Missä tilanteessa voisit ottaa autoon 4 lasta takapenkille? (Tai päästäisitkö
Kommentit (13)
sehän oli muutama vuosi sitten kuitenkin vielä sallittua.
enkä päästä lastani. Kuten en ilman istuintakaan. Ei me ryöstetä ruokakaan vaikka rahta olisi vähissä. Keksimme muun keinon. Laki on laki. Ja tämä vielä ihan vain ja ainoastaan ihmisten turvallisuuden vuoksi.
sehän oli muutama vuosi sitten kuitenkin vielä sallittua.
jos vaikka nousisi paha myrsky ja sitä pitäisi lähteä pakoon tmv.
naapuri vei lapset kaverin synttäreille. Matkaa oli alle kymmenen minuutin ajomatka. Vaihtoehtona olisi ollut, että olisin lähtenyt taittamaan matkaa kävellen, raahaten pikkusisarukset mukaan.
jos ei lähdetä johonkin tila-autolla vaan mennään tavallisella. On kuitenkin sen verran iso auto että mahtuvat kohtalaisen hyvin istumaan takapaenkillä vaikka neljä onkin.
Ja päästäisin kyllä esim. uimarannalle jonkun naapurin kyydissä. Samoin voisin ottaa naapuruston lapsia vastaavassa tilanteessa.
eikä ole huono omatunto, joskus viisikin tenavaa takapenkillä :)
miten vähän lapset joskus vanhemmilleen merkitsevätkään :( Surullista huomata millaisia riskejä vanhemmat ovat lastensa hengellä ja terveydellä valmiita ottamaan. Onnettomuus ei katso matkan mittaa tai aikaa tullessaan. Sattuu kun on sattuakseen.
Arvatenkaan en itse kuljettaisi omiani tai vieraitten lapsia noin. 7-paikkainen auto meilläkin, vaikka vain 2 lasta, joten kyydittäviä mahtuu lain ja turvallisuuden puitteissa mukavasti kyytiin.
synttärit jossain hevonkuusessa hoplopissa ja yhdellä vieraalla ei ollut kyytiä takaisin kotiin. Kyllä kiukutti, mutta tungettiin se sitten takapenkille omien sekaan.
Se oli kuitenkin parempi vaihtoehto kuin jättää se yksin sinne. Olisin itse jäännyt sinne ja mies olisi palannut uudelleen hakemaan, mutta vauva oli jo nälkäinen ja ulkona satoi ja blaa blaa...
Tuollaisessa tilanteessa toivoisin että omanikin otettaisiin mielummin kyytiin kun jätettäisiin yksin jonnekkin sateeseen. Mutta en kyllä jätä lastani tuollaiseen tilanteeseen.
kaksi mahtuu yhden aikuisen paikalle. Minä olen kai vähän tyhmä, kun en keksi, mikä siinä on niin turvatonta.
oletan, että omani eivät ole olleet muiden kyydissä samalla lailla.
Mutta siis kaksi on ollut samoissa vöissä ja kaksi omissa. Ilman hätätilannetta nämä on tehty.
Siksi meillä on tila-auto.