En vie lastani lähipäiväkotiin,
koska siellä on liikaa virikelapsia. Kahdestakymmenestä lapsesta viiden äiti viettää lokolomaa kotona. Tenavien äidit kärräävät lihansa kotiin ja hakea löntystävät tenavansa neljän aikaa haukotellen. Joillakin jopa taas maha taas pystyssä, vaikka edellienn lapsi on vsta 1,5-vuotias. Eivät hoitajat mitään kehtaa sanoa, mutta naamasta näkyy, mitä ajattelevat.
Kommentit (15)
Mitä hoitaja, siivooja, kokki ajattelee toisen perheen valinnoista?
Mitä sitten jos on pieni ikäero? Luultavasti lapsi on viety hoitoon koska mennään töihin ja sitten tullaan raskaaksi että ei tartte olla vuosia kotona, jokkut kun makaa kotona 6 vuotta kahden lapsen kanssa. Joku toinen tekee pienellä ikäerolla lapset, palaa kakkosen jälkeen töihin ilman hoitovapaata.
- Mutta ei sekään "kelpaa" sitten taas arvostellaan miten viedään pieni lapsi hoitoon.
Paskaako se sinulle kuuluu?
T. kotiäiti, joka on joskus perheellisenä käynyt töissä ja lapset ollut hoidossa ja nyt kotona.
Siinähän kivittelet ihmisiä, olet NIIIIN paljon parempi ihminen!
Kärsiikö lapsesi siitä, jos kaverin äiti on kotona?
Mitä hoitaja, siivooja, kokki ajattelee toisen perheen valinnoista? Mitä sitten jos on pieni ikäero? Luultavasti lapsi on viety hoitoon koska mennään töihin ja sitten tullaan raskaaksi että ei tartte olla vuosia kotona, jokkut kun makaa kotona 6 vuotta kahden lapsen kanssa. Joku toinen tekee pienellä ikäerolla lapset, palaa kakkosen jälkeen töihin ilman hoitovapaata. - Mutta ei sekään "kelpaa" sitten taas arvostellaan miten viedään pieni lapsi hoitoon. Paskaako se sinulle kuuluu? T. kotiäiti, joka on joskus perheellisenä käynyt töissä ja lapset ollut hoidossa ja nyt kotona. Siinähän kivittelet ihmisiä, olet NIIIIN paljon parempi ihminen!
Mitä hoitaja, siivooja, kokki ajattelee toisen perheen valinnoista? Mitä sitten jos on pieni ikäero? Luultavasti lapsi on viety hoitoon koska mennään töihin ja sitten tullaan raskaaksi että ei tartte olla vuosia kotona, jokkut kun makaa kotona 6 vuotta kahden lapsen kanssa. Joku toinen tekee pienellä ikäerolla lapset, palaa kakkosen jälkeen töihin ilman hoitovapaata. - Mutta ei sekään "kelpaa" sitten taas arvostellaan miten viedään pieni lapsi hoitoon. Paskaako se sinulle kuuluu? T. kotiäiti, joka on joskus perheellisenä käynyt töissä ja lapset ollut hoidossa ja nyt kotona. Siinähän kivittelet ihmisiä, olet NIIIIN paljon parempi ihminen!
..eivät edes tiedä mitä sana työ tarkoittaa..alapään vehkeet pelaa..yläpää on ontto
..huvittaa. Valitsepa eukko joskus se työ, jotta päässet näihin veronmaksutalkoisiin sinäkin mukaan.
Kunnan tarttee järjestää niitä hoitopaikkoja!!
Meidän kunta päätti kunnostaa lukion ja varat ei menekään tarhan lisäsiiven rakentamiseen.
Otetaan koulusta 2 viimestä luokkaa pois ja järjestellään lapsia kulkemaan bussilla toiseen kouluun.
Eskari siirtyy koulun tilaan yms.
Ei vanhempia voi syyttää: on paljon perheitä joilla on opintoja, lomautuksia, jää työttämäksi työnhakijaksi, äitiyslomaa, pätkätyötä yms.
Onko lapsi sinusta jojo jota voi heitellä kuukaudeksi sinne, toiseksi tänne? Kolmksi tuonne?
Aika moni vanhempi tuntee kesällä närää tarhojen loma-aikojen vuoksi kun osa tarhoista menee kiinni ja lapset on varahoidossa.
Tätä sitten kehtaat ehdottaa muille ihan jatkuvaksi muodoksi?
Häpeisit!
Meilläkään lapsi ei ole lähipäiväkodissa. Itse asiassa meillä on viisi päiväkotia lähempänä kuin missä se päiväkoti on jossa lapsemme on.
Minä en kuitenkaan käyttänyt yhtenäkään kriteerinä sitä kuinka paljon virikelapsia ryhmässä on. Se on täysin epärelevanttia. Sen sijaan valitsin päiväkodin sen perusteella että:
- sain paikasta hyvän fiiliksen
- tunsin muitakin vanhempia joilla oli jo lapset ko. pk:ssa ja he pystyivät vahvistamaan hyvän fiilikseni paikasta (tunnen myös vanhempia joiden lapset ovat muissa alueen päiväkodeissa ja jotka eivät suositelleet omaa päiväkotiaan)
- minulla synkkasi heti johtajan kanssa (kaikkien kanssa ei vaan voi synkata vaikka mitä tekisi)
- päiväkodin tilat olivat järkevät
- ryhmät olivat pienet
- ruoka tehtiin päiväkodissa itse alusta alkaen
Minulle on ihan se ja sama mitä muiden lasten vanhemmat päivänsä aikana tekevät (ovatko töissä vaiko ei) koska se ei vaikuta millään tavalla lapseeni.
Kärsiikö lapsesi siitä, jos kaverin äiti on kotona?
No kärsiihän se. Ei mahdu siihen päiväkotiin mikä olisi lapselle sijainniltaan (hoitopäivän pituudeltaan) paras.
ipana kiikutetaan hoitoon vaikka äiti olisi kotona!
t: hoitopaikkapojan kotona oleva äiti
Niin, varmaan osuu sinuun?
Ei minua voisi kiinnostaa vähempää sinä ja sinun tekemisesi.
Olen kotiäiti. Eräillä on sympatiaa ja empatiaa toisia kohtaan vaikka valitsee elämässä eri asioita kuin minä.
Kauanko olet maannut kotona lapsien kanssa? Montako vuotta olet ollut veronmaksajien rahoja "tuhlaamassa"?
3
ipana kiikutetaan hoitoon vaikka äiti olisi kotona! t: hoitopaikkapojan kotona oleva äiti
Muutoin pelkkää selittelyä.
päiväkodissa ja haen sen sieltä maha pystyssä ja päivät lekottelen kotona.
Odotan kaksosia ja mut on määrätty sairaslomalle olemaan mahdollisimman paljon makuuasennossa, koska on ennenaikaisen synnytyksen vaara, kohdunkaula lyhentynyt. Lepääminen ei kaksivuotiaan menevän pojan kanssa todellakaan onnistu. Ja jos mietit ap vastaukseksi, että et tarkoittanut tällaisia tilanteita, niin mistäs tiedät niiden "lokolomaa viettävien" vanhempien tilanteet? Ei mustakaan päällepäin mitään syytä näy, miksen voi hoitaa lasta kotona.
Olen ollut kotona seitsemänvuotta. Kolme lasta kahdenvuoden välein. Esikoinen aloitti koulun, Keskimmäiselle 5v. olen hakenut virikehoitopaikkaa, ihan hänen itsensä takia, että saa ikäisiään kavereita ja leikkejä. Kuopus 3v. kotona. Kaksi pientä hoitolasta. Olen ajatellut meidän keskimmäistä, että olisi ihana saada hänet lähipäiväkotiin, mielummin kuin , että joutuu olemaan kotona vauvojen kansssa. Pihapiirin muut viisi vuotiaat ovat hoidossa. Kerhoonkaan en pääse kuljettamaan kun kolme pientä nukkuu päiväunia.
Koti-äiti
Itse ei voida olla kotona tai ollaan mutta työttömänä. Kadehditaan, kun toisilla kaikki tuntuu olevan helppoa ja toisilla vaikeaa. Verojen maksaminen on suhteellinen asia. Toiset maksaa enemmän kuin toiset. Ne virikelapsien vanhemmat pystyvät maksamaan ehkä enemmän veroja elämänsä aikana kuin toiset koskaan. Ei kannata ainakaan siihen vedota.
Itse tunnen yhden virikelapsiperheen. Lapset 3- ja 2-vuotiaat laitettiin tarhaan, kun äiti aloitti työt. 9 kk myöhemmin syntyi perheeseen kolmas. Lapset jatkoivat tarhassa, koska
- olivat tottuneet jo tarhaan
- heillä oli siellä kavereita
- olivat molemmat sen ikäisiä, että alkoivat
tarvita ohjattua ohjelmaa
- äiti pystyi keskittymään 2,5 tarhapäivän
aikana vauvaan ja harrastamaan vauvan
kanssa esim. muskaria
- Äiti varautui synnytyksen jälkeiseen
masennukseen, jota oli jo kahdesti
sairastanut. Sairastui, kun vauva oli 3 kk.
Ei tullut mieleenkään arvostella heidän valintojaan, ei silloinkaan, kun äiti oli terve, pienen vauvan kanssa kotona. Mikä ikinä saa lapsiperheen äidin jaksamaan, on varmasti tärkeintä. Ja veroja tämä erittäin hyvä tuloinen perhe maksaa enemmän vuodessa kuin keskivertopalkallinen ehkä viidessä. Eivät käytä terveyskeskuksia, kun lapsilla on kalliit vakuutukset. Ei ole minulta pois heidän ratkaisunsa. Lapsista on kasvanut ihania, pieniä koululaisia. Toivottavasti omista lapsistani tulee samanlaisia, vaikka ovatkin kotihoidossa.
T. Kotiäiti
Kohta ei palkkatyöläisille riitä paikkoja, kun kotona maleksijat täytäävät tarhat ja lisääntymällä maan. Ja kuka tästäkin lisääntymisestä hyötyy? Ei ainakaan veronmaksajat. Kun lusmuilulla tahtoo olla taipumus periytyä...