mieheni kanssa, hän sanoi sen olevan turhaa, koska menee rikkaan miehen kanssa naimisiin. Ikäänkuin kukaa häntä huolisi.. Mutta en kehtaa tytön mieltä pahoittaa.

Vierailija
2/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olisi voinut olla tarttumatta tuohon "olen näin suosittu" - mitä tarkoittaa sillä? "Suosiohan" tarkoittaa jotain pinnallista. Se ei tarkoita sitä, että miehet pitävät viehättävänä ja tuijottavat tai sitä, että on paljon ystäviä. Ja olisin varmaan sanonut, että "ei tuo äskeinen sua yhtään kyllä tuijottanut, älä nyt kuvittele olematomia."

Sellaista kilpailua en alkaisi käymään, että kumpaa meistä miehet katsoo tai että ostelisin samoja vaatteita. En minäkään tykkään, jos joku ostaa samanlaisia vaatteita kuin minulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyimme häneltä koulutuksesta mieheni kanssa, hän sanoi sen olevan turhaa, koska menee rikkaan miehen kanssa naimisiin. .

että paras tapa löytää rikas mies on mennä yliopistoon. Siellä ne pyörii. ;)

Vierailija
4/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyttärestä tule yhtään sen parempi, kuin äidistäkään. Kummatkin täysiä huomion hakuisia lutkia.

Vierailija
5/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni sen puoleen on aika normaalia, että tuonikäisellä on vielä vähän tietyt realiteetit hukassa ja identiteetti vasta kehittymässä.

Vierailija
6/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestäni ihan täysin normaalilta 16-vuotiaalta.

Vierailija
7/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia tuon ikäisillä, olitte varmaan kaikki äidit itse samanlaisia, tuon ajan oman käytöksensä jokainen haluaa varmasti unohtaa heti aikuistuessaan... Mutta oikeasti tosi rankka vaihehan se on vanhemmille, mitä enemmän yrittää saada järkeä lapsen päähän, sitä enemmän lapsi kapinoi. Ja tosiaan lapsi; 16v ei ole aikuinen, vaikka sillä hurjalla elämänkokemuksellaan luuleekin tietävänsä ja osaavansa kaiken (ja varmasti ainakin paremmin kuin vanhempansa). Kiukuttelu on osa sitä hormonimylläkkää, jonka vallassa se 16v on suurimman osan ajasta. Jotkut harvat ovat tuossa iässä jo ohittaneet pahimman vaiheen ja lopuillakin se on pian edessä. Voimia ja jaksamista kaikille "toisen uhmaiän" kanssa taisteleville vanhemmille. Ei siihen auta kuin aika...

Vierailija
8/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vasta 9v, ei tosin ajattele että kaikki häntä kattelis, vielä!

Mitähän tuosta vielä tulee.

Vierailija
9/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia kehitystä.

Vierailija
10/10 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 16 vuotiaalla on jo sen verran järkeä päässä (tai pitäis olla), ettei kuvittele kaiken pyörivän hänen ympärillään.

Omassa tuttavapiirissä on ollut ylksi tällainen teini. Luuli mm. että on maailman kaunein ja juuri kaikki pojat kuolaa hänen peräänsä. Vaikka tosiasiassa pojat naureskelivat selän takana tälle tytölle. Tyhmää sekin oli, mut ei auttanut vaikka kaverit tälle tytölle sanoivat asoiosta. Ei vain uskonut.

Kyllä nyt 20 vuotiaana hällä tosi vaikeeta kun ei millään vieläkään haluaisi uskoa, ettei maailma pyöri hänen ympärillän.