Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytännön apua vauvan hoitoon? Tietäisikö joku...

Vierailija
22.08.2010 |

Ensimmäisen vauvan kanssa minulla oli niin hirvittävän rankkaa, että mielelläni valmistautuisin nyt kohta syntyvän lapsen osalla... Mistä saisi käytännön hoitoapua vauvanhoitoon. Joku joka kävisi pari kertaa viikossa tms. jotta voisi vaikkapa nukkua - siivoilisi ja ulkoiluttaisi vauvaa.

Yksityinen lh tietysti, mutta ne pitäisi haastatella ja niitä on vaikea löytää sellaisia, jotka pysyvät ja käyvät vain pari kertaa... Onko mitään tähän erikoistunutta tahoa, nimenomaan vauvan hoitamiseen, tietäisikö joku?

Kiitos hirveästi vastauksista jo etukäteen :) !

(Kuntahan tarjoaa keskusteluapua, mikä ei siis auta yhtään...)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella paljon kaikille vinkeistä!

Kiinnostaisi myös tuo mummit, että millaista palvelua tarjoavat :)

t.ap

<a href="http://hoivanet.fi/" alt="http://hoivanet.fi/">http://hoivanet.fi/</a&gt;

Ihme ettei tätä ole jo ehdotettu.

Vierailija
22/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös lastensuojelun sosiaalityöntekijä voi auttaa asiassa. eikä maksa mitään jos saatte maksusitoumuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi toimittaa hoitajan noinkin, hinta suunnilleen 35 e/h. Muitakin yksityisiä yrityksiä löytyy.

Vierailija
24/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mitkä lienee ovat erikoistuneet myös tällaisiin tilapäisiin lapsenhoitoapuihin. Sen siivoamisen lisäksi.

Niistä saat myös kotitalousvähennystä.

Vierailija
25/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijalle noin vähät tunnit voisi olla kiinnostavia. Tai sitten työvoimatoimiston kautta etsit lastenhoitajaa

Vierailija
26/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan käytännönkin apua. Pyydä rohkeasti neuvolassa, sieltä varmasti saa lähetteen tms.! Minusta on mahtava systeemi joissain kunnissa, että kolmannen lapsen saava perhe saa automaattisesti kodinhoitajan tms. käyttöönsä. En tiedä tarkemmin, mutta jotenkin tuo rohkaisee minua pyytämään vastaavaa apua, eikä kaksi lasta nyt niin eri asia ole kuin kolme lasta.

Vierailija
27/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hyvä, että olisi sama + eivät taida siivoilla pahemmin. Sitä olisi hyvä yhdistää tähän edes jonkin verran...

-ap

MLL lastenhoitaja?

Vierailija
28/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli pari ihmistä, jotka tulivat 'tukemaan vuorovaikutusta' tms... eli tulisi vielä tunne, että pitää siivota sitten niitä varten. Neuvolassa puhuivat jostain (Espoossa), saa nähdä millaista apua sieltä sitten tulee. Jotenkin nämä kunnalliset pelottavat, että kyttäävät lastensuojelumielessä kaikkea sitten, mitä kotona tapahtuu... en tiedä, olen ehkä vainoharhainen siitä.

Ranskassa taitavat kaikki äidit saada ilmaisen kotiapulaisen vauvan synnyttyä :) Laittaa ruokaa ja muuta.

ihan käytännönkin apua. Pyydä rohkeasti neuvolassa, sieltä varmasti saa lähetteen tms.! Minusta on mahtava systeemi joissain kunnissa, että kolmannen lapsen saava perhe saa automaattisesti kodinhoitajan tms. käyttöönsä. En tiedä tarkemmin, mutta jotenkin tuo rohkaisee minua pyytämään vastaavaa apua, eikä kaksi lasta nyt niin eri asia ole kuin kolme lasta.

Vierailija
29/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa apua kunnalta, maksaa 29 e/h

Vierailija
30/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa apua kunnalta, maksaa 29 e/h

vaan on ihan kenelle tahansa tarjottu palvelu, josta kunta ottaa kulujen verran korvausta eli 29 e. En kerro kuntaa, mutta Etelä-Suomessa ja yli 10 000 asukasta.

Vierailija
31/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onhan hänestä tietysti apua, mutta luulen, että leikkauksen jälkeen olen todella väsynyt puhumattakaan muista yövalvomisista... Nukun päikkärit jo muutenkin, saati sitten niillä yösyötöillä :( Tiedän, olen vähän surkea tapaus, kun en saa paria lasta hoidettua ilman apua.

-ap

Opiskelijalle noin vähät tunnit voisi olla kiinnostavia. Tai sitten työvoimatoimiston kautta etsit lastenhoitajaa

Vierailija
32/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä "siivoileminen" pitää sisällään? Montako tuntia viikossa haluaisit apua?

Vierailija
33/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinsanoen kuuluuko samaan pakettiin?

Vierailija
34/34 |
22.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, olen vähän surkea tapaus, kun en saa paria lasta hoidettua ilman apua.-ap

Asennekin auttaisi paljon, ihminen pärjää kun haluaa pärjätä. Sinä ilmeisesti olet päättänyt jo etukäteen ettet pärjää. Jos miehesi yrityksellä menee hyvin, niin palkatkaa kodin/lastenhoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi